سایر موضوعات

کاهش فروش اپل و اندروید در بزرگترین بازار جهان



آخرین آمار نشان می دهد که وضعیت برای اپل و رقبای اندرویدی آن در چین خوب نیست و فروش آنها در سه ماهه اول سال 2023 کاهش یافته است.

به گزارش ای بی اس نیوز، رقابت اندروید و آی او اس با سرعت زیادی ادامه دارد. در یک سو اپل و در سوی دیگر تولیدکنندگانی مانند سامسونگ، شیائومی و اوپو هستند که به شدت برای سهم بیشتری از بازار گوشی های هوشمند با یکدیگر رقابت می کنند و این رقابت شدید بسیاری از علاقه مندان به فناوری را به وجد آورده است. اما آخرین گزارش شرکت تحقیقاتی Canalys نشان می دهد که وضعیت برای هیچ کدام از آنها خوب نیست و فروش گوشی های هوشمند اپل و رقبای اندرویدی آن در چین در سه ماهه اول سال جاری کاهش یافته است.

چین پرجمعیت ترین کشور جهان است. بنابراین، داشتن یک موقعیت پیشرو در چین رویای هر سازنده گوشی هوشمند است و هم شرکت‌های اپل و هم سازندگان گوشی‌های اندرویدی سخت تلاش می‌کنند تا گوشی‌های بیشتری را در این کشور بفروشند. با این حال، نگاهی به وضعیت سه ماهه اول سال 2023 نشان داد که برندهای اپل و اندروید شاهد کاهش فروش بوده اند.

اپل با 20 درصد سهم بازار، پرفروش ترین برند در سه ماهه اول بود. مجموع فروش این شرکت در چین به 13.3 میلیون دستگاه رسید که 3 درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است. سایر برندهای برتر در این بازار نیز فروش کمتری را تجربه کردند و کل فروش با 11 درصد کاهش نسبت به سال قبل به 67.2 میلیون دستگاه رسید که کمترین رکورد فروش سه ماهه از سال 2013 است.

اگرچه اپل همچنان پرفروش‌ترین برند در دوره مذکور باقی ماند، اما سهم کل بازار آن نسبت به مدت مشابه در سال 2022، 3 درصد کاهش یافت. برندهای اندروید Oppo و Vivo که دومین و سومین برند پرفروش بودند، با افت مواجه شدند. فروش به ترتیب 10% و 7% بود.

شرکت‌های آنر و شیائومی که در عرضه مدل‌های ارزان‌تر تخصص دارند، با کاهش شدید فروش مواجه شدند و فروش این دو شرکت به ترتیب ۳۵ و ۲۰ درصد کاهش یافت که نشان می‌دهد مصرف‌کنندگان حتی با قیمت‌های پایین‌تر نیز تمایلی به خرید گوشی ندارند.

بر اساس گزارش GizmoChina، تولید ناخالص داخلی چین در سه ماهه اول 4.5 درصد رشد کرد که بالاتر از انتظارات بود. سیاست گذاران در پکن در حال کار بر روی استراتژی هایی برای تحریک بیشتر تقاضا هستند. با این حال، اقتصاددانان انتظار دارند که اکثر مصرف کنندگان و مشاغل چینی تا پایان سال با احتیاط به خرج کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا