افزایش عجیب توقیف نفتکش در سنگاپور
تعداد تانکرها و تانکرهای شیمیایی توقیف شده در سنگاپور در سال جاری به دلیل عدم موفقیت در بازرسی افزایش یافته است.
به گزارش ای بی اس نیوز، سنگاپور که قطب بزرگ حمل و نقل و ذخیره نفت است، امسال تعداد زیادی نفتکش را توقیف کرده است که بیش از تعداد نفتکش های توقیف شده در کل دهه منتهی به سال 2019 است.
سرکوب کشتیهایی که از دستورالعملهای ایمنی پیروی نمیکنند در ماههای اخیر در آسیا تشدید شده است، زیرا روسیه از تعداد زیادی نفتکش قدیمی برای حمل نفت و فرآوردههای نفتی استفاده میکند که تحت پوشش بیمه غربی نیستند. پس از تحریمهای اتحادیه اروپا و مکانیسم سقف قیمتی G7 برای فروش نفت روسیه به سایر کشورها، آسیا اکنون بهترین مقصد نفت روسیه است.
بلومبرگ با استناد به آمار سازمان کنترل بندر منطقه ای تفاهم نامه توکیو، از ابتدای سال جاری، سنگاپور 33 کشتی را به دلیل عدم بررسی و بازرسی امنیتی توقیف کرده است. این بیش از تعداد کل تانکرهای توقیف شده توسط سنگاپور در دهه منتهی به 2019 است. تنها در آوریل 2023، سنگاپور 9 کشتی را توقیف کرد که بالاترین تعداد از سال 2020 است.
سنگاپور 28 نفتکش را برای کل سال 2022 توقیف کرد که بیشتر توقیف ها در نیمه دوم سال اتفاق افتاد.
ناوگان سایهای نفتکشها در نیمه دوم سال گذشته پس از آنکه اتحادیه اروپا و گروه هفت اعلام کردند واردات نفت روسیه را ممنوع کرده و سقف قیمتی 60 دلار در هر بشکه برای محمولههای نفت روسیه تعیین میکنند، افزایش یافت.
تعداد نفتکش های قدیمی حامل نفت روسیه افزایش یافته است. گزارش ها حاکی از آن است که مقامات چینی در استان شاندونگ، بررسی های امنیتی کشتی های قدیمی را که وارد بندر واردات نفت چینگدائو می شوند، تشدید کرده و کشتی های 20 ساله را برای هفته ها توقیف کرده اند.
بر اساس گزارش OilPrice، مالکیت تعداد زیادی نفتکش در سال گذشته تغییر کرد، که تحلیلگران و مقامات صنعت می گویند به دلیل تلاش روسیه برای ارسال حجم زیادی از نفت به مشتریان غیر اروپایی است.
انتهای پیام