اطلاع رسانی تا زمانی که وصول «حقوق اتحادیه سالانه» سیستم هدایت شود
اتاق اصناف ایران در اطلاعیهای به اتحادیههای صنفی، اتحادیههای کارگری و اتاقهای صنایع دستی سراسر کشور، ابلاغیه دریافت «عوارض سالانه صنفی» را سامانهمحور اعلام کرد.
به گزارش ای بی اس نیوز، بر اساس این اطلاعیه، هیات رئیسه اتاق اصناف ایران با استناد به مواد 28 و 31 قانون نظام صنفی و تشکیل جلسات و رایزنی با وزارت حراست، موفق به دیدار با یکی از خواسته ها. اتحادیهها در راستای شفافسازی بدهیهای مالی اتحادیهها، دستیابی و گامی در جهت گذار از روشهای سنتی پرهزینه، به سمت مدرنیته و نوآوری خدمات صنفی را بردارند.
از این رو با همکاری دبیرخانه شورای عالی نظارت، روند ابلاغ تا وصول حق الزحمه سالانه صنفی از این پس سیستمی خواهد شد و خدمت مذکور وارد فاز اجرایی شده و در سامانه جدید صنفی فعالیت می کند.
علاوه بر این، “عدم وجود بدهی برای سهم اتحادیه سالانه” یکی از پارامترهایی است که باید در بررسی ها و اعتبارسنجی با سایر موسسات در نظر گرفته شود.
بر اساس ابلاغیه اتاق صنایع ایران – بر اساس مصوبه کمیسیون نظارت – اتحادیه ها موظف به ثبت نام سهم سالانه صنوف تحت پوشش (از سال 1389) هستند.
لازم به ذکر است که کمیته های نظارتی نیز نسبت به رعایت، تطبیق مبالغ با مصوبات و تصویب/تغییر هزینه سالانه اقدام خواهند کرد.
پس از تایید عوارض، کاربر اتحادیه باید بدهی سالانه ای را که عضو اتحادیه پرداخت نکرده است را با انتخاب گزینه سنوات ثبت کند. پس از آن، کلیه فرآیندهای اطلاع رسانی و جمع آوری به صورت سیستماتیک انجام خواهد شد.
انتهای پیام