در سازمان هواپیمایی کشوری انجام شد.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: مرکز مدیریت و کنترل پروازهای نوروزی و خدمات مسافری با هدف کاهش تاخیر پروازها در آستانه تعطیلات نوروزی با دستور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری آغاز به کار کرده است.
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، جعفر یازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ضمن اعلام خبر فوق گفت: مرکز مدیریت و کنترل خدمات مسافربری و پرواز نوروزی صبح امروز با حضور مدیرعامل سازمان هواپیمایی کشوری شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی، فرودگاه امام خمینی. RA) و نمایندگان شرکت های هواپیمایی رسما و با دستور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری.
وی گفت: مرکز مدیریت و کنترل خدمات مسافربری و پرواز نوروزی به صورت آنلاین بر فعالیت فرودگاه و ترمینال مسافربری نظارت می کند و در صورت خرابی هواپیما با دقت بالا تصمیمات مربوطه را اتخاذ می کند.
یازرلو با بیان اینکه یکی از وظایف ویژه این مرکز رعایت حقوق مسافران است تا هموطنان سفری راحت و ایمن را تجربه کنند، خاطرنشان کرد: نظارت بر تمامی فرودگاه ها به ویژه فرودگاه های پرتردد، مشکلات تداخلی شرکت ها، پردازش اطلاعات، نظارت و کاهش زمان تاخیرهای احتمالی و ارتقای سطح خدمات هوایی در سفرهای نوروزی یکی از اهداف مرکز مدیریت و کنترل پروازهای نوروزی و خدمات مسافران است.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: نمایندگان تام الاختیار شرکت های هواپیمایی در مرکز کنترل پروازها در راستای همپوشانی و کاهش تاخیرها، در صورت بروز نقص فنی، پروازهای متناوب را به یکدیگر ارائه می کنند تا پروازها با تاخیر متوسط کمتر
وی افزود: در این مرکز نمایندگان شرکت های هواپیمایی در دو شیفت از ساعت 6 تا 15 و از ساعت 15 الی 24 با حضور مستمر در مرکز مدیریت و کنترل پرواز و در صورتی که در بازه زمانی سفرهای نوروزی در صورت تأخیر بین 24 مارس 1401 تا 24 فروردین 1402، این مرکز فرماندهی عهدهدار خواهد شد.
وی کنترل دقیق حقوق مسافران را از اولویت های این مرکز دانست و افزود: در صورت عدم توانایی ایرلاین ها با کمک سایر ایرلاین ها پرواز تعویض و مسافران جابجا می شوند.
absnews