همانطور که در حوزه دولت هوشمند خدمات الکترونیکی نهادها و دستگاه های اجرایی کشور توسط پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به صورت یکپارچه و تلفیقی به مردم ارائه می شود، در اربعین نیز باید راهبردی مشابه داشته باشیم. سال آینده به گونه ای که ضمن بهره مندی از تجربیات سال های گذشته، تمامی خدمات فناورانه لازم را در قالب یک اپلیکیشن فوق العاده به زائران ارائه کرده است.
به گزارش ای بی اس نیوز، طی مراسمی که با حضور محمد خوانساری – معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – و مدیران ارشد شرکتهای ارائهدهنده خدمات فناورانه و نوآورانه به زائران برگزار شد، اقدامات، چالشها و دغدغههای کسبوکارها در حین ارائه خدمات بررسی شد. به زائران اربعین امسال بحث شد، ارزیابی انجام شد و در مورد چشم انداز اربعین سال آینده بحث و تبادل نظر شد.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و آرزوی پیروزی اسلام و آزادی در سراسر جهان، گفت: خدا را شاکریم که توانسته در تردد زائران نقش حمایتی و تسهیل کننده ایفا کند. و کاروان های اربعین حسینی از شرکت های دعوت شده برای حفظ ارتباط و تعامل سازنده با سازمان فناوری اطلاعات است.
حامد منکارسی معاون سیاست گذاری و اعتبارسنجی سازمان فناوری اطلاعات ضمن قدردانی از تلاش شرکت هایی که موفق به دادن طعم شیرین فناوری به زائران شده اند، گفت: در اوایل سال جاری است که سازمان فناوری اطلاعات کشور راه اندازی کرد. تماس با هدف شناسایی و ارائه شرکت های فعال در زمینه ارائه خدمات به زائران اربعین. طی این فراخوان 50 شرکت اعلام آمادگی کردند و 20 شرکت در موضوعات متنوع نسبت به اربعین سال گذشته از جمله: حمل و نقل، پیام رسانی، پرداخت، تبدیل ارز و … انتخاب شدند.
وی با تاکید بر لزوم حفظ محور ارتباط فعالان اربعین با سازمان فناوری اطلاعات ایران در طول سال به منظور رفع موانع ارائه خدمات به مردم و همچنین تبادل تجربیات موفق، گفت: در اربعین سال آینده، ارائه خدمات فناورانه تجمیع خواهد شد و حتی ترکیبی در قالب یک ابر اپلیکیشن موفقیت خوبی است که می تواند رضایت بیشتری را برای زائران در استفاده از این خدمات به همراه داشته باشد.
بر اساس اعلام سازمان فناوری اطلاعات ایران، صرامی یکی از اعضای هیئت مدیره سازمان فناوری اطلاعات نیز اعلام کرد که مقایسه اربعین امسال با سال های گذشته نشان دهنده رشد، تنوع، کمیت و کیفیت خدمات است. در برنامه ریزی ارائه خدمات فناورانه در اربعین 1403 باید سه محور اساسی در نظر گرفته شود. محور اول مربوط به داخل کشور است. به این ترتیب با توجیه مراجع ذی صلاح، موانع موجود در زمینه صدور مجوزهای لازم برای فعالیت تجاری اربعینی را برطرف خواهیم کرد. در گام بعدی با استفاده از معافیت های حاکم بر ایام اربعین در عراق، قوانین و امکانات تبادل و تعامل با خارج از کشور به ویژه در عراق را تسهیل کرده و در نهایت تبادلات بین ارائه دهندگان خدمات را در اربعین امسال حفظ کنیم. ، برای ایجاد مبادله زیستی Payons.
در این مراسم شرکت های ارائه دهنده خدمات فناوری گزارش عملکرد خود را در ایام اربعین ارائه کردند و از این فعالان با اهدای لوح تقدیر تقدیر و تجلیل شد.
انتهای پیام