آرامکو به ارسال نفت از دریای سرخ ادامه می دهد
آرامکوی سعودی که بزرگترین شرکت نفتی جهان است، با وجود حملات یمن به کشتی های رژیم صهیونیستی، همچنان به ارسال نفتکش ها و نفتکش ها از طریق دریای سرخ جنوبی ادامه می دهد.
به گزارش ای بی اس نیوز، محمد القحطانی، رئیس پالایشگاه، تجارت و فعالیت های بازاریابی نفت آرامکو در گفت وگویی با حضور در دفتر مرکزی این شرکت در ظهران، گفت: به حمل محموله ها و تانکرهای محصولات خود در دریای سرخ ادامه می دهیم. ریسک های مرتبط قابل مدیریت هستند.
این اقدام در تضاد با واکنش تعدادی دیگر از مالکان نفتکش است که پس از بمباران بخش هایی از یمن توسط آمریکا و انگلیس تصمیم گرفته اند از منطقه دریای سرخ دوری کنند. در واکنش به این حملات، نیروهای مسلح یمن اعلام کردند که کشتیهای هر دو کشور و همچنین کشتیهای رژیم صهیونیستی هدف قرار خواهند گرفت و همین امر موجب هشدار دریایی به شناورهای تجاری برای دوری از این منطقه شد.
حتی قبل از حملات آمریکا و انگلیس که از 12 ژانویه ادامه داشت، صدها کشتی کانتینری و بسیاری از کشتی های تجاری دیگر منطقه دریای سرخ را ترک کردند. این منطقه مسیر ضروری برای کشتی های تجاری بین آسیا و اروپا است که مایل به عبور از کانال سوئز هستند. این منجر به سفرهای طولانی تر و تاخیر برای همه انواع کالاها، از سوخت گرفته تا قطعات خودرو می شود، زیرا بسیاری از کشتی ها برای سفر در سراسر آفریقا زمان بیشتری می برند. همچنین نگرانی در مورد بازگشت تورم را تشدید می کند.
سعودی ها خواستار خویشتن داری در حملات آمریکا و انگلیس به یمن شده اند و تلاش می کنند مذاکرات صلح خود را با این کشور زنده نگه دارند. عربستان سعودی به دنبال پایان دادن به دخالت نظامی خود در جنگ داخلی یمن است.
موقعیت جغرافیایی عربستان سعودی با دریای سرخ در غرب و خلیج فارس در شرق، عدم استفاده از این منطقه را برای بزرگترین تولیدکننده اوپک دشوار می کند. آرامکو به طور منظم نفت خام و سوخت را از خلیج فارس که محل بزرگترین میادین نفتی و پالایشگاههای بزرگ کشور است، میآورد.
آمار ردیابی تانکرها که توسط بلومبرگ گردآوری شده است نشان می دهد که از زمان شروع درگیری، جریان ثابتی از شاتل های نفتکش از جمله پالایشگاه جیزان در دریای سرخ وارد و خارج می شوند. محموله ای از سوخت به مقصد اردن نیز از آنجا عبور کرد.
با این حال، تا کنون در ماه جاری، مشتریان آرامکو نفت را از طریق دریای سرخ حمل نکرده اند، که در غیر این صورت از طریق آب از طریق مصر به خریداران غربی منتقل می شود. با این حال، این جریان متناوب است، زیرا اکثر صادرات نفت عربستان به آسیا می رود.
بر اساس دادههای ردیابی کشتی، حداقل دو نفتکش دیگر که نفت عربستان را در راس تنوره و سوخت را در جبیل بارگیری میکردند، هر دو در خلیج فارس، بهجای طی کردن مسیر کوتاهتر از طریق دریای سرخ، مسیر آفریقا به اروپا را در پیش گرفتند. انجام دادن.
قحطانی گفت: آرامکو عربستان نیز از خط لوله برای انتقال نفت از میادین اصلی خود در شرق به سواحل دریای سرخ استفاده می کند و از آنجا می توان نفت را از طریق کانال سوئز صادر کرد.
بر اساس دادههای ردیابی کشتیهای گردآوری شده توسط بلومبرگ، آرامکو در نیمه اول ژانویه همان مقدار نفت خام را از پایانه دریای سرخ خود در ینبع به شمال اروپا ارسال کرد که در کل ماه انجام داد.
قحطانی گفت: این به ما دسترسی و اختیارات زیادی می دهد. ما تقریباً هر روز وضعیت را ارزیابی می کنیم.
بر اساس گزارش بلومبرگ، با این حال، آرامکو، مانند سایر بخشهای صنعت، با کشتیهای کمتری که مایل به رفتن به دریای سرخ هستند و هزینههای بیمه بیشتری برای انجام این کار مواجه است.
انتهای پیام