خاندوزی افزود: این لایه دوم از اهداف و برنامه ها به این هدف اشاره دارد که اگر فراتر از این کار خاص مرسوم بخواهیم دستور کار جدیدی برای سازمان ها ایجاد کنیم، این دستور کار جدید چقدر عملیاتی است و سازمان ها چقدر برای اجرای آن آمادگی دارند؟ آنها برنامه های جدیدی دارند یا اینکه مدیران ما چقدر آماده و چابک خواهند بود تا این برنامه های جدید را انجام دهند یا اینکه این سازمان است که عادات سازمانی خود را به ما تحمیل می کند و ما را محدود می کند.
وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه هیات مدیره یا هیات مدیره یک سازمان یا یک شرکت بیمه یا یک بانک این اختیار را دارد که رویه های خاصی را به منظور ارتقای کارایی سازمان ها و شرکت های ذیربط اصلاح کند، ادامه داد: گاهی اوقات به عنوان مثال، مدیران می گویند چند ساعت، من به همه کارمندان اضافه کار می پردازم و غیره، یا ممکن است در نهایت به یک نفر ده یا بیست ساعت بیشتر حقوق بدهم، و در پاسخ به اینکه آیا ترتیبات دیگری برای جایگزینی روش فعلی وجود دارد یا خیر، مدیر مربوطه پاسخ می دهد بله. ، می توان آن را به روش دیگری انجام داد.
خاندوزی افزود: لایه دوم در این حوزه توجه به مطالبات جدید مدیریت سازمانی است، یعنی در حال حاضر در سازمان هایی مدیریت می کنیم که خواسته های آنها حتی با ده سال قبل متفاوت است و تاثیری که رسانه های عصر جدید در آن داشته اند، پیدا کرده و هستند. در زیر میکروسکوپ ناخودآگاه شبکه های اجتماعی نه تنها در داخل دولت بلکه در خارج از سازمان های دولتی قرار می گیرد.
لازم به ذکر است در پایان این مراسم با حضور وزیر اقتصاد از نهادهای عالی این وزارتخانه در جشنواره شهید رجایی تجلیل شد.
خاندوزی افزود: اساساً سازمانهای ما وظایف روزمره خاص و متعارفی را دارند و انجام میدهند که حداقل پاسخگوی نیاز بسیاری از افراد اعم از مودیان، مشتریان گمرکی و یا مشتریان بانکها و شرکتهای مالیاتی است، اما فراتر از این اهداف است. مسئولیت های معمول و منظم وجود دارد، لایه دوم وجود دارد.
خاندوزی افزود: این ماندگاری روحیات نیز یکی از ابعاد تهدیدکننده تحولاتی است که در سال های اخیر در حوزه رسانه و شبکه های اجتماعی رخ داده است.
وی افزود: با وجود این تحولات، بسیاری از ما هنوز طوری مدیریت می کنیم که گویی هنوز این الزامات جدید را درک نکرده ایم و این رویکرد در بازنمایی تلاش ها و تلاش هایی که انجام می شود و از این ابزارها و رسانه های خبری که انجام می دهیم مشهود است. از آنها به خوبی برای ساختن تصویر سازمان خود در مقابل عموم استفاده نمی کنیم، و همچنین اهمیت آنها را از منظر تهدید درک نمی کنیم.
وزیر اقتصاد و دارایی ضمن تاکید بر اهمیت استفاده از ابزارهای انگیزشی در نهادها و سازمان های زیرمجموعه این وزارتخانه، گفت: فراتر از اهداف و وظایف اداری و سازمانی، حتی اگر بخواهیم خدمات متمایز و ماندگاری را در اذهان مردم در طول عمر خود ارائه کنیم. دوره مدیریت برای ماندن و صرفا با انگیزه حسن نیت اقدامی انجام داده ایم، باید از تمامی ابزارهای مدیریتی برای تغییر سیستم انگیزش کارکنان استفاده کنیم.
خاندوزی با تاکید بر اینکه رسانه های عصر جدید یک طرفه نیستند، بلکه تعاملی هستند، افزود: تحولات جدید فراتر از تهدید، فرصتی را برای مدیریت سازمانی ما ایجاد کرده است که به صورت تعاملی و به نمایندگی از مشتریان، مشتریان، مودیان و ترخیص کنندگان گمرک عمل کند. و غیره
وزیر اقتصاد اضافه کرد: امروز مثلا وقتی یک سرباز در یک پاسگاه مرزی رفتار می کند یا مثلا یک مسئول با گمرک منطقه جلسه می گذارد، تصویر این اتفاق در چند ساعت به مهمترین موضوع تبدیل می شود، شاید. 24 ساعت یا 48 ساعت خبرساز می شود و واکنش های مختلفی را برمی انگیزد.
وزیر اقتصاد افزود: برعکس اگر کارمندان ببینند که این دستور کارها و این اهداف مثلاً در حوزه تسهیلات بانکی یا رویه های خاصی در گمرک اجرا می شود و این اقدامات کنترل می شود و هر سه ماه یکبار شش می شود. ماه هایی که اهداف به دست می آیند نزدیک می شویم یا دور می شویم، مردم مورد قدردانی یا احترام قرار می گیرند و یا برعکس، اگر خللی وجود داشته باشد بدون مواجهه با مواضع توصیه های مرسوم و غیر متعارف در مدیریت اتفاق می افتد، به این ترتیب شاهد آن خواهیم بود. . که سازمان پیشرفت کرده و رو به جلو خواهد رفت.
خاندوزی افزود: اگر از این ابزارهای مدیریتی استفاده لازم را نکنید و سیستم انگیزشی کارکنان و مدیران ما تغییر خاصی ایجاد نمی کند و در نهایت سازمان به معنای کارکنان و مدیران این امر را در عمل مشاهده خواهد کرد. کسانی که بیشتر کار می کنند، نوآورتر و تحول گراتر هستند، تفاوت چندانی با سایر مدیران و کارکنانی که این ویژگی ها و مختصات را ندارند، سازمان به تدریج به عادات سازمانی قبلی خود باز خواهد گشت.
خاندوزی افزود: این خبر در نهایت منجر به مواضع متفاوتی از جمله عذرخواهی، توضیحات، جبران یا هرگونه واکنش دیگری از سوی مسئولان یا افراد مختلف به این اتفاقات خواهد شد و این پدیده، اتفاقی متفاوت منطبق بر مطالبات جدید شرایط است. اما 15 سال پیش، چنین مشکلی غیرقابل تصور بود.
خاندوزی افزود: جایگاه شما و هنر مدیریت شما این است که بتوانید به گونه ای عمل کنید که بتوانید از تمام توانایی ها و ابزارهای تشویقی یا تنبیهی و کل سیستم انگیزشی که می توانید برای مدیران سطح دوم و سوم تعریف کنید استفاده کنید. شما این اهداف لایه دوم را فراتر از وظایف روزمره سازمانی اجرا کنید، این اهداف با جدول زمانی مشخص محقق خواهند شد.
وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه یک خبر برای دو سال کار می تواند تمام زحمات 700 روزه یک گروه را زیر سوال ببرد، تاکید کرد: گاهی یک خبر می تواند تمام تلاش ها و زحمات گذشته ما را از ذهن مردم پاک کند. جامعه، و وقتی مثلاً از مردم در مورد یک شرکت یا سازمان می پرسند، آیا باید بگویند همان شرکتی که فلان اختلاس در آن صورت گرفته است؟
بر اساس اطلاعیه وزارت اقتصاد، وی افزود: هدف گذاری، ارزیابی و دستیابی به اهداف مورد نظر در موسسات همواره یک قاعده منظم و منظم داشته است، اما بخشی از این چالش این است که اهداف ادارات تغییرات فعلی یا جهت گیری دولت ها تغییر می کند. ، سازمان ها تا چه حد می توانند بر اهداف جدید تمرکز کنند.
انتهای پیام
وی افزود: اگرچه می خواهیم در ذهن افراد با انگیزه های زمینی و در دوران مدیریت خود باقی بمانیم، اما خدمات متمایز و ماندگاری در ذهن مردم باقی خواهد ماند و تنها با انگیزه خیرخواهی عمل کرده ایم. ، ما موظف هستیم از تمامی ابزارهای مدیریتی برای ایجاد انگیزه در مدیران استفاده کنیم.
به گزارش ای بی اس نیوز، سید احسان خاندوزی در مراسم تقدیر از نهادهای برتر جشنواره شهید رجایی وزارت امور اقتصادی و دارایی ضمن قدردانی از عملکرد کارکنان و مدیران نهادهای عالی این وزارتخانه گفت: اگر به عنوان وزارت اقتصاد و دارایی، همه نهادهای دولتی مورد تجلیل قرار گرفته ایم و نگاه مثبتی به عملکرد وزارت اقتصاد وجود دارد، این دستاورد تنها نمایانگر زحمات شما در عرصه های مختلف است.