اطلاع رسانی تا زمانی که وصول «عوارض اتحادیه سالانه» به صورت سیستمی انجام شود

خانه اصناف ایران اعلام کرد؛

اتاق اصناف ایران در اطلاعیهای به اتحادیهها، اتحادیهها و اتاقهای بنگاههای سراسر کشور، سامانهمحور بودن ابلاغیه تا وصول «عوارض سالانه صنفی» را اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، بر اساس این اطلاعیه، هیات مدیره خانه اصناف ایران با استناد به مواد 28 و 31 قانون نظام صنفی و تشکیل جلسات و با مشورت وزارت حراست، توانست پاسخگویی به یکی از مطالبات اتحادیه ها برای شفاف سازی بدهی های مالی واحدها، تکمیل اتحادیه و گام برداشتن در جهت عبور از روش های سنتی پرهزینه، به سمت مدرنیته و نوآوری بخشی. خدمات اتحادیه؛ از این رو با همکاری دبیرخانه شورای عالی نظارت، روند ابلاغ تا وصول حق الزحمه سالانه صنفی از این پس سیستمی خواهد شد و خدمت مذکور وارد فاز اجرایی شده و در سامانه جدید صنفی فعالیت می کند.
علاوه بر این، “عدم وجود بدهی برای سهم اتحادیه سالانه” یکی از پارامترهایی است که باید در بررسی ها و اعتبارسنجی با سایر موسسات در نظر گرفته شود.
بر اساس ابلاغیه اتاق صنایع ایران – بر اساس مصوبه کمیسیون نظارت – اتحادیه ها موظف به ثبت نام سهم سالانه صنوف تحت پوشش (از سال 1389) هستند.
لازم به ذکر است که کمیته های نظارتی نیز نسبت به رعایت، تطبیق مبالغ با مصوبات و تصویب/تغییر هزینه سالانه اقدام خواهند کرد.
پس از تایید عوارض، کاربر اتحادیه باید بدهی سالانه ای را که عضو اتحادیه پرداخت نکرده است را با انتخاب گزینه سنوات ثبت کند. پس از آن، کلیه فرآیندهای اطلاع رسانی و جمع آوری به صورت سیستماتیک انجام خواهد شد.