سایر موضوعات

افزایش قیمت خودرو محصول سرمایه گذاری های نامطلوب در بازارهای خرده فروشی است

استادمنش افزایش تولید را برای ایجاد ثبات در بازار خودرو ضروری دانست و تصریح کرد: وعده های وزیر صمت برای افزایش تولید هنوز محقق نشده است و به همین دلیل شورای اسلامی نیز به م فاطمی امین فشار می آورد و وی کارت زرد گرفت. چند وقت پیش از هیئت مدیره

فرهاد استادمنش عدم علاقه به اشتغالزایی و سرمایه گذاری در بازارهای خرده فروشی را یکی از عوامل افزایش مصنوعی قیمت خودرو خواند.

absnews

این کارشناس خودرو موج جدیدی از افزایش قیمت خودرو را پیش بینی کرد و با اشاره به اینکه قیمت خودرو یک بار به دلیل افزایش قیمت دلار و بار دیگر متناسب با تورم افزایش می یابد، گفت: میزان تولید و شرایط اقتصادی پاسخگوی تقاضای کاذب بازار نیست. و در شرایط فعلی از خانوارهایی که بیش از یک خودرو دارند مالیات گرفته شود تا تقاضای کاذب بازار از بین برود و قیمت منطقی شود.

کارشناس خودرو:

استاد منش تاکید کرد: اقتصاد موضوعی جدا نیست و شبکه ای کار می کند. وقتی حجم نقدینگی زیاد می شود، ولگرد برای اینکه از موج بازار عقب نماند، دنبال بازار اول می رود تا خود را نجات دهد.

این کارشناس اقتصادی افزود: بانک ها به بنگاه های کوچک وام نمی پردازند و نسل جوان دهه 60 نیازمند شغل است، به همین دلیل نسل تحصیل کرده و آشنا به اقتصاد مجبور می شود دلال شود و از تولید دست بکشد.

وی افزود: بازار خودرو داخلی با افزایش قیمت ارز با افزایش قیمت مواجه است. همچنین موج نقدینگی به سمت بازار خودرو، قطعات و دلار حرکت کرد و تقاضای کاذبی را ایجاد کرد.

این کارشناس خودرو توجه به کسب و کارهای دانش بنیان را بزرگترین مزیت کشور عنوان کرد و تصریح کرد: امروزه اکثر خودروهای تولید شده توسط شرکت های بین المللی از نظر کیفیت از نظر مصالح ساخت و تولید و زیبایی برابر هستند اما آنچه در این بازار اهمیت دارد امکاناتی که شرکت‌ها ایجاد کرده‌اند، فناوری‌هایی مانند سیستم خودران تسلا ایجاد کرده‌اند که صنعت را متحول کرده و تقاضای زیادی را متوجه این شرکت کرده است.

وی عدم رغبت به اشتغالزایی و سرمایه گذاری در بازارهای کوچک را یکی از عوامل این افزایش مصنوعی قیمت خودرو خواند و افزود: کسب و کارهای کوچک به دلیل رشد شرکت های بزرگ خدمات نرم افزاری برای درآمد اقتصادی مناسب نیستند و به همین دلیل ، کارگزاری برای اکثر افراد در اولویت است.

وی تاکید کرد: بازار خودرو، قطعه و دلار باید جذابیت خود را از دست بدهد تا نقدینگی به سمت تولید سوق داده شود و این امر بدون قانونگذاری تشویقی یعنی حمایت از تولیدکنندگان و تنبیهی یعنی افزایش مالیات برای مالکان بیش از یک خودرو امکان پذیر نیست.

فرهاد استاد منش، کارشناس خودرو در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، ثبات بازار ارز را عامل اصلی در قیمت گذاری کالاهای وارداتی دانست و گفت: قیمت دلار مرجع است. ارز برای واردات کشور، تاثیر زیادی بر قیمت خودرو دارد. زیرا تمام قطعات خودرو در داخل خانه تولید نمی شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا