چهارشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴

احتمال تغییر قیمت بلیت هواپیما در روزهای آینده


معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به این سوال که آیا شرکت های هواپیمایی برای فشار بر دولت و سازمان هواپیمایی عمداً پروازها را کاهش می دهند، گفت: نمی توان گفت شرکت های هواپیمایی لجبازی می کنند؛ اما این موضوع باعث شده است که شرکت های هواپیمایی لجبازی کنند. اما بخشی از توزیع بلیت فروشی از مسیر اصلی خود خارج شده و وارد مسیر سود شده است و همه دست اندرکاران و شرکت های هواپیمایی از این مشکل گلایه مند هستند.

به گزارش ای بی اس نیوز، حسن خوشخو با اشاره به مشکلات خرید بلیط هواپیما و کمبود عرضه، اظهار کرد: ابتدا از کسانی که برای بلیت هواپیما با مشکل مواجه شدند عذرخواهی می کنیم. اما همه باید واقعیت های صنعت هوانوردی را بدانند و بپذیرند. صنعت هوانوردی ما تحت فشار خارج از کشور ضعیف شده است و امروز برای مدیریت این صنعت با مشکل مواجه هستیم. در عین حال اولین وظیفه و ماموریت سازمان هواپیمایی کشوری بحث ایمنی هواپیماهاست و سعی می کنیم از ایمنی پروازهایی که برقرار می شود کاملا مطمئن باشیم.

وی با بیان اینکه از مردم هم بابت کمبود بلیت شکایت داریم، گفت: موضوع این است که روزانه حدود 700 پرواز داخلی داریم. این بلیت ها با سازوکارهایی که قبلا تهیه شده در شبکه توزیع فروش تهیه می شود، اما چند دلیل وجود دارد که عرضه این بلیت ها کمیاب شده است. یکی از این دلایل عدم توجه به درخواست ایرلاین ها برای افزایش نرخ بلیت است که بیش از یک سال است مسکوت مانده است، باعث شده مسیر طبیعی فروش بلیت منحرف شود و بخش سوداگرانه بازار وارد شود. بازی.

آیا معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری به این سوال که آیا شرکت های هواپیمایی پروازهای خود را به طور کامل به چارتر کننده ها واگذار می کنند، پاسخ داده است؟ وی گفت: اینکه همه بلیت ها در اختیار چارترکنندگان است درست نیست. اما وقتی موضوعی از مسیر طبیعی خود منحرف می شود، چالش ها و پیامدهایی به وجود می آید و مسائل جاری طبیعتاً در روند طبیعی هر جریانی اختلال ایجاد می کند.

طی روزهای آینده به برخی از درخواست های شرکت های هواپیمایی پاسخ داده خواهد شد

خوشخو با اشاره به تلاش برای کنترل این وضعیت گفت: احتمالا تا پایان اردیبهشت یعنی ظرف یکی دو روز مصوبه ای را اعلام خواهیم کرد که به برخی از درخواست های شرکت های هواپیمایی رسیدگی می شود و به شرایط عادی باز می گردد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شرکت های هواپیمایی برای فشار بر دولت و سازمان هواپیمایی تعمدا پروازها را کاهش می دهند؟ در یک پخش رادیویی گفت: باید با آمار گفت و آمار ما نمی گوید. گاهی اوقات از تاخیر و عدم پرواز خطوط هوایی نیز می شنویم. در حالی که باید توجه داشت که بیش از 60 درصد شرکت های هواپیمایی کشوری مانند ایران ایر، آسمان، قشم ایر دولتی هستند و قطعاً مخالف سیاست های دولت نیستند و به دلیل اینکه بخشی از بدنه دولت محسوب می شوند، سازگار هستند.

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری خاطرنشان کرد: نمی توان گفت شرکت های هواپیمایی لجبازی می کنند; اما باید گفت که بخشی از توزیع بلیت فروشی از مسیر اولیه خود خارج شده و مسیر سود را طی کرده است و همه بازیکنان و شرکت های هواپیمایی از این موضوع گلایه دارند. زیرا زمانی که گمانه زنی در توزیع بلیت فروشی به وجود می آید، خارج از کنترل خود شرکت های هواپیمایی است.

چارترینگ بخشی از صنعت هوانوردی است

خوشخو در پاسخ به اینکه چرا نمی توان همه بلیت ها را به صورت سیستمی و نه چارتر فروخت، گفت: چارتر جزئی از ذات صنعت هوانوردی در تمام دنیا و نه فقط در ایران است. شما نمی توانید این مشکل را پنهان کنید و نسخه ای برای آن بنویسید و مشکل را برطرف کنید. ما باید مشکلی را که در صنعت هوانوردی حاکم است بپذیریم. با توجه به گرانی ارز و تورم در کشور، طبیعی است که بلیط هواپیما با واقعیت جامعه تطبیق داده شود.

وی با بیان اینکه آخرین درخواست نرخ در صنعت هوانوردی تیرماه سال 1400 بوده است، گفت: یک سال و نیم از این سوال می گذرد در شرایطی که سال گذشته تقریبا 50 درصد حقوق کارکنان و کارگران افزایش یافته است و امسال حدود 20 درصد است.” ما افزایش داشته ایم، جدا از مشکل تغییر و مشکلاتی که در تامین قطعات وجود دارد، اینها واقعیت های صنعت هوانوردی ماست.

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به عنوان نماینده سازمان هواپیمایی کشوری همواره با افتخار گفته ام که ایران کشوری قدرتمند و ثروتمند است. ما در کشوری زندگی می کنیم که منابع خدادادی فراوانی دارد. اگر فشارهای بین المللی نبود و ما به بازار جهانی دسترسی عادلانه داشتیم، وضعیت صنعت هوانوردی ما در معرض این آسیب قرار نمی گرفت.

خوشخو با اشاره به مصوبه شورای اسلامی شهر مبنی بر آزادسازی نرخ بلیت هواپیما گفت: قانونگذار در ماده 161 قانون برنامه پنجم توسعه با توجه به تجربه ای که کشور در 40 سال گذشته داشته و چالش های پیش آمده، آزادسازی نرخ بلیت هواپیما را تصویب کرده است. که صنعت هوانوردی با آن مواجه است، حل چالش صنعت هوانوردی است. اما ما با چالش ها و تصمیمات دیگری مواجه شده ایم که دولت برای تنظیم بازار و حقوق مردم اتخاذ کرده است، تصمیمات مهمی که سازمان هواپیمایی و صنعت هوانوردی نیز از سیاست های کلان دولت پیروی کرده اند، زیرا ما نیز بخشی از آن هستیم. ارگان دولتی

آزاد شدن قیمت بلیت هواپیما به معنای آزادسازی نیست

وی ادامه داد: با وجود این باید توجه داشت که انتشار قیمت بلیت هواپیما از نظر سازمان هواپیمایی کشوری آزادسازی نیست، اما این موضوع باید به صورت جدی پیگیری شود تا صنعت هوانوردی مطابق با ایمنی و خدمات بهینه این بخش از جامعه که با هواپیما سفر می کنند.

نماینده مردم سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به اینکه چرا برخی از سایت ها و اپلیکیشن ها برای یک مسیر پروازی چندین قیمت متفاوت ارائه می دهند، گفت: در هواپیمایی که نوع خاصی دارد، کلاس های کرایه متفاوتی ارائه می شود که تجاری و اقتصادی و حتی غیر از آن. بلیت های بیزینس کلاس و اکونومی کلاس هم قیمت دارند اما در پروازهای داخلی عموما نباید ۵۰۰ هزار تومان اختلاف قیمت داشته باشیم. بخشی است که خارج از اختیار و کنترل سازمان هواپیمایی است و در فضای مجازی معامله می شود.

خوشخو با بیان اینکه هوانوردی مجازی با وجود همه مزایایی که دارد، صنعت هوانوردی را نیز با چالش هایی مواجه می کند و گاهی اعتماد عمومی را خدشه دار می کند، ادامه داد: وی گفت: در تلاش هستیم با همکاری دادستانی، سازمان پشتیبانی و سرکوب به این درخواست پاسخ دهیم و در روزهای آینده ثبات را در بازار خرید بلیت هواپیما ایجاد کنیم.

برخی از هواپیماهای زمینی با تلاش متخصصان وارد چرخه خدمات شده اند

وی در پاسخ به این سوال که آیا صحت دارد که گفته می شود کمبود پرواز و کاهش عرضه بلیت به دلیل کمبود سکه است، گفت: این مشکل وجود دارد اما نباید از همه تلاش های هوانوردی غافل شد. صنعت. باید پذیرفت که صنعت هوانوردی یکی از سرمایه های اصلی کشور است. لطفا این صنعت را به عنوان یک سرمایه ملی در نظر بگیرید. ما باید از زحمات متخصصانی که برای ادامه این صنعت تلاش می کنند قدردانی کنیم. امسال برخی از هواپیماها که سالها زمینگیر شده بودند، با تلاش متخصصان وارد چرخه خدمات شدند. اکنون نزدیک به 170 فروند هواپیمای فعال در کشور داریم و آمار ما و فرودگاه مهرآباد حاکی از کم کاری و عدم ارائه خدمات ایرلاین ها نیست.

نماینده مردم سازمان هواپیمایی کشوری در پایان خاطرنشان کرد: سازمان هواپیمایی کشوری آدرس شرکت ها و اپلیکیشن های مجاز فروش بلیت را شفاف کرده است و از مردم می خواهیم بلیط هواپیما را از شرکت ها و اپلیکیشن های مجاز خریداری کنند تا در صورت بروز مشکل. ممکن است مبلغ برگشت داده شود و خارج از قاعده تعریف شده تمایلی به خرید بلیط نداشته باشند.

انتهای پیام

درباره محمد اقتصادی

پیشنهاد ما به شما

Organizing Your Home: Tips for Creating Sancity

Voluptatem accusantium tempore voluptatem illo. Ea suscipit asperiores et velit voluptatibus. Molestias natus est non cum nulla aut. Et eum temporibus provident et id. Eos porro quis consequuntur ut nisi doloremque.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *