اخبار سیاسی روز

آسیب شناسی دلایل کاهش مخاطبان تلویزیون



یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی کاهش تولید سریال های تلویزیونی و به روز نبودن محتوای تولیدی را از دلایل کاهش مخاطبان رادیو و تلویزیون عنوان کرد.

محمدرضا ممگیری در گفت وگو با ای بی اس نیوز، با اشاره به انتشار آخرین آمار از میزان مخاطبان سریال های تلویزیونی و کاهش مخاطبان این سریال ها به کمترین میزان در 10 سال اخیر، گفت: یکی از عوامل ریزش سریال هاست. در مخاطبان تلویزیون، افت تولید و حتی توقف تولید سریال و سریال تلویزیونی است. . در سال های اخیر شاهد تولیدات بیشتری در حوزه سریال و سریال های تلویزیونی بوده ایم.

وی افزود: بازپخش سریال های تلویزیونی و به این معنا که دیگر محتوای تولیدی صدا و سیما به روز نیست را می توان از دیگر عوامل کاهش مخاطب برشمرد. تولید محتوا در صدا و سیما کاهش یافته و از محتوای تولید شده در 30 سال گذشته استفاده می کنند، در این شرایط که محتوای تولید شده در سال های گذشته تکرار می شود، صدا و سیما به نوعی شنوایی خود را از دست می دهد.

این نماینده کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: صدا و سیما در سایر حوزه ها باید تلاش کند تا در برنامه های کارشناسی محور، به ویژه در مسائل سیاسی و خانوادگی، از کارشناسان نخبه بیشتری استفاده کند. مطمئناً ممکن است کارشناسان بهتری وجود داشته باشند که از کارشناسان فعلی سخنورتر باشند. حضور کارشناسان بهتر قطعا می تواند بر تعداد مخاطبان رادیو و تلویزیون تاثیر بگذارد، زیرا هر چه محتوای ارائه شده توسط کارشناسان غنی تر باشد، قطعا مخاطبان بیشتری به صدا و سیما خواهند رسید.

مسیوری با تاکید بر اینکه صدا و سیما برای حفظ و افزایش مخاطب باید جذابیت خود را افزایش دهد، گفت: امیدوارم در صدا و سیما اراده برای افزایش تعداد مخاطبان وجود داشته باشد. قطعا مدیریت جدید این مشکل را می خواهد، اما باید از افراد آگاه در داخل و خارج گروه صدا و سیما کمک بگیرند تا پخش از آنچه هست بهتر شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا