افزایش قیمت با نستله چه کرده است؟
نستله، بزرگترین شرکت مواد غذایی جهان، با افزایش قیمت ها برای جبران حجم ضعیف فروش، فروش خود را کمی بهتر از حد انتظار در سه ماهه اول گزارش کرد.
به گزارش ای بی اس نیوز، این شرکت سوئیسی اعلام کرد فروش سه ماهه منتهی به 31 مارس با 5.6 درصد افزایش به 26.48 میلیارد دلار رسید که بالاتر از میانگین تخمین تحلیلگران است.
قیمت این تجارت در سه ماهه 9.8 درصد افزایش یافت، اما حجم فروش 0.5 درصد کاهش یافت.
امسال نگرانی اصلی این بود که آیا افزایش قیمت ها تاثیر منفی قابل توجهی بر فروش خواهد داشت یا خیر که اینطور نبوده است. البته برخی از خریداران به خصوص در اروپا از ارائه قیمت های بالاتر پرهیز کردند که این امر منجر به کاهش حجم فروش شد.
فرانسوا ویلروی دی گالهاو، سیاستگذار فرانسوی در بانک مرکزی اروپا، گفت که تورم قیمت مواد غذایی در نیمه دوم سال جاری کاهش خواهد یافت. با این حال، تولیدکننده شکر Associated British Foods هشدار داد که شکر می تواند یک استثنا برای کاهش قیمت ها در نیمه دوم باشد.
بر اساس گزارش رویترز، مشخص نیست که آیا شرکتها رشد حجم فروش را در اولویت قرار میدهند یا به دنبال محافظت از حاشیه سود با انتقال هزینه به مصرفکنندگان هستند. چندین سرمایه گذار گفتند که شرکت های کالاهای مصرفی باید با کاهش هزینه های زنجیره تامین، افزایش قیمت ها را مهار کنند تا بتوانند سهم بازار را حفظ کنند.
انتهای پیام