ارجاع بند مربوط به دریافت وجه مازاد از مسافران پروازهای خارجی به کمیسیون تلفیق
اعضای شورای اسلامی ماده لایحه برنامه هفتم توسعه مبنی بر دریافت معادل 10 یورو از مسافران پروازهای خارجی به ازای هر مسافر با نرخ ETS را به کمیسیون تلفیق ارجاع دادند.
به گزارش ای بی اس نیوز، در جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه) شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه قانون برنامه هفتم توسعه، مجدداً ماده 57 این لایحه را به تلفیق ارجاع دادند. کمیسیون.
رئیس شورای اسلامی با ارجاع این بند به کمیسیون تلفیق اعلام کرد: این بند دارای نقص فنی است که باید در کمیسیون تلفیق مجدد بررسی شود.
بند ت ماده ۵۷ لایحه قانون برنامه مقرر می دارد شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) مجازند:
1. در مورد مشارکت با شرکت های بین المللی داخلی یا خارجی به طور مستقیم یا از طریق ایجاد شرکت سرمایه گذاری برای تامین مالی هزینه های عملیاتی فرودگاه ها (ساخت پایانه های مسافری و باربری و پایانه های پرواز، تاکسی و پارکینگ هواپیما) به استثنای ناوبری هوایی و خدمات فرود و برخاستن
2. به منظور تامین منابع مالی برای اجرای طرح های توسعه و ارتقای خدمات فرودگاهی در فرودگاه های بین المللی، مسافران پروازهای خارجی معادل ده (10) یورو یا معادل ریالی آن به ازای هر مسافر به نرخ ETS که فیش جداگانه می باشد. در بلیط موجود است و از مسافران دریافت می شود. پروازهای زیارتی از این قاعده مستثنی هستند.
تبصره – به منظور تقویت حاکمیت ملی در ارائه خدمات حملونقل هوایی، توسعه پایدار ناوگان هوایی کشور، ارتقای رقابتپذیری در عرصههای منطقهای و بینالمللی و افزایش ایمنی پرواز، وزارت راه و شهرسازی پیشنهادی ارائه کرد. پیشنهاد اصلاح اساسنامه شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران. ایران (هما) باید اقداماتی را برای تصویب در هیات وزیران اتخاذ کند. وضعیت مصوب هیات وزیران پس از تصویب شورای اسلامی معتبر است.
در بند ج ماده 57 آمده بود:
3- دولت موظف است زیان های بخش مسافری شرکت راه آهن را با در نظر گرفتن شاخص های بهره وری در بودجه سالانه جبران کند. منابع بهدستآمده به نوسازی ناوگان مسافربری، توسعه ایستگاهها، نظارت، امنیت، بهبود و بازسازی زیرساختهای شبکه راهآهن از جمله خطوط، ساختمانهای فنی، سیستمهای سیگنالینگ و ارتباطی و همچنین نوسازی و توسعه ماشین آلات مکانیزه.
در بند 2 الحاقی ماده 57 آمده است که به منظور کمک به توسعه و دسترسی بهتر به حمل و نقل هوایی، دولت مجاز است رقابت پذیری و حداقل سهم شرکت های هواپیمایی کشوری در بازار را در سطح تعداد کل حفظ کند. . مسافران هوایی آواره در پروازهای داخلی سال 1402 هزینه اعطای مجوز پرواز به ایرلاین های خارجی در مسیرهای داخلی و رعایت ضوابط پروازهای داخلی حداکثر تا سقف پنجاه درصد (50%) مازاد هوایی محاسبه شده کشور را دریافت کنید. تقاضای حمل و نقل هر سال در صورتی که سهم شرکت های هواپیمایی خارجی از سی درصد (30%) کل بازار بیشتر نباشد، اقدام نمایید. منابع حاصل از عوارض دریافتی و واریز شده به حساب صندوق توسعه حمل و نقل به توسعه و نوسازی ناوگان هوایی داخلی اختصاص می یابد.
آیین نامه اجرایی این بند ظرف سه ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و سازمان تهیه و به تصویب هیأت وزیران می رسد.
انتهای پیام