آیا کسانی که از طرح های فروش خودرو منصرف می شوند می توانند دوباره ثبت نام کنند؟
برخی از شرکت کنندگان در طرح های تلفیقی فروش خودرو (داخلی و وارداتی) به دلایل مختلف از طرحی که در آن شرکت داشتند انصراف دادند. اما اکنون برخی از آنها قصد دارند دوباره در پروژه های جدید داخلی و وارداتی شرکت کنند. بنابراین این سوال برای آنها پیش می آید که آیا برایشان امکان پذیر است یا خیر؟
به گزارش ای بی اس نیوز، مشارکت در طرح های یکپارچه فروش خودروهای داخلی در سال های اخیر به روش های مختلفی اجرا شده است. در ابتدا این طرح های فروش که برگزیدگان را با قرعه کشی مشخص می کرد، از سال گذشته آغاز شد و پس از سه دوره اجرا، خود خودروسازان سقوط کردند. بنابراین قرعه کشی همچنان کار می کرد و مشتریان نهایی با قرعه کشی مشخص می شدند.
پس از آن، از اواخر سال گذشته، فروش تلفیقی خودرو شکل دیگری به خود گرفت و با حذف این چرخ قرعه کشی (برنده شدن یا نشدن)، این چرخ شروع به چرخش کرد تا مشتری دور تحویل مشخص شود.
همزمان در آخرین ماه سال گذشته اولین دور ثبت نام خودروهای وارداتی آغاز شد.
به این ترتیب تعداد زیادی از مشتریان طی یک سال و نیم گذشته در برنامه های مختلف فروش خودرو اعم از داخلی (تولید و مونتاژ) و وارداتی شرکت و ثبت نام کرده اند. اما پس از مدتی به هر دلیلی از ادامه روند خرید خودرو منصرف شدند. به عنوان مثال در قرعه کشی خودروهای داخلی در اولویت تحویل در سال 1403 قرار گرفتند که برای آنها این مهلت بیش از یک سال بود و به تماس های واریز خودرو خود پاسخی ندادند و منصرف شدند.
در مورد خودروهای وارداتی، در همان ابتدا 500 میلیون تومان را در حساب پروکسی خود مسدود کردند، اما طی دو سه ماه گذشته در چند مرحله از خرید خودروهای وارداتی منصرف شدند و با توجه به ظرفیت موجود، خودروهای داخلی می خواهند. بدون هیچ محدودیتی خودروهای داخلی در سیستم یکپارچه عرضه می شوند، خودروی تولید یا مونتاژ داخل کشور را خریداری کنید.
بر این اساس، این شرکت کنندگان می خواهند بدانند که آیا همچنان می توانند در این طرح های جدید شرکت کنند یا دیگر اجازه ثبت نام ندارند؟
خودروسازان باید مشتریان را از کنسلی مطلع کنند
در همین راستا مهدی تقدسی – رئیس سامانه یکپارچه خودرو – در گفت وگو با ای بی اس نیوز، تصریح کرد: شرکت کنندگان در طرح های فروش یکپارچه اعم از داخلی و وارداتی، زمانی که به عنوان مشتریان منتخب یک محصول در سامانه شناخته شوند، اطلاعات آنها ارسال می شود. به سازنده خودرو (که انتخاب شده است)؛ بنابراین بقیه مراحل از پرداخت هزینه خودرو تا تحویل آن بر عهده شرکت می باشد.
وی افزود: اگر مشتری در مدت مقرر وجه را واریز نکند، از نظر شرکت انصراف محسوب می شود و اطلاعات مشتری باید به سامانه یکپارچه بازگردانده شود تا «عدم تخصیص» این موضوع. کلاینت را می توان برای سیستم یکپارچه بررسی کرد تا بتواند به آن دسترسی داشته باشد. برای ثبت نام های دیگر باز است. بر این اساس تا زمانی که شرکت به سامانه اعلام کند مشتری از خرید خودروی برنده یا در شرف تحویل منصرف شده است، سامانه از وضعیت این مشتری اطلاعی ندارد و بنابراین امکان مشارکت در آن را دارد. نظری ندارم این نخواهد بود
رئیس سامانه یکپارچه خودرو تصریح کرد: اما زمانی که شرکت انصراف مشتری از سامانه را اعلام کند، سامانه میتواند دسترسی مشتری را برای شرکت در طرحهای بعدی فراهم کند و مشتری میتواند مجدداً در طرحهای فروش خودروهای تمام تولیدکنندگان شرکت کند. .
انتهای پیام