سایر موضوعات

آیا برق پیروز می شود؟ -ایسنا

نتایج نظرسنجی نشان داد که رقابت صنعت خودرو به سمت آینده ای تمام الکتریکی تغییر کرده است.

بر اساس تحلیل رویترز، خودروسازان قصد دارند تا سال 2030 1.2 تریلیون دلار برای انتقال خودروهای الکتریکی از محصولات خاص به نسخه های اصلی که بسیاری از آنها دارای باتری ها و نرم افزارهای توسعه یافته داخلی هستند، هزینه کنند.

با نزدیک شدن به پایان سال، خودروسازان قدیمی، همراه با تسلا، ریوین و دیگر استارت آپ های خودروهای برقی، سرمایه گذاری های خود را کاهش داده و در استراتژی های محصول خود تجدید نظر می کنند. خودروسازان سنتی از سیاستگذاران درخواست کمک اضافی برای جبران هزینه های بالای انتقال به خودروهای الکتریکی، علاوه بر میلیاردها دلاری که قبلاً برای یارانه خودروهای الکتریکی هزینه شده است، دارند.

تقاضای مصرف کنندگان برای وسایل نقلیه الکتریکی در سراسر جهان در حال رشد است، اما پذیرش خودروهای الکتریکی، به ویژه در ایالات متحده، آنطور که مدیران صنعت پیش بینی می کردند، به سرعت و مقرون به صرفه اتفاق نمی افتد. نرخ بهره بالا بسیاری از خودروهای برقی را از دسترس مصرف کنندگان با درآمد متوسط ​​دور کرده است. فقدان زیرساخت شارژ برای خریدارانی که عادت دارند صدها مایل مسافت پیموده شده بنزین را تنها در چند دقیقه به دست آورند، مشکل ساز خواهد شد.

جف پارنت، مدیر عامل زنجیره تجارت الکترونیک آمریکایی Autonation autonation می گوید: «خودروهای الکتریکی آینده صنعت خودروهای سواری خواهند بود، اما سه تا چهار سال آینده به دلیل نگرانی مصرف کنندگان در مورد قیمت و شارژ، دشوار خواهد بود.

مدیران عامل صنعت در حال تقویت اهداف خود برای انتقال به ناوگان تمام الکتریکی تا اواسط دهه آینده هستند. در چین، اروپا و ایالات متحده، که بازارهای اصلی خودروهای الکتریکی هستند، تقاضا برای وسایل نقلیه الکتریکی سریعتر از تقاضای کلی خودرو رشد می کند.

طبق گزارش AutoForecast Solutions، تولید جهانی خودروهای الکتریکی در مسیر سه برابر شدن تا سال 2030 به 33.4 میلیون خودرو یا حدود یک سوم کل تولید است. بر اساس این تحلیل، بخش عمده ای از این رشد در چین اتفاق می افتد، جایی که یارانه های دولتی و جنگ قیمتی که توسط BYD و تسلا، رهبر بازار خودروهای الکتریکی چین به راه افتاده است، خودروهای الکتریکی را مقرون به صرفه تر از خودروهای احتراقی کرده است.

بنابراین، در آمریکای شمالی، تولید خودروهای برقی باتری دار می تواند تا سال 2030 شش برابر شود و به تقریباً 7 میلیون دستگاه برسد که تقریباً معادل 40 درصد از بازار پیش بینی شده ایالات متحده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا