اقتصاد اپلیکیشن به 171 میلیارد دلار رسیده است
پس از کاهش برای اولین بار در سال 2022، اقتصاد اپلیکیشن ها در سال گذشته شاهد رشد اندکی بود و به 171 میلیارد دلار رسید.
به گزارش ای بی اس نیوز، گزارش سالانه “وضعیت موبایل” منتشر شده توسط شرکت اطلاعات اپلیکیشن data.ai نشان می دهد که هزینه مصرف کنندگان برای اپلیکیشن ها در اپ استور، گوگل پلی و فروشگاه های اپلیکیشن چینی در سال 2023 نسبت به سال قبل 3 درصد افزایش می یابد. 171 میلیارد دلار بوده است. سهم رو به رشدی از کل هزینههای مصرفکننده از برنامهها به جای بازیهای موبایلی ناشی میشود که تا حدی تحت تأثیر موفقیت TikTok است. با این حال، تعداد دانلود اپلیکیشن ها در سال گذشته با 257 میلیارد ثابت باقی مانده است که نسبت به سال 2022 تنها حدود 1 درصد افزایش داشته است.
رشد مداوم اقتصاد اپلیکیشنها شاهد فروپاشی پس از کرونا در سال 2022 بوده است، زیرا هزینههای مصرفکننده عادی شده و رکود باعث میشود افراد بیشتری پسانداز کنند. اما سال گذشته همه چیز دوباره در جهت مثبت حرکت کرد.
هزینه های مصرف کننده برای برنامه های غیربازی 11 درصد نسبت به سال گذشته افزایش می یابد و به 64 میلیارد دلار در سال 2023 می رسد. برنامه های اجتماعی و اقتصاد تولید کننده محتوا این رشد را هدایت کرده اند و TikTok به رهبری آنها کمک کرده است. به عنوان مثال، در سال گذشته، برنامه ویدیوی کوتاه TikTok به نقطه عطف جدیدی از هزینه بیش از 10 میلیارد دلار در طول عمر خود رسید و اولین برنامه غیر بازی بود که به این نقطه عطف رسید. برای امسال، data.ai پیشبینی میکند که درآمد مصرفکننده از اپلیکیشنهای اجتماعی با ۱۵۰ درصد افزایش به ۱.۳ میلیارد دلار خواهد رسید.
در جاهای دیگر، بیش از 1500 برنامه و بازی بیش از 10 میلیون دلار درآمد سالانه در سال 2023 ایجاد کردند، در حالی که درآمد 219 برنامه بیش از 100 میلیون دلار و 13 برنامه بیش از یک میلیارد دلار بود. چهار اپلیکیشن جدید از جمله رویال مچ، گوگل وان، مکس و گاردن اسکیپ سالانه به یک میلیارد دلار رسیدند.
این شرکت همچنین خاطرنشان کرد که پیشرفت در هوش مصنوعی به رشد هزینه های مصرف کننده در سال گذشته کمک کرده است. بازار کاربردهای هوش مصنوعی مولد هفت برابر شده است که منجر به تجربههای جدید مصرفکننده مانند چت رباتهای هوش مصنوعی شده است. برنامه های برتر از نظر هزینه مصرف کننده ChatGPT، Ask AI و OpenChat بودند. Data.ai اشاره کرد که محبوبیت برنامههای هوش مصنوعی تقریباً جهانی بود، اما این بخش در میان بخشهای برتر در چین، ژاپن، عربستان سعودی و ترکیه قرار نداشت.
سال گذشته از نظر نصب اپلیکیشن، چین رتبه اول را به خود اختصاص داد و پس از آن هند و آمریکا قرار گرفتند. بنگلادش به سریع ترین بازار در حال رشد تبدیل شده است. زیرمجموعههای برنامه شامل مواردی مانند ابزارهای کاربردی، برنامههای بهرهوری، خرید، سرگرمی و عکس و ویدیو بود.
Data.ai همچنین گزارش داد که ساعت های صرف شده به 5.1 تریلیون رسیده است که 6 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. انتظار می رود هزینه تبلیغات موبایلی در سال جاری به 362 میلیارد دلار برسد که افزایش سالانه 8 درصدی را نشان می دهد. پیش بینی سال 2024 رشد چشمگیر 16.2 درصدی را به 402 میلیارد دلار می طلبد زیرا هزینه های تبلیغاتی از رشد آهسته تر در سال 2023 بهبود می یابد.
در همین حال، در 10 بازار برتر، میانگین ساعتهای روزانه صرف شده روی تلفن همراه به ازای هر کاربر تا سال 2022 با 6 درصد افزایش به بیش از پنج ساعت رسید. برنامههایی مانند YouTube، WhatsApp، Facebook، TikTok، Chrome، Instagram، Netflix و سایر برنامهها به افزایش زمان کمک کردند. صرف کرد.
با این حال، بازی های موبایلی در سال 2023 عملکرد خوبی نداشتند و هزینه های آن نسبت به سال گذشته 2 درصد کاهش یافت و به 107 میلیارد دلار رسید. دانلود بازی تقریباً مطابق با سال های گذشته بوده و 88 میلیارد از مجموع 257 میلیارد دانلود را به خود اختصاص داده است.
بر اساس وب سایت TechCrunch، برنامه برتر از نظر تعداد نصب و هزینه در سراسر جهان، TikTok بود، اما فیس بوک از نظر زمان صرف شده در رتبه اول باقی ماند.
انتهای پیام