مدیرعامل مایکروسافت فاش کرد که این شرکت نرمافزاری پیشنهاد حذف برند بینگ از دستگاههای اپل را به منظور جلب موافقت سازنده آیفون برای کنار گذاشتن گوگل داده است، اما شکست خورد.
به گزارش ای بی اس نیوز، ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت به عنوان شاهد در دادگاه ضد انحصار وزارت دادگستری آمریکا علیه گوگل حضور یافت و توضیح داد که شرکتش تا چه اندازه توانسته جایگاه موتور جستجوی پیش فرض دستگاه های اپل را به دست آورد. مایکروسافت به اپل پیشنهاد داده بود که برند بینگ را از موتور جستجو حذف کند و سازنده آیفون را تشویق کرده بود که مستقل از برند بینگ بر روی فناوری شرکت تمرکز کند.
معامله گوگل با اپل موضوع اصلی این شکایت است. گوگل هر ساله میلیاردها دلار به اپل می پردازد تا موتور جستجوی پیش فرض دستگاه های این شرکت باشد و مایکروسافت تلاش کرده است تا معامله جذاب تری ارائه دهد. دولت ایالات متحده می خواهد از طریق این شکایت ثابت کند که گوگل انحصار غیرقانونی بازار جستجو را حفظ می کند.
مایکروسافت بین سالهای 2013 و 2017 زمانی که اپل تصمیم گرفت گوگل را به عنوان موتور جستجوی مورد استفاده در سیری جایگزین کند، مداخله کرد. با این حال، اپل هرگز در مرورگر وب سافاری جایگزین گوگل نشد و چند سال بعد در سایر زمینه ها به گوگل بازگشت.
مذاکرات برای حذف نام تجاری Bing در سال 2018 انجام شد و در صورت موفقیت آمیز بودن، نتایج جستجو در Safari توسط Bing ارائه می شود اما با نام تجاری دیگری.
نادلا گفت: از زمانی که در سال 2014 مدیرعامل مایکروسافت شد، هر ساله سعی کرد گوگل را به عنوان موتور جستجوی پیشفرض دستگاههای اپل حذف کند، اما اپل از تلاشهای مایکروسافت برای افزایش قیمتی که گوگل موظف به پرداخت آن است استفاده کرده است. »
ادی کیو، مدیر ارشد خدمات اپل گفت: این شرکت با گوگل همکاری کرد زیرا این شرکت بهترین نتایج جستجو را ارائه می دهد. این سازنده آیفون سالانه حدود هشت میلیارد دلار از قرارداد با گوگل درآمد کسب می کند.
طبق گزارش بلومبرگ، مایکروسافت حتی پیشنهاد فروش موتور جستجوی Bing را به اپل در سال 2020 داده است.
انتهای پیام