سایر موضوعات

افتتاح 15 کیلومتر بزرگراه خوزستان تا پایان سال

انتهای پیام

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان درباره تکمیل بخش هایی از کریدور جاده ای غرب در استان خوزستان گفت: 48 کیلومتر از کریدور غرب کشور در خوزستان قرار دارد که شامل جاده کمربندی اندیمشک و کمربندی غرب اهواز می شود. ، و با توجه به ترافیک سنگین عبوری از این منطقه، تکمیل عملیات احداث جاده های کمربندی برای ساماندهی ترافیک شهر اهواز بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت تکمیل هر چه سریعتر این پروژه ها، به دنبال جذب سرمایه از بند 56 و سایر روش های قانونی برای تامین اعتبار لازم برای کمربندی غرب اهواز هستیم. همچنین مذاکراتی برای جذب سرمایه گذار در کمربندی ماهشهر انجام شده است تا شاهد اجرای این طرح باشیم.

وی با بیان اینکه بزرگراه اهواز – رامهرمز – بهبهان یکی دیگر از شریان های مهم اتصال استان های شرقی به خوزستان است، گفت: ساخت باند دوم در 30 کیلومتری این محور باقی مانده که با پیشرفت فیزیکی بیش از 65 درصد انجام می شود.

وی با اشاره به افتتاح 15 کیلومتر بزرگراه در خوزستان تا پایان امسال، افزود: استان خوزستان به عنوان یکی از قطب های اقتصادی کشور دارای اهمیت جغرافیایی، کریدور صنعتی و ترانزیتی است و موقعیت آن در حد فاصل قرار دارد. تقاطع کریدور جاده ای غرب و کریدور جاده ای نبر سواحل جنوبی کشور اهمیت تکمیل و توسعه هر چه سریعتر راه های این استان به مرکز و استان های ترانزیتی کشور را نشان می دهد.

به دنبال تامین اعتبار برای کمربندی غرب اهواز هستیم

ای بی اس نیوز/خوزستان مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از افتتاح 15 کیلومتر بزرگراه در این استان تا پایان امسال خبر داد.

پناهی فر ادامه داد: با پیگیری های انجام شده از اهواز به باغ ملک، بزرگراه تا سال آینده به بهره برداری می رسد و عملیات اجرایی باغ ملک به ایذه در سال آینده به پایان می رسد. بخشی از اعتبار مورد نیاز جاده ایذه به لردگان به دلیل صعب العبور بودن جاده و عملیات سنگین انتظامی توسط سایت پاکسازی نفت و سایر روش های قانونی جذب شده است و امیدواریم در دو سال آینده این امر محقق شود. تحت بار ترافیکی بر اساس اولویت

محمدحسین پناهی فر در گفت وگو با ای بی اس نیوز، اظهار کرد: استان خوزستان یکی از قطب های اقتصادی کشور در جنوب، نزدیک ترین مسیر ارتباطی به خلیج فارس در مرکز کشور و تقاطع کریدور غرب و کریدور بزرگراهی است. کمربند ساحلی جنوب کشور و لذا تحقق محورهای عبور کریدورهای مواصلاتی استان در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان درباره محور اهواز – ایذه – لردگان گفت: این محور یکی از مهمترین کریدورهای ارتباطی جنوب به مرکز کشور و پایتخت از طریق خوزستان، چهارمحال، بختیاری و اصفهان محسوب می شود. استان ها و اکثر اوقات تردد دارد. سنگین یکی از بنادر استان خوزستان تا میانه کشور است و تمام نقاط آن قراردادی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا