آغاز رقابت تسلا با خودروسازان چینی

این خودروساز آمریکایی قصد دارد فروش خودروهای الکتریکی خود را در دومین اقتصاد بزرگ آسیای جنوب شرقی از طریق کانال های آنلاین آغاز کند و تحویل آن از اوایل سال آینده آغاز شود، اما با رقابت سختی از سوی سهم برندهای چینی مانند BYD و Great Wall Motors مواجه است.
تسلا در حال عرضه خودروهای الکتریکی در تایلند در برابر رقابت برندهای ارزانتر است.
تایلند چهارمین مرکز بزرگ مونتاژ و صادرات خودرو در آسیا برای شرکت هایی مانند تویوتا موتور و هوندا موتور است. این کشور سالانه حدود 1.5 تا 2 میلیون خودرو تولید می کند که حدود نیمی از آن صادر می شود.
بر اساس گزارش رویترز، خودروهای سوخترسان، بهویژه آنهایی که توسط برندهای ژاپنی ساخته میشوند، همچنان بر بازار تسلط دارند و استفاده از خودروهای الکتریکی به تدریج در حال افزایش است. دولت تایلند می خواهد تا سال 2030 حداقل 30 درصد خودروهای تولید شده در این کشور برقی باشند.
به گزارش ای بی اس نیوز، تسلا موتورز دو مدل خودروی برقی را در تایلند عرضه کرده است و اولین اقدام خود را در مرکز خودروی منطقهای که مدتهاست تحت سلطه خودروسازان ژاپنی بود، رقم زد. عرضه دو خودروی برقی با قیمتهای بین 48447 تا 71205 دلار در حالی صورت میگیرد که تایلند با ارائه کاهش مالیات و یارانه بر پذیرش و تولید خودروهای برقی فشار میآورد.
انتهای پیام