وی در ادامه گفت: هر روز که تصویب این لایحه معطل می شود کاهش 30 درصدی مصرف را به تاخیر انداخته ایم، اگر ابهامی در مورد گزارش کمیسیون وجود دارد باید رای کل شورای اسلامی گرفته شود نه اینکه که فوراً از دستور کار شورا خارج شود. با این رویه تا دو ماه دیگر این قانون اجرایی نمی شود. امروز 30 هزار راننده و 400 هزار خودروی فرسوده منتظر این تصمیم مجلس هستند، چرا در این زمینه تاخیر وجود دارد؟
انتهای پیام
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور با رفع موانع صدور گواهی اسقاط نقش مهمی در کاهش 30 درصدی مصرف بنزین و سوخت در سطح کشور دارد. . صنعت خودرو مورد انتقاد قرار گرفت.
به گزارش ای بی اس نیوز، مجتبی یوسفی در اخطاریه با استناد به اصل 3 قانون اساسی در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر گفت: روزانه 100 میلیون لیتر بنزین و 95 میلیون لیتر گازوئیل به دلیل فرسودگی در کشور مصرف می شود. ناوگان حمل و نقل و بار در کشور مصرف می شود که با نوسازی این ناوگان شاهد کاهش 30 درصدی مصرف خواهیم بود. این موضوع در دو فوریت لایحه دولت اصلاح قانون ساماندهی صنعت خودرو و صدور گواهی اسقاط آمده است اما مشخص نیست چرا هر بار این لایحه از دستور کار شورای اسلامی خارج می شود.
عبدالرضا مصری که ریاست علنی شورای اسلامی را برعهده داشت در پاسخ به تذکر وی گفت: آیین نامه به رئیس جلسه اختیارات کامل داد تا در صورت وجود طرح مبهم برکنار شود. کمیته بدون نیاز به رای دادن دغدغه ما برای کامیون داران یکسان است و همه نمایندگان از دغدغه کامیون داران آگاه هستند. مجلس اشتباه نکرد؛ در این زمینه قانونی وجود دارد اما برخلاف قانون انجام شده است. اکنون منتظر هستیم تا این لایحه در مجلس تکمیل شود تا با ابهام به شورای نگهبان نرویم و به شورای اسلامی بازگردیم. دغدغه ما هم مثل شماست.
تحریریه ABS NEWS | ای بی اس نیوز