اضافه شدن ۵۵۸ دستگاه خودروی جدید به ناوگان ریلی کشور

558 نوع ناوگان ریلی جدید و نوسازی شده به ارزش 3627 میلیارد تومان صبح امروز با حضور مدیرعامل راه آهن وارد شبکه ریلی کشور شد.
گزارش خبرگزاری صداوسیما ; در این مرحله تعداد کل ناوگان جدید توسعه یافته 558 دستگاه شامل 516 واگن باری جدید، 12 دستگاه لکوموتیو جدید، 5 دستگاه لکوموتیو نوسازی شده، 8 دستگاه واگن مسافری جدید و 17 دستگاه واگن مسافری نوسازی شده است.
این تعداد ناوگان کاملاً توسط شرکت های داخلی تولید می شود.
شرکت های سرمایه گذاری و خرید این ناوگان در این مرحله؛ آذرکیا تجارت، آروین تبریز، ریل ایرانیان ایهیا، البرز نیرو، پارسیان ریل شرق، بازرگانی تلاش سپاهان، کشتیرانی ترکیبی، راه آهن حمل و نقل، حمل و نقل ریلی شبا، ریل رسا سپهران، لجستیک ایرانیان سریر هوشمند، باربری تالیا داران، کاوش ریل رسا، مبارکه فولاد، مپنا، مهتاب سیر جم، رجا و راه آهن جمهوری اسلامی ایران.
پلور سبز، ایهیا دیزل، ریل پرداز سیستم، سنگین گژان، درخشان فولاد، لوکوموتیو مپنا، نوین صنعت، واگن پارس و کوتسار واگن سازی شرکت های سازنده و نوسازی ناوگان در این مرحله هستند.
850 کیلومتر راه آهن در 3 سال گذشته ساخته شده است
مدیرعامل شرکت راه آهن در این مراسم گفت: با احتساب بهره برداری از 40 کیلومتر راه آهن اهواز – اندیمشک در روزهای آتی طی سه سال گذشته 850 کیلومتر راه آهن در کشور احداث شده است.
سیدمیاد صالحی در مراسم بهره برداری از 558 نوع ناوگان ریلی گفت: تصویب و تصویب ترخیص نفت که در داخل دولت انجام شد با پیگیری های انجام شده منجر به اخذ 10 میلیارد دلار اعتبار برای توسعه حمل و نقل ریلی شد. و تاخیر انباشته شده در سالهای اخیر را جبران کند.
وی افزود: در سال های اخیر هزینه ها از 3000 تومان به 60000 تومان رسیده است و پیش بینی می شود هزینه توسعه راه آهن نیز بر همین اساس افزایش یابد اما تخصیص بودجه 6 برابر شده است.
مدیرعامل راه آهن ادامه داد: 70 هزار میلیارد تومان انباشت به دلیل عدم تعمیر و بهسازی در حوزه خطوط داریم و با وجود این رشد 34 درصدی در حوزه ترانزیت نسبت به دولت قبل داریم.
وی افزود: برای اولین بار محموله زغال سنگ از ایران به هند صادر شد که نقش مهمی در توسعه ترانزیت کالا در کریدور شمال – جنوب داشت.
صالحی گفت: بیش از 300 کیلومتر از خط دوم راه آهن در این دولت به بهره برداری رسیده است و در روزهای آینده با بهره برداری از 40 کیلومتر باقی مانده از خط اندیمشک – اهواز، طول خطوط جدید ایجاد شده در سه سال گذشته به 850 کیلومتر خواهد رسید. آهن می رسد در حالی که در دوره این دولت 4000 واگن باری جدید به شبکه ریلی اضافه شده است.