از لوازم آرایشی تقلبی جولان تا ظرفیت خالی تولید مبل

لازم به ذکر است که در ابتدای سال جاری عباسی، رئیس اتحادیه نجاران و مبل سازان تهران گفته بود که صادرات از ایران می تواند حدود 10 برابر شود. همچنین با توجه به تحریم ها، کشورهای همسایه مانند عراق، افغانستان، گرجستان، ارمنستان، سوریه و… باید هدف قرار گیرد و این کشورها به مبلمان ایران نیاز دارند، اما چین و ترکیه بازارهای ایران را در این کشورها گرفته اند.
خبر مهم دیگر مربوط به اعلامیه سازندگان مبلمان و چوب در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی بود. به گفته تولیدکنندگان 40 درصد ظرفیت تولید خالی است و این ظرفیت برای صادرات قابل تامین است. زیرا ایران ظرفیت صادرات 1 درصد بازار مبلمان جهان را دارد. برنامه ریزی اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان در شرایط عادی قبل از تحریم، به طور متوسط سالانه 200 میلیون دلار در یک دوره پنج ساله بدون مواد اولیه و ماشین آلات بود. اما در حال حاضر صادرات مبلمان ایران کمتر از 60 میلیون دلار در سال است.
البته این تصمیم در این مدت بارها مورد بازنگری قرار گرفته اما به نظر می رسد تصمیم جدیدی در خصوص کاهش محدودیت های واردات گرفته نشده است. آماری که گمرک اخیرا منتشر کرده نیز نشان می دهد که در هشت ماهه امسال کمتر از 600 تن لوازم آرایشی و بهداشتی مراقبت از پوست و مو به کشور وارد شده است که در نهایت با وجود واردات بسیار کمتر از میزان پیشنهادی در بازار است. واردات تعداد زیادی از این اقلام مانند خامه و صابون که طبق نظر مراجع ذی صلاح از مناطق آزاد یا قاچاق وارد شده و یا به صورت فله وارد شده و با برندهای مختلف در بازار بسته بندی و به فروش می رسند ممنوع است. علیرغم اینکه طبق آمار گمرک میزان واردات رسمی محصولات بهداشتی و آرایشی چندان چشمگیر نیست و واردات بسیاری از این اقلام به صفر رسیده است و طبق اعلام انجمن واردکنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی واردات بیش از 80 درصد محصولات این بخش ممنوع است، در سطح عرضه اثر کاهش تولیدات خارجی ندارد و این محصولات به وفور در بازار عرضه می شوند که مبدأ ورود آنها می باشد. در سوال.
39% فروش کوتاه در تهران
گفتنی است از ابتدای سال جاری طرح کنترل و نظارت بر وزن کالاهای تولیدی کشور و اول از 14 استان در محصولات غذایی و فرآورده های وابسته در موضوع یارانه اجرایی و با نمونه برداری از 365 نمونه کالای برند 41.6 درصد از کم فروشی محصولات به ثبت رسیده است. کنترل انجام شده در مرحله اول به صورت خریدهای بازار بود. در مرحله دوم طرح در کارخانجات تولیدی اجرا شد، دامنه محصولات توسعه یافت و در نمونه برداری از 699 نمونه برند، افت فروش 39.6 درصدی به ثبت رسید. در مرحله سوم طرح پایش وزن مقرر شد گزارش ماهانه استان ها به سازمان ملی استاندارد ارسال شود که در حال اجراست.
اما اخیرا رئیس سازمان ملی استاندارد از کاهش کمفروشی خبر داد و گفت: در گروه کالایی و صنایع مختلف بر اساس مراکز تولید، مراکز توزیع و زنجیرهای و همچنین بر روی علامت، در ابتدای سال جاری حدود 41.37 درصد کم فروشی وجود دارد، اما آخرین رقمی که در اواسط ژانویه در داده کاوی 187 نام محصول (برند) در یک گروه صنعتی خاص انجام شد، نشان می دهد که این تعداد به 36.7 درصد کاهش یافته است.
انتهای پیام
هفته گذشته یک تولیدکننده لوازم آرایشی بهداشتی نسبت به فروش کالاهای آرایشی و بهداشتی و زیرپوش هشدار داد، مبل سازان از تفاوت فاحش ظرفیت و صادرات عملیاتی در بازار مبل صحبت کردند و اداره کل استاندارد تهران نیز به کمبود 39 درصدی فروش مواد غذایی پی برد. محصولات و مواد شوینده
اخیرا اطلاعیک تولیدکننده محصولات دارویی، بهداشتی و آرایشی با تایید این مشکل هشدار داد: در حال حاضر واردات با نام ممنوع است، اما به صورت قاچاق وارد میشود و گاهی برخی برندها با نامهای خارجی در سطح پایینتری تولید میشوند که آن هم مشخص است. این دقیقاً چیزی نیست که در داخل این محصولات وجود دارد و آنها فقط نام تجاری را دارند. بنابراین یک کالای تقلبی با قیمتی گزاف به مصرف کننده عرضه می شود و مصرف کننده آن را کالای واقعی می پندارد.
ظرفیت های خالی تولید کاناپه
خبر مهم دیگر این هفته این بود اداره کل استاندارد استان تهران وی اعلام کرد: در پی نظارت بر واحدهای تولیدی در استان تهران، 39 درصد کسری فروش محصولات غذایی و شوینده شناسایی شد.
به گزارش ای بی اس نیوز، هشدارهای یک تولیدکننده درباره لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق یکی از بزرگ ترین اخبار این هفته بود. از اردیبهشت 1397 واردات تمامی لوازم آرایشی و بهداشتی به جز عطر متوقف شد و پس از آن دست اندرکاران واردات این محصولات نسبت به افزایش قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی هشدار دادند زیرا به گفته آنها تولید لوازم آرایشی در کشور جوابگو نیست. تقاضا و ممنوعیت واردات این محصولات باعث افزایش تقلبی و قاچاق در بازار شده است.
البته او فکر می کند که ظرفیت تولید کافی در کشور نه تنها برای نیاز داخلی بلکه برای صادرات نیز وجود دارد، اما حمایت دولت لازم است.