ادعای انجمن راه آهن مبنی بر زمینگیر شدن 25 درصد ناوگان ریلی – اخبار راه و مسکن – اخبار اقتصادی ای بی اس نیوز

به گزارش خبرگزاری ای بی اس نیوز ، سوبان نظری یادآور شد: طبق قانون، شرکت راه آهن حق افزایش کرایه ها را دارد، اما عرفا باید برای افزایش کرایه ها با بخش خصوصی مشورت می کردند و با هم تصمیم می گرفتند.
وی با بیان اینکه قانون خاصی برای محدودیت افزایش کرایه ها وجود ندارد، ادامه داد: بر اساس قانون دسترسی آزاد به شبکه حمل و نقل ریلی، راه آهن موظف است افزایش تعرفه ها را به گونه ای تنظیم کند که تعرفه ریلی قابل رقابت با حمل و نقل جاده ای باشد. .
absnews
وی افزود: جابه جایی بار داخلی در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد کاهش داشته است که بخشی از این کاهش به دلیل کمبود لکوموتیو و بخشی دیگر ناشی از این تصمیم است.
دبیر اتحادیه شرکتهای حملونقل ریلی، مدیرعامل راهآهن را هیچ ارتباطی با بخش خصوصی نداشت و گفت: به همین دلیل فعالان صنعت شکایات خود را به وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان برنامه و بودجه گزارش کردهاند. و نمایندگان مجلس در مورد تعرفه ها نامه ای به وزیر راه و شهرسازی نوشتیم و آقای قاسمی دستور داد راه آهن بررسی کند و پاسخ دهد و با وجود اینکه راه آهن پاسخی را آماده کرده بود، مدیر کل راه آهن گفت که انجام نمی دهند. نیازی به جواب دادن نیست
وی در خصوص عواقب تاخیر در پرداخت تعرفه به راه آهن گفت: در این صورت راه آهن صدور بارنامه را متوقف می کند. شرکتهای راهآهن فقط برای بقای خود تلاش میکنند و وضعیت اقتصادی خوبی ندارند و در این شرایط راهآهن دسترسی خود را به بارنامه قطع کرده است تا شرکتها را مجبور به پرداخت بدهیهای خود کنند و بنابراین سیاستگذاری یک یک چهارم ظرفیت ناوگان ریلی در یک ماه گذشته کاهش یافته، کف مسدود شده و واگن ها با بار یا بدون بار متوقف شده اند.