سایر موضوعات

چرا افزایش کیفیتی که می گویید به مردم گزارش نمی شود؟ !

وی افزود: در این راستا تمامی همکاران ذیربط در ایران خودرو خراسان، شرکت ایساکو و معاونت کیفی در حال آماده سازی برای اجرای فرآیند مذکور هستند.

12 ماه است که هیچ گزارش کیفی منتشر نشده است

انتهای پیام

این در حالی است که خودروسازان مدعی افزایش کیفیت هستند و در جلسات خود نیز بر تحقق برنامه جهش کیفیت و تداوم روند ادامه ارتقای کیفیت محصولات خود تاکید می کنند.دقیقا از دی ماه 1400 پس از حادثه بهبهان هیچ گزارش ارزیابی کیفیت محصول تولیدکنندگان خودرو صادر نشد.

برهمین اساس پرونده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت پیگیری شد اما پاسخی نداد.

فروشنده تصریح می کند: مشخصات این طرح که برای تمامی هایماهای تحویلی از ابتدای دی ماه 1401 خواهد بود مانند خودروی تارا شامل شش ماه گارانتی بدون مرجع برای مشکلات موتور و سوخت و گیربکس نیز می باشد. به عنوان ترخیص از مشتری حداکثر تا 48 ساعت پس از پذیرش. و در صورت عدم رعایت موارد ذکر شده، بسته جبران خسارت برای مشتریان محترم صادر خواهد شد.

وی ادامه داد: طرح جهش کیفیت محصول و خدمات گروه صنعتی ایران خودرو با تضمین کیفیت موتور و گیربکس خودرو تارا از تیرماه 1401 و در شبکه خدمات پس از فروش اجرا شده است و تحلیل های انجام شده نشان می دهد اجرای موفقیت آمیز این طرح و تاثیر قابل قبولی در افزایش رضایتمندی.

همین سوال در نشست خبری یکی از مسئولان گروه صنعتی ایران خودرو پس از اعلام افزایش گارانتی خودرو به 60 هزار کیلومتر و سه سال از ابتدای سال جاری مطرح شد. تولید 1401 ایجاد شد، چرا اگر درخواستی برای انتشار ارزیابی کیفی خودرو وزارت صمت وجود ندارد، پاسخی نداده و این موضوع ناشناخته مانده و همچنان پابرجاست.

ضمن تاکید بر اینکه در این راستا و دریافت بازخورد مثبت از مشتریان، مقرر شد سایر محصولات این خودروساز نیز مشمول این طرح تضمین کیفیت پیشرانه شوند، گفت: به همین منظور برای مرحله بعدی خودروی هایما قرار گرفت. در نظر گرفته شده.

به گزارش ای بی اس نیوز، بر اساس اعلام ایران خودرو، سهراب بارفروشان – معاون کیفیت این گروه صنعتی امروز (دوشنبه) گفت: پس از اجرای موفقیت آمیز مرحله اول جهش کیفیت، «طرح ویژه تضمین کیفیت پیشرانه هایما” از اول دی ماه همزمان با عرضه محصول جدید هایما 8S به بازار اجرا می شود، الف- وی اعلام کرد: پیرو نتایج مثبت حاصل از طرح تضمین کیفیت تارا و ایران خودرو. طرح جهش کیفیت محصول و خدمات با تضمین کیفیت موتور و گیربکس محصولات گروه هایما که S5 Plus، S7 Plus و 8S آن از ابتدای دی ماه عرضه می شود.

در همین حال معاون کیفیت ایران خودرو از آغاز اجرای طرح ویژه تضمین کیفیت انتقالات «هایما» از ابتدای دی ماه خبر داد و دقیقاً یک سال است که گزارش ارزیابی کیفی نیز ارائه نشده است. توسط خودروسازان، یا توسط وزارت امنیت، یا توسط شرکت کنترل کیفیت. و استاندارد ایران منتشر نشده و وزارت حراست در این زمینه پاسخی نمی دهد!

این موضوع چندین بار توسط شرکت بازرسی کیفیت استاندارد پیگیری شده است، اما هر بار پاسخ این بوده است که وزارت حریم خصوصی اجازه انتشار گزارش های ارزیابی را نمی دهد.

در حال حاضر بحث افزایش کیفیت محصولات خودروسازان به ارائه اعداد و ارقام مبنی بر کاهش شکایات مشتریان خودروسازان محدود شده است و افزایش مستندی در خودروهای با کیفیت بر اساس ستاره های کیفی وجود ندارد.

این در حالی بود که پیش از آن گزارش های ارزیابی کیفیت ماهانه توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) به عنوان مخزن ملی ارزیابی کیفیت خودرو و همچنین دفتر صنایع خودروسازی وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر می شد. (SMAT)؛ اما همانطور که گفته شد پس از تصادف بهبهبان و تصادف زنجیره ای از دی ماه سال گذشته گزارش ارزیابی کیفی خودرو منتشر نشده است تا ارتقای کیفی ادعا شده برای مردم ملموس باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا