سایر موضوعات

اجاره خودروسازان را حذف خواهیم کرد/می‌توانیم به قطب فناوری منطقه تبدیل شویم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه می‌توانیم به قطب فناوری منطقه تبدیل شویم، گفت: دیگر رانتی برای خودروسازان وجود ندارد، شرکت‌ها باید روی پای خود بایستند و ما فقط تعرفه‌ها را برای جبران جهانی در نظر می‌گیریم. وضعیت. .

به گزارش ای بی اس نیوز، عباس علی آبادی امروز در اولین رویداد ملی صنعت علم اظهار کرد: مجمع جهانی اقتصاد هر ساله ریسک هایی را مطرح می کند که عمدتاً زیست محیطی و اجتماعی است و معمولاً توسط شرکت های بزرگ ایجاد می شود. زیرا بزرگترین مصرف کنندگان منابع زیست محیطی هستند و بیشترین تاثیر را بر رفتار اجتماعی دارند.

وی با بیان اینکه اقتصاد بزرگ و قوی در گرو بنگاه های بزرگ است، تصریح کرد: مدتی شعاری به نام کوچک سازی زیباست مطرح شد، اما کسب و کارهای کوچک باید در کنار بنگاه های بزرگ باشد. زیرا شرکت های بزرگ قدرت تحقیق و توسعه، بازاریابی، بهبود کیفیت و توسعه بازار را دارند.

علی آبادی کل شرکت های دانش بنیان کشور را نزدیک به 9 هزار شرکت دانست که کمتر از 70 درصد آنها بیش از پنج میلیون یورو گردش مالی دارند و یا بیش از 100 نفر را استخدام می کنند و تصریح کرد: اما رتبه بندی های جهانی نشان می دهد که کارایی کسب و کارها بوده است. خوب با این حال رشد کسب و کارهای دانش بنیان در کشور تاکنون در قالب کسب و کارهای کوچک بوده است، اما شرکت های بزرگی مانند صنعت فولاد عمدتاً در بخش تولیدی فعال هستند.

وزیر صمت با بیان اینکه رشد 8.5 درصدی رقم بالایی نیست و با توجه به توانمندی های کشور این رقم دست یافتنی تر است، گفت: بی ثباتی مدیریتی در سطوح مختلف وزارتخانه، ناسازگاری فرآیندها و ساختارها با جهش تولید مانند مشکلات تخصیص ارز یا نامه های متعدد، عدم رهبری واحد تولیدی، عدم تمرکز سیاست ها و مدیریت ارز، فشارهای سیاسی، قیمت های اجباری، عدم توجه به بخش خصوصی و… از جمله چالش های اصلی تولید هستند. بخش تولیدی

علی آبادی قطع برق صنایع در دوره محدودیت تامین برق را مغایر با قانون دانست و گفت: تولید صادرات محور، ارتقای بهره وری و رقابت پذیری با طبقه بندی بنگاه ها، کاهش نرخ ارز و عدم فروش مواد اولیه، اصلاح نظام قیمت گذاری اجباری، ایجاد ثبات در فضای کسب و کار، بازنگری در مدیریت و بازرسی و تهدیدات محیط زیست بخشی از رهنمودهای وزارت امنیت در سیاست گذاری است.

وزیر صامت با طرح این سوال که چرا باید به خودروسازان رانت اعطا شود و سپس قیمت آنها کنترل شود، تصریح کرد: دیگر رانتی وجود ندارد، باید روی پای خود بایستند. ما فقط برای جبران شرایط جهانی تعرفه ها را در نظر می گیریم.

این مقام مسئول با اشاره به حضور 9 هزار واحد راکد در کشور که در این میان تعداد زیادی نهاد دانش بنیان دیده می شود، گفت: از پروژه های وزارت صلح می توان به توسعه صنعتی پلت فرم شهرها از طریق ایجاد خوشه ها و … اشاره کرد. . آبرسانی به صنایع، جایگزینی خودروهای برقی، توسعه استفاده از سوختهای پاک و تجدیدپذیر، توسعه اکتشاف و هوشمندسازی معادن و توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی و…

علی آبادی با تاکید بر اینکه شرکت های دانش بنیان باید پاسخگوی نیازهای کشور باشند و برای رفع مشکلات برنامه ریزی کنند، گفت: در این بخش باید به این نکته توجه کنیم که خودروهای برقی خودروهای امروز هستند نه خودروهای فردا. خودروهای آینده خودروهای خودران هستند و به زودی خودروهای الکتریکی به گذشته تبدیل خواهند شد.

وی افزود: از سوی دیگر راه حل دیگری برای حل مشکل بنزین وجود ندارد زیرا سالانه دو میلیون خودرو اضافه می شود که روزانه حدود 10 میلیون لیتر بنزین مصرف می کنند. در حال حاضر روزانه 230 تا 240 میلیون لیتر گازوئیل و بنزین معادل 230 تا 240 میلیون دلار سوزانده می شود که با استفاده از برق می توان این میزان را کاهش داد.

وزیر صامت در نهایت گفت: با تغییر تمرکز در فناوری می‌توان به قطب فناوری منطقه تبدیل شد و شاهد مهاجرت معکوس سرمایه‌های انسانی بود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا