داستان غم انگیز نرخ ثابت کی به پایان می رسد؟

وی افزود: بر اساس این مدل قیمت گذاری، از مشتریان در تهران 20 هزار تومان، در مراکز استان ها 15 هزار تومان و در شهرستان ها 10 هزار تومان دریافت می شود و طرح های مکالمه رایگان را دریافت می کنند که مشروح آن به مشتریان ارائه می شود. .
وی با بیان اینکه تاریخ غم انگیز تعرفه تلفن ثابت باید به پایان برسد، گفت: زیرا اگر مشکلات تعرفه و توسعه مخابرات حل شود، مخابرات تغییر کرده و تاثیرات مثبتی بر زندگی مردم، مردم و کیفیت خدمات خواهد داشت. .
معاون بازرگانی و خدمات مشترکین شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه تعرفه های جدید تلفن ثابت بر اساس دستورالعمل شورای رقابت و مصوبه سازمان تنظیم مقررات و مقر تنظیم بازار اجرا شده است، گفت: مخابرات این شرکت همواره کلیه فعالیت های خود را بر اساس قوانین تجارت و مصوبات انجام داده و الزامات حوزه نظارتی را برآورده می کند و بر این اساس مدارک مورد نیاز به شورای رقابت ارسال می شود.
وی افزود: در نهایت در سال 1394 در تعرفه ای که به مخابرات داده شد ساختار تعرفه تغییر کرد و از لحظه ای به دقیقه ای تبدیل شد و آبونمان نیز از مشترکان اخذ شد که با حکم دادگاه اداری حذف شد. . عدالت و خسارت جدی به این شرکت وارد شده است. .
معاون کسب و کار و مشتریان مخابرات گفت: اگر مسائل تعرفه حل شود، مخابرات تغییر می کند و تاثیرات مثبتی در زندگی مردم دارد. وی افزود: علیرغم اینکه همه می دانند مخابرات زیربنای ارتباطات و اطلاعات است اما در دولت یازدهم و دوازدهم کمک چندانی به این صنعت نشد.
انتهای پیام
این در حالی است که شرکت مخابرات ایران اصرار دارد که تعرفه های جدید تلفن ثابت بر اساس دستورالعمل شورای رقابت و مصوبه نهاد نظارتی و ستاد تنظیم بازار اعمال شده و این شرکت کلیه فعالیت های خود را مطابق با آن انجام دهد. با توجه به قانون، شورای رقابت نظر دیگری دارد.
زارعیان گفت: رابطه درآمد و ارزش بازار و هزینه های مخابراتی متناسب نیست و زمانی که این دو با یکدیگر تناسب داشته باشند خدمات مخابراتی گسترش می یابد و این جامعه خدمات بهتری به مشتریان ارائه می دهد.
به گزارش ای بی اس نیوز، داوود زارعیان – معاون بازرگانی و خدمات مشترکین شرکت مخابرات ایران – با خواندن مشکلات کارکنان شرکت مخابرات ایران در رابطه با موضوع تعرفه ها در طول 12 سال گذشته، گفت: این مشکل نیز مانع پیشرفت کارمندان می شود. حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات چه به صورت مستقیم و چه غیرمستقیم بر تمامی کارکنان و خانواده های آنان تاثیر گذاشته است.
زارعیان در خصوص تاخیر در اجرای تعرفه 1400 گفت: در خرداد 1400 دستورالعمل تعیین تعرفه توسط شورای رقابت ابلاغ شد و چند ماه بعد به تصویب کمیسیون رسید.تنظیم مقررات ارتباطات و پس از آن. طی یک پروسه تقریباً یک ساله نهایتاً در شهریور 1401 به تصویب ستاد تنظیم مقررات رسید. بازار آمد و پس از آن اجرا شد.
وی در یک برنامه تلویزیونی افزود: مشترکینی که در حال حاضر از خط تلفن ثابت استفاده نمی کنند می توانند آن را برای استفاده سایر هموطنان به مخابرات و ارتباطات کشور برگردانند.
زارعیان گفت: آخرین بار تغییر تعرفه شرکت مخابرات ایران در سال 1381 در شورای اقتصاد وقت تصویب شد. از سال 1382 تا 1392 اتفاقی نیفتاد و از همان سال با اجرای طرح تدوین و کاهش درآمد، زیان بیشتری به بخش ثابت وارد شد.
در این برنامه که اسماعیل شجاعی – مشاور رئیس شورای رقابت نیز حضور داشت و موارد مد نظر شورای رقابت را مطرح کرد، زارعیان به تشریح روند عدم افزایش تعرفه ها پرداخت و گفت: برای جبران بخشی از هزینه های تدوین برنامه ریزی می شود. علیرغم وعده دولت هرگز اعلام نشد.
معاون بازرگانی و خدمات مشترکین شرکت مخابرات ایران افزود: قیمت گذاری خدمات در کمیسیون تنظیم مقررات انجام شد و سپس ستاد تنظیم بازار نیز به صورت قانونی اعلام کرد که مخابرات نیز بر این اساس فعالیت می کند. قیمت گذاری خدمات ارتباطی با مشکل مواجه است و در این راستا همه نهادها باید نگاه مطلوبی به این بخش داشته باشند.