چهارشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴

اختصاص سهمی از فروش خودرو برای افزایش ایمنی جاده ها


معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مشارکت همه دستگاه ها در کاهش تصادفات گفت: صنعت باید سهم خود را در ایمن سازی خودروها ایفا کند و وزارت راه و شهرسازی نیز سهم خود را در رفع تصادفات ایفا کند. مناطق تصادف و افزایش ایمنی جاده ها به بهترین شکل ممکن.

به گزارش ای بی اس نیوز، بر اساس جدول 9 ماده واحده و جداول کلان منابع و مصارف بودجه که برآورد اعتبار برای ردیف های مختلف در سال 1402 را نشان می دهد، اعتبار جرایم راهنمایی و رانندگی به 500 میلیارد رسید که 150 میلیارد تومان آن بود. واگذاری به وزارت راه و شهرسازی مربوط به بهسازی راه ها و معابر روستایی در مناطق حادثه دیده شهرها و روستاهای مناطق مرزی است.

شهریار افندی زاده در راستای هدف کاهش تصادفات جاده ای با اشاره به تلاش وزارت راه و شهرسازی و سایر ارگان های کمیسیون ایمنی راه ها برای کاهش تصادفات جاده ای گفت: بررسی های کمیسیون ایمنی راه ها نشان می دهد که در سال 1401 با رشد چشمگیر سفرها به ویژه در ایام نوروز با ما همراه بوده است که پس از آن بر تعداد تصادفات و فوتی های جاده ای نیز افزوده شده است.

وی افزود: در بحث ایمنی راه ها سه عامل انسان، وسیله نقلیه و جاده در تصادفات نقش دارند و علیرغم عزم وزارت راه و شهرسازی برای افزایش ایمنی راه ها، هیچ کس نباید سهم خود را نادیده بگیرد. وسايل نقليه. و انسان در تصادفات، زیرا اگر خودروهای ایمنی بالا در جاده ها باشند، احتمال آسیب های جدی در تصادفات را کاهش می دهد.

بر اساس گزارش وزارت راه و شهرسازی، معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: همچنین می توان با آموزش صحیح رانندگان از طریق رسانه ها و سیستم های آموزشی، نقش انسان را در تصادفات جاده ای کاهش داد.

تجزیه و تحلیل اطلاعات کامل سیستم ایمنی برای شناسایی سهم عوامل مختلف در تصادفات

افندی زاده تاکید کرد: مقرر شد در سال 1402 بر اساس آمار و اطلاعاتی که سازمان ها و ارگان ها در سیستم امنیتی جهانی ثبت می کنند، تحلیل مناسبی از نوع تصادفات به منظور شناسایی سهم عوامل مختلف در ترافیک جاده ای انجام شود. . تصادفات

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: در سال 1401 حدود 887 نقطه به عنوان نقاط پرتصادف شناخته شد که از این تعداد 200 نقطه برای رفع مشکلات این نقاط در دستور کار سازمان حمل و نقل جاده ای و راهداری قرار گرفت. پس از تامین منابع امور مالی حل خواهد شد.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی افزود: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز موظف است در سال 1402 نسبت به رفع مشکلات نقاط ذکر شده در راستای افزایش ایمنی هر چه بیشتر در حوزه راهداری اقدامات لازم را انجام دهد. ، اما موازی ها باعث کاهش وسایل نقلیه و افراد می شود.

افندی زاده با اشاره به تشکیل کمیسیون ایمنی راه ها متشکل از تمامی سازمان ها و ارگان های تاثیرگذار از جمله پلیس راه، هلال احمر، وزارت آموزش و پرورش وزارت راه و شهرسازی و شورای عالی هماهنگی حمل و نقل و امنیت کشور با حضور معاون اول رئیس جمهور برای اجرای هرچه بهتر وظایف خبرگزاری ها.

تامین اعتبارات لازم برای ارتقای ایمنی راه ها از منابع مستقیم و غیرمستقیم

وی گفت: برنامه‌های بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت حفظ و نگهداری راه‌ها در شورای عالی حمل‌ونقل و امنیت کشور به منظور ارتقای ایمنی آن‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفته و منابع مالی لازم برای حفظ و نگهداری راه‌ها در نظر گرفته شده است. آنها که باید محقق شوند.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به لزوم تامین منابع مالی پایدار برای این پرونده گفت: در این میان می توان به منابع مستقیم دولتی که در بودجه های سنواتی در نظر گرفته شده است اشاره کرد.

افندی زاده با بیان اینکه راهکارهایی در این زمینه اندیشیده شده است افزود: به عنوان مثال درصدی از درآمد حاصل از صرفه جویی در سوخت را می توان افزایش ارتقای ایمنی راه ها دانست.

وی افزود: همچنین می توان درصدی از منابع مالی بیمه را برای کاهش حوادث هزینه کرد که این امر موجب کاهش تصادفات به نفع شرکت های بیمه می شود و به جای پرداخت خسارت ناشی از حوادث، از وقوع آن جلوگیری می کنند.

وی با اشاره به اعتباراتی که برای این منظور در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: از این میان می توان به صندوق حمل و نقل و صندوق خسارت بیمه مسئولیت مدنی اشاره کرد.

اختصاص سهمی از فروش خودرو برای افزایش ایمنی جاده ها

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس بند 23 قانون جرایم رانندگی، درصدی از تخلفات رانندگی به منظور ارتقای ایمنی ترافیک در اختیار وزارت راه و شهرسازی و شهرداری قرار می گیرد. و این موضوع در قانون بودجه 1402 آمده است، باید برای افزایش ایمنی راه ها سهمی از فروش خودرو در نظر بگیریم و این موضوع پس از تصویب شورای دولت به عنوان پیشنهاد کمیسیون ایمنی راه ها به مراجع قضایی ارجاع شود.

افندی زاده در تشریح استفاده از این منابع مالی گفت: این درآمدها در صورت تامین برای تعمیر نقاط پرحادثه و حفظ هر چه بهتر راه ها و یا افزایش تجهیزات و علائم ایمنی راه ها مصرف می شود.

وی نوسازی و ارتقای کیفی ناوگان مورد نیاز اورژانس، هلال احمر و پلیس و یا بهسازی معابر را از دیگر اقلام هزینه های بودجه ای دانست و افزود: باید برای کاهش تصادفات هزینه کنیم.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: کمیسیون ایمنی راه ها باید همواره به دنبال ارائه راهکارها و ایده های جدید باشد و برای این منظور باید به آمار و اطلاعات و اخبار دقیق دسترسی داشته باشد، بنابراین اطلاعات همه سازمان ها و نمونه ها باید در سیستم امنیتی جهانی ثبت شوند. از اهمیت بالایی برخوردار است.

افندی زاده با اشاره به مشارکت همه دستگاه ها در کاهش تصادفات گفت: هم صنعت باید نقش خود را در ایمن سازی خودروها ایفا کند و هم وزارت راه و شهرسازی باید در حذف مکان های با آمار تصادفات بالا و ارتقای ایمنی جاده ها به سهم خود عمل کند. بهترین راه ممکن

وی با تاکید بر نقش انسان به عنوان مهمترین عامل در بروز حوادث گفت: باید اقدامات ویژه ای از طریق رسانه ها، صدا و سیما برای آگاهی بخشی و آموزش عامل انسانی انجام شود.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بر اساس اطلاعات ارائه شده، درصد بالایی از تصادفات نوروزی با واژگونی خودرو همراه است و یکی از عوامل واژگونی، خستگی راننده است. به همین دلیل زمان سفر و مسیرها باید تمدید شود و کمیسیون ایمنی راهداری برای جلب توجه همگان به این مهم، 18 اردیبهشت را به عنوان روز ایمنی حمل و نقل نامگذاری کرده است.

افندی زاده هماهنگی همه دستگاه ها برای افزایش ایمنی راه ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: موضوع ایمنی راه ها تنها به یک سازمان مرتبط نیست و باید نگاه بخشی در این زمینه به یک نگاه ملی تبدیل شود.

انتهای پیام

درباره محمد اقتصادی

پیشنهاد ما به شما

Organizing Your Home: Tips for Creating Sancity

Voluptatem accusantium tempore voluptatem illo. Ea suscipit asperiores et velit voluptatibus. Molestias natus est non cum nulla aut. Et eum temporibus provident et id. Eos porro quis consequuntur ut nisi doloremque.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *