انتهای پیام
وی ادامه داد: در این طرح روندی برای فروش خودرو در بورس کالا در نظر گرفته شد نه اینکه صرفاً کشف قیمت یا آزادسازی قیمت به این صورت باشد. در این طرح پیشنهاد شد پس از فروش خودرو در بورس، مابه التفاوت قیمت کارخانه و سهام در صندوقی جمع آوری شود که این پول برای حمل و نقل عمومی و نوسازی عمومی پرداخت شود. حمل و نقل و در نهایت تامین منافع مردم; با مدل فعلی، مصرف کننده پول می پردازد و خودروساز سود می برد.
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن شورای اسلامی تجربه فروش خودرو در بورس کالا را ارزیابی کرد.
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره دستاوردهای مدل فعلی عرضه خودرو در بورس کالا گفت: با این روش قیمت خودرو مشخص شده اما بازدهی برای مصرف کننده ندارد. در این مدل پول دلال و آنچه به جیب دلال می رود به دست خودروساز می رود و در نهایت برای مردم و مصرف کننده تفاوتی ندارد.
علی جدیدی در گفت وگو با ای بی اس نیوز، در ارزیابی تجربه فروش خودرو در بورس کالا، اظهار کرد: کمیسیون صنایع و معادن مجلس برای اولین بار موضوع فروش خودرو در بورس کالا را در بورس کالا مطرح کرد. طرحی که هنوز تکمیل نشده است.»