ارتقای جایگاه ایران در صندوق کیفی اتحادیه جهانی پست

مدیرکل دفتر ارتباطات و امور پست بینالملل شرکت ملی پست از تکمیل بخشی از منابع مالی ایران در صندوق QSF برای کیفیت خدمات اتحادیه جهانی پست به ارزش 340 میلیارد ریال خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مهدی مقصودی با تاکید بر اینکه این منابع برای خرید 3 هزار و 196 تلفن همراه هوشمند برای پستچیان مورد استفاده قرار گرفت، افزود: این اقدام به منظور ثبت فرآیند توزیع مرسولات سفارشی به صورت وقت شناس و واقعی انجام شد.
وی با تاکید بر اینکه تجهیز توزیع کنندگان به گوشی هوشمند کیفیت توزیع بسته در مناطق دورافتاده را بهبود می بخشد، افزود: توزیع هوشمند و جلب رضایت مشتریان از دیگر پیامدهای مثبت تجهیز توزیع کنندگان به گوشی هوشمند است.
وی هدف از ایجاد صندوق کیفیت خدمات اتحادیه جهانی پست QSF را بهبود عملکرد کلی خدمات از جمله تحویل مرسولات دریافتی خارجی دانست و افزود: این صندوق با هدف ارتقای کیفیت ارسال مرسولات، هزینه خرید گوشی های هوشمند را از طریق تعریف پروژه در اختیار پست جمهوری اسلامی ایران قرار می دهد.
مدیرکل دفتر ارتباطات و امور بینالملل درباره عملکرد این صندوق نیز گفت: بر اساس مصوبات UPU، درصدی از درآمدهای خدمات پست خارجی کشورهای توسعهیافته و صنعتی به پروژههایی با هدف ارتقای کیفیت اختصاص مییابد. پست الکترونیکی این سرویس در کشورهای در حال توسعه و کمتر توسعه یافته است.
به گفته وی، با نوسازی و ارتقای کیفیت خدمات تحویل مرسولات خارجی، شاخص توسعه یکپارچه پست اتحادیه در رکن «قابلیت اطمینان» افزایش یافته و رتبه ایران را در ارزیابی در سطح جهان ارتقا میدهد.
شاخص توسعه یکپارچه پستی (2IPD) بر چهار پایه استوار است: قابلیت اطمینان، دسترسی، ارتباط و انعطاف پذیری. با بهبود کیفیت تحویل بسته های خارجی، امتیاز عنصر «قابلیت اطمینان» که از تجزیه و تحلیل کلان داده های به دست آمده از رهگیری بسته های بین المللی و سرعت توزیع بسته های دریافتی ناشی می شود، بهبود و افزایش می یابد.