سایر موضوعات

امسال 20 درصد خدمات دولتی باید هوشمندانه ارائه شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امیدوارم به زودی شاهد اتفاق خوبی در حوزه هوشمندسازی خدمات رسانی در وزارت جهاد کشاورزی باشیم تا مردم بیشتر از طعم شیرین استفاده از فناوری در این حوزه بچشند. . در گذشته.

به گزارش ای بی اس نیوز، پنجمین جلسه کمیته نظارت بر اجرای ماده ج تبصره 7 قانون بودجه سال 1402 ویژه هوشمندسازی خدمات دولتی و راه اندازی پنجره ملی هوشمند خدمات دولت تشکیل شد. توسط عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی؛ میثم لطیفی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی و معاونان سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.

در این جلسه وضعیت انطباق با الزامات قانون برنامه ششم توسعه، قانون بودجه سال 1402 و مصوبات شورای اجرایی فناوری اطلاعات در زمینه ارائه خدمات هوشمند وزارت جهاد کشاورزی، سازمان ها و شرکت های تابعه شرکت ها بر اساس پنجره ملی خدمات دولت هوشمند مورد بررسی قرار گرفتند.

در ابتدای این جلسه گزارش پایش هوشمندسازی کلان دستگاه های دولتی ارائه شد که بر این اساس تعداد کاربران ثبت نام شده و دریافت کنندگان خدمات پنجره ملی خدمات هوشمند دولت به 28 میلیون نفر اعلام شد.

در ادامه وضعیت ارائه خدمات آنلاین وزارت جهاد کشاورزی از پنجره واحد خدمات دولت هوشمند با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و روسای سازمان های دامپزشکی، شیلات ایرانیان، منابع طبیعی و آبخیزداری ، امور اراضی کشور، تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، مشاغل عشایری، حفظ نباتات و تعاونی های روستایی کشور و همچنین دلایل عدم ارائه خدمات هوشمند توسط برخی سازمان ها و شرکت های تابعه بررسی شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزاری این نشست با حضور وزیر جهاد کشاورزی، معاونین و روسای سازمان ها و شرکت های تابعه این وزارتخانه را نشانه درک اهمیت ارتقای ارائه خدمات بر پایه دانست. از ویترین واحد خدمات دولت هوشمند در این مجموعه و تشکر از وزیر جهاد کشاورزی و معاونین وی خاطرنشان کرد: امیدوارم با روحیه جهادی که در این مجموعه شاهد هستیم، به زودی شاهد اتفاق خوبی در عرصه باشیم. هوشمندسازی ارائه خدمات در وزارت جهاد کشاورزی تا مردم طعم شیرین استفاده از فناوری در این حوزه را بچشند.

وی افزود: در راستای تکالیف قانونی، امسال باید 20 درصد خدمات دستگاه های دولتی به صورت کاملا هوشمند ارائه شود، یعنی مردم و مالکان شخصاً به خدمات رسان مراجعه نکنند و هیچ گونه مدرکی از آنها خواسته نشود. و هیچ کارمندی نباید در ارائه خدمات مشارکت داشته باشد. و سرویس مورد نظر به صورت کاملا آنلاین ارائه می شود.

زارع پور گفت: برخی از سازمان ها و شعب وزارت جهاد کشاورزی در زمینه هوشمندسازی خدمات خود عقب مانده اند و برگزاری هفتگی این جلسات نیز همین هدف را دارد تا با شناسایی موانع پیش رو بتوان به تعهدات قانونی مطرح شده عمل کرد. توسط ریاست محترم جمهوری باید هرچه زودتر ایجاد شود تا حداقل 20 درصد خدمات وزارت کشاورزی، ادارات و شرکت های تابعه تا پایان سال به صورت هوشمند ارائه شود. امسال.

در ادامه این نشست محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه پنجره خدمات ملی هوشمند دولت خدمتی فوق العاده برای تسهیل زندگی مردم است، گفت: همه نهادهای دولتی باید هر چه سریعتر شرایط را فراهم کنند. تا حد امکان تا مردم بتوانند از این پلتفرم استفاده کنند.

وی افزود: پنجره خدمات ملی هوشمند دولت کار بزرگی است که توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان اداری و استخدامی راه اندازی شده است.

وزیر جهاد کشاورزی در خاتمه تاکید کرد: این تمایل در داخل وزارت جهاد کشاورزی وجود دارد که تمام خدمات خود را از طریق پنجره ملی خدمات هوشمند دولت به صورت الکترونیکی و هوشمند به مردم ارائه کند و وجود ندارد. هیچ مشکل لاینحلی در این زمینه وجود ندارد. این جهت

میشم لطیفی – معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی – نیز در این جلسه گفت: این جلسات به طور مستمر برای بررسی وضعیت اطلاعاتی و خدمات رسانی دستگاه ها بر اساس پنجره ملی خدمات هوشمند دولت تشکیل می شود و امروز نیز در حال برگزاری است. همچنین سعی شد در این جلسه فرآیند هوشمندسازی ارائه شود: بیایید خدمات رسانی به وزارت جهاد کشاورزی را تسریع کنیم.

بر اساس اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وی با بیان اینکه راه حل مشکلات کشور استفاده از داده ها و اطلاعات است، گفت: با حاکمیت داده است که می توانیم تصمیمات درست بگیریم و مشکلات کشور را حل کنیم. مشکلاتی دارد و انتظار می رود وزارت جهاد کشاورزی نیز به سمت حاکمیت داده حرکت کند.

معاون رئیس جمهور گفت: علاوه بر این سامانه های بسیاری در داخل وزارت کشاورزی، سازمان ها و شرکت های تابعه وجود دارد که برای یکپارچه سازی و کاهش سامانه ها برای تسهیل دسترسی مردم نیازمند راهنمایی ویژه هستیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا