سایر موضوعات

چاره ای جز تغییر سیستم توزیع سنتی نداریم


معاون بازرگانی و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ریشه تورم فعلی نقدینگی است اما صنعت نیاز به سرمایه در گردش دارد و نمی توان جلوی رشد نقدینگی را گرفت. نیروی کار غیرمولد و تورم زا در بخش توزیع، راهی جز تغییر سیستم توزیع سنتی برای تحقق جهت گیری پول به بخش مولد نداریم.

به گزارش ای بی اس نیوز، علیرضا شهمیرزایی در مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه بین المللی صنعت پخش ایران در مرکز همایش های بین المللی کیش، اظهار کرد: طرح تشکیل وزارت بازرگانی در راستای رشد بخش پخش و پخش است. ما به این بخش اهمیت زیادی می دهیم.

وی گفت: سیستم توزیع برخی مناطق مانند قطعات یدکی تغییر کرده و امکان کار در مناطق دیگر نیز وجود دارد. به طور کلی سه رکن حمل و نقل، انبارداری و فناوری اطلاعات در بخش توزیع حائز اهمیت است.

این مسئول در ادامه بیان کرد: ریشه تورم فعلی که باعث رکود و مشکلات دیگر شده نقدینگی است. هر سال به نقدینگی اضافه می شود، اما رشد اقتصادی آنچنان نیست و باعث تورم شده است، اما اکنون صنعت نیاز به سرمایه در گردش دارد، بنابراین راه رشد نقدینگی بسته نمی شود. تنها راه موجود، جابجایی پول از طریق کانال تولید و توزیع کالا است.

وی افزود: کسانی که در بخش غیرمولد و تورم زا هستند مانند خرید و فروش، احتکار و احتکار عمدتاً در سیستم توزیع فعالیت می کنند. البته این افراد در بخش تولید نیز حضور دارند. مثلاً کسانی که مواد اولیه تهیه می کنند، اما به جای تولید، می فروشند. اما به طور کلی کارهای غیرمولد و تورمی بیشتر در بخش توزیع است. اما توزیع کالا به خودی خود ارزشی دارد. بنابراین اگر توزیع کالا هوشمند شود، به جابجایی پول در بخش تولیدی کمک می‌شود. بنابراین چاره ای جز تغییر سیستم توزیع سنتی نداریم.

در ادامه این سخنرانی سهراب کارگر رئیس انجمن صدا و سیما گفت: نبود سیستم مدون و ناظر مستقیم در صدا و سیما، موازی کاری، تعرفه های اجباری و …. از بزرگترین چالش های این بخش هستند.

وی همچنین از تصمیم خود برای تدوین قانون جامع نظام توزیع و سند جامع راهبردی صنعت پخش خبر داد و گفت: صنعت پخش نقش مهمی در تنظیم بازار و نظام توزیع دارد و می تواند نقش مهمی در افزایش فروش برای صدا و سیما داشته باشد. تولیدکنندگان و واردکنندگان و مبارزه با قاچاق.

وی افزود: انجمن ملی صنعت پخش بر اساس یک برنامه سه ساله با همکاری کشورهای همسایه همایش توزیع و فروش محصول را برپا می کند.

محمدرضا مرادی عضو هیئت مدیره انجمن صدا و سیما نیز بر ضرورت حرکت از مدل سنتی به مدل مدرن در صنعت پخش تاکید کرد و گفت: حوزه فعالیت شرکت های پخش در دنیا با صدا و سیما متفاوت است. شرکت ها در ایران انجام می دهند. اصرار بر الگوی سنتی، عدم بهبود و تحقیق و توسعه، نقش ضعیف فناوری و مقاومت در برابر تغییر از چالش‌های صنعت پخش است که این صنعت را به روز کرده است. بنابراین، ما باید از جهت‌گیری فروش به سمت خدمات، از جهت‌گیری بازدید به سمت پشتیبانی، از دور توزیع به تحویل سریع، از ناوگان بزرگ به ناوگان سبک، از فروشنده به کمک‌های تکنولوژیک، از بازدید حضوری به بازدیدهای آنلاین حرکت کنیم. فروش و غیره

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا