قاتل آینده توییتر؟
مدتها گزارش میشد که متا، مالک اینستاگرام و فیسبوک، قصد دارد یک شبکه اجتماعی جدید مبتنی بر متن را برای رقابت با توییتر توسعه دهد. چند روزی است که این شبکه اجتماعی به نام Threads اینستاگرام یا به عبارت ساده تر Threads برای کاربران اندروید و iOS منتشر شده و از همان ابتدا با استقبال بی نظیر کاربران مواجه شد.
ای بی اس نیوزپلاس: مارک زاکربرگمدیر عامل شرکت متا در اولین ساعات عرضه پلتفرم تریدز در مقاله ای درباره معاملات نوشت هفت ساعت پس از انتشار Trades، 10 میلیون نفر در این شبکه ثبت نام کردند.
در مقالات دیگری که زاکربرگ در Trades منتشر کرده است، زاکربرگ در مورد سیل کاربرانی که به Trades آمده اند صحبت کرده است. تعجب انجام شده و نوشته شده است ورود این حجم از کاربران به Trades باعث می شود احساس کنم شروع یک چیز خاص هستم، اما ما برای رشد تجارت کار زیادی در پیش داریم.
زاکربرگ در آخرین پست خود در توییتر نوشت تاکنون 70 میلیون نفر در Trades ثبت نام کرده اند و این حجم از کاربران فراتر از انتظار ما بوده است.
متا برای کپی کردن از سایر شبکه های اجتماعی بسیار طولانی است
متا سابقه طولانی در کپی برداری از موفقیت های سایر شبکه های اجتماعی و افزودن این ویژگی ها به پلتفرم های خود دارد. به عنوان مثال، در سال 2016 پس از محبوب شدن اسنپ چت در میان کاربران، ویژگی های اینستاگرام تاریخ که اولین بار توسط اسنپ چت معرفی شد، از آن پلتفرم کپی و به اینستاگرام اضافه شد.
در آخرین مورد، پس از محبوبیت ICT Tac; یک شبکه اجتماعی که در آن کاربران ویدیوهای کوتاه آنها با کپی کردن ویژگی Tik Tok، متا ارسال می کنند قرقره ها در اینستاگرام معرفی شد و از مزیت رقابتی TikTok در اینستاگرام کپی کرد.
امروزه Trades جدیدترین متا کپی سایر شبکه های اجتماعی است و در صورت تداوم محبوبیت این پلتفرم، Trades به رقیبی جدی برای توییتر تبدیل خواهد شد.

پیش از این، شرکت متا از قابلیتهای Rails و Story از پلتفرمهای دیگر کپی کرده بود
Tredz چیست؟
برنامه تجاری، نوعی نسخه متن محور یا میکروبلاگینگ اینستاگرام خیلی شبیه توییتر است. ظاهرا هدف از ساخت این اپلیکیشن رقابت با توییتر بوده است. معاملات به کاربران اجازه می دهد متن، تصاویر یا ویدیو برای پست کردن
مشابه توییتر، کاربران توییتر می توانند محتوای دیگران را به اشتراک بگذارند مانند و ارسال مجدد انجام دادن محدودیت کاراکتر برای مقالات منتشر شده در Threads، 500 کاراکتر هستند و ممکن است شامل شوند اتصالات، تصاویر یا فیلم های با حداکثر زمان 5 دقیقه است بودن
با نمایه اینستاگرام در Trades ثبت نام کنید
اینستاگرام یکی از پرکاربردترین شبکه های اجتماعی در دنیا و یکی از راه حل هایی است که شرکت متا برای پذیرش تبادلات بیشتر کاربران اینستاگرام طراحی کرده است. هماهنگ سازی با اینستاگرام است.
معاملات به کاربران اجازه می دهد تا با همین نام کاربری کسانی که در اینستاگرام داشتند می توانند در Trades ثبت نام کنند و پروفایل اینستاگرام خود را به Trades منتقل کنند.
نحوه استفاده از صرافی ها
اپلیکیشن Trades ظاهری ساده دارد و شبیه اینستاگرام است. پس از ورود به این برنامه، پنج دکمه با آیکون در پایین صفحه وجود دارد.
نماد خانه: فید اصلی این پلتفرم را نمایش می دهد
نماد ذره بین: با این گزینه می توانید صفحات یا حساب های دیگران را جستجو کنید
نماد کاغذ و قلم: با فشردن این دکمه می توانید یک موضوع جدید بنویسید
نماد قلب: این صفحه فعالیتهای شما را نشان میدهد، میتوانید ببینید چه کسی اخیراً از شما خواسته است که دنبال کنید یا چه کسی برای شما پاسخ نوشته است.
نماد کاربر: با انتخاب این گزینه صفحه پروفایل معاملات خود را مشاهده خواهید کرد
Trades ویژگی پیام مستقیم ندارد
یکی از امکاناتی که در حال حاضر در Trades امکان پذیر نیست امکان ارسال است پیام مستقیم یا پیام رسانی مستقیم این برای سایر کاربران است، اما مارک زاکربرگ قول داده است که به زودی در بروزرسانی هایی که برای Trades منتشر می شود، قابلیت ارسال پیام های مستقیم را به این پلتفرم اضافه کند.
مجموعه مدیرعامل متا و توییتر در فضای مجازی
ایلان ماسک و مارک زاکربرگ که قرار بود در یک مبارزه فیزیکی مبارزه در قفس، اکنون با توسعه صنایع دستی در فضای مجازی، آنها شروع به کامل شدن کردند. زاکربرگ که سالها بود در پلتفرم توییتر توییت نکرده بود، پس از راهاندازی Threads، میم معروف مرد عنکبوتی را منتشر کرد و به شباهتهای Threads و Twitter اشاره کرد.
یکی از کاربران توییتر که اتفاقا یکی از طراحان Dogecoin است، تصویری از کلیدهای صفحه کلید کپی-پیست منتشر کرد و نوشت: «اپلیکیشن متا جدید کاملاً با استفاده از دکمههای CTRL+C+V ساخته شده است.
برخی دیگر از کاربران توییتر نیز طرحی را منتشر کرده اند که در آن لوگوی اپلیکیشن Trades با یک کرم تشبیه شده و نماد پرنده آبی معروف توییتر آن را می خورد.
برخی از کاربران با انتشار این عکس با لوگوی Treads شوخی کردند و نوشتند که لوگوی این اپلیکیشن شباهت زیادی به گوش یکی از شخصیت های معروف انیمیشن سیمپسون ها دارد!
لوگوی ایلان ماسک برای زاکربرگ
پس از انتشار شبکه اجتماعی Trades و استقبال خوب از این شبکه که شباهت زیادی به توییتر دارد، ایلان ماسک، مالک توییتر، زاکربرگ و متا را متهم کرد و این شرکت را به کپی برداری از توییتر و استخدام مهندسان توییتر برای تجارت متهم کرد. توسعه.
ماسک در این خصوص گفت رقابت خوب است، اما تقلب؛ کاری که متا انجام داد چیز خوبی نیست.
در همین راستا، تیم متا استخدام برخی از مهندسان توییتر را رد نکرد، اما رسما اعلام کرد که اپلیکیشن Trades توسط اعضای تیم مهندسی اینستاگرام طراحی و توسعه یافته است و از هیچ یک از مهندسان سابق توییتر در توسعه Trades استفاده نکرده است. تیم .
الکس اسپیرو، وکیل توییتر، در نامه ای به زاکربرگ؛ مدیر عامل متا این شرکت را به “استفاده عمدی و غیرقانونی از اسرار تجاری و همچنین نقض مالکیت معنوی توییتر” متهم کرد.
مدیر اینستاگرام: ما نمی خواهیم توییتر را جایگزین کنیم
آدام موساری، مدیر پلتفرم اینستاگرام به این اتهامات ایلان ماسک و توییتر واکنش نشان داد. او می گوید اپلیکیشن Trades جایگزین توییتر نخواهد شد. هدف ما از توسعه این برنامه ایجاد یک محیط «کمتر عصبانی» برای کسانی است که در توییتر نیستند.”
موساری همچنین در ادامه گفت: ما نمی خواهیم به Trades به عنوان جایگزینی برای توییتر نگاه کنیم. هدف ما ایجاد یک مکان عمومی برای کاربران اینستاگرام است که هرگز واقعاً در توییتر حضور نداشته اند. تجارت نباید به حلقه ای از سیاستمداران و بستری برای انتشار اطلاعات در مورد جنگ و سیاست تبدیل شود.

مدیر عامل اینستاگرام آدام ماسری: معاملات جایگزین توییتر نخواهد شد
آیا ترندز قاتل توییتر خواهد بود؟
اگرچه زمان زیادی از راه اندازی Trades نمی گذرد و نسخه پایه این شبکه اجتماعی در دسترس کاربران قرار گرفته است، اما کاربران زیادی در این مدت کوتاه به Trades پیوستند.
توییتر اخیراً عملکرد خوبی نداشته است. از زمانی که ایلان ماسک توییتر را خرید، اتفاقات عجیبی در توییتر رخ داده است. یکی از این رویدادهای پرطرفدار کسب درآمد از ویژگی تیک آبی در توییتر بود که انتقاد بسیاری از کاربران توییتر را برانگیخت.
کارشناسان می گویند برخی از تصمیمات بد ایلان ماسک در توییتر فضا را برای ظهور رقیب جدیدی مانند متا ایجاد کرده است که هم بودجه مالی خوبی دارد و هم به کاربران آنلاین دسترسی دارد. ‘اینستاگرام و فیس بوک.
در مورد اخیر، توییتر اعلام کرد که محدودیتهای خاصی را برای کاربران برای مشاهده پیامها اعمال کرده است و کاربران دیگر نمیتوانند پیامهای دیگران را تا آنجایی که میخواهند در توییتر مشاهده کنند و پس از رسیدن به محدودیت مشاهده پیام، باید هزینه پرداخت کنند.
این حاشیههای توییتر بر پایگاه کاربران گسترده Threads تأثیر گذاشته است، اما برخی کارشناسان معتقدند که توییتر پلتفرمهای قدیمی و پیشرو مبتنی بر متن است و زیرساختهای پیشرفتهای دارد و کاربران به راحتی آن را ترک نمیکنند.
علاوه بر این، انتشار پلتفرمی مانند Trades که برای رقابت با توییتر وارد میدان شد، اولین مورد نیست.قبل از معاملات، Bluesky توسط جک دورسی، یکی از بنیانگذاران توییتر راه اندازی شد و حال و هوای مشابهی با توییتر دارد. اما به دلیل سادگی و همچنین محدودیت هایی مانند عضویت کاربران با کد شناسه مورد استقبال قرار نگرفته است.
شبکه اجتماعی اجتماعی حقیقت (حقیقت اجتماعی) این یکی از پلتفرم هایی بود که پس از تعلیق حساب توییتر ترامپ برای رقابت با آن برند راه اندازی شد. این پلتفرم توسط گروه رسانه و فناوری ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا راه اندازی شد که البته این شبکه اجتماعی نیز با استقبال خوبی مواجه نشده است.
در پایان باید گفت با وجود تمام کاستی های اپلیکیشن ترندز اینستاگرام، هنوز در ابتدای راه است و باید منتظر اضافه شدن قابلیت های مختلف به آن باشیم. اگرچه از همان ابتدا کاربران زیادی را به خود جذب کرد و در وهله اول مورد استقبال کاربران قرار گرفت. باید به آن فرصت دهیم و ببینیم که آیا پلتفرم Trades می تواند با تقویت پایه های خود به رقیبی جدی برای توییتر تحت رهبری ایلان ماسک تبدیل شود یا اینکه چند روزی مانند اپلیکیشن هایی مانند Club House یا Blue Sky در ایران داغ خواهد ماند. و پس از فروکش کردن هیجان، کاربران آن را کنار می گذارند
انتهای پیام