سایر موضوعات

راه آهن رشت – آستارا با بودجه روسیه تکمیل می شود؟

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در پاسخ به این سوال که روسیه راه آهن رشت – آستارا را چگونه تامین مالی می کند، گفت: نامه ای در مورد روش تامین مالی به دکتر افندی زاده تحویل دادند که قرار است بررسی شود. نتیجه نهایی اعلام خواهد شد.

عباس خطیبی – معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور – به ای بی اس نیوز گفت: برآورد ما این است که برای ساخت این پروژه حدود 800 میلیون یورو نیاز است و سه تا چهار سال طول می کشد. .ما انجام داده ایم

در شرایطی که هفته گذشته رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی استعفای خود را به رئیس جمهور تقدیم کرد و استعفای وی پذیرفته شد و اکنون این وزارتخانه در انتظار انتصاب وزیر جدید رشت- آستارا است. خیلی تاکید شده باید دید این بود، کجا خواهد رفت؟

علاوه بر این، شهریار افندی زاده، معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی که به تازگی به عنوان سرپرست این وزارتخانه انتخاب شده، چندی پیش گفته بود که با توجه به ابزارهای توسعه همکاری های حمل و نقل ایران و روسیه، ساخت پروژه راه آهن رشت – آستارا به عنوان حلقه مفقوده کریدور در ادامه بحث و تبادل نظر شد و مقرر شد پروژه های پیشنهادی از جمله آغاز عملیات اجرایی راه آهن رشت – آستانه در اسرع وقت تکمیل شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور در پاسخ به این سوال که روسیه راه‌آهن رشت – آستارا را چگونه تامین مالی می‌کند، گفت: روس‌ها نامه‌ای به دکتر افندی‌زاده در مورد نحوه تامین مالی که قرار است به آن کمک کنند، ارسال کردند. بررسی شود.” و نتیجه نهایی اعلام خواهد شد.

به گزارش ای بی اس نیوز، راه آهن رشت – آستارا یک پروژه کلیدی و راهبردی است که مکمل شبکه ریلی کشور است و می تواند درآمدهای زیادی را از طریق ترانزیت برای آینده ایران به ارمغان بیاورد. این خط ریلی 164 کیلومتر است که حلقه مفقوده کریدور شمال – جنوب است و در صورت تکمیل، ایران را به ریل آذربایجان، روسیه و اروپای شرقی متصل می کند و تحول بزرگی در حمل و نقل خواهد بود. کالا در سراسر جهان، به ویژه ارتباط بین خلیج فارس و روسیه، آسیای مرکزی و اروپا.

تابستان امسال هیاتی از راه آهن روسیه از راه آهن رشت – آستارا بازدید کردند و مقرر شد در مدت دو ماه درباره نحوه ورود به این پروژه نظرخواهی شود. در ادامه رستم قاسمی – وزیر بازنشسته راه و شهرسازی – مذاکرات با هیئت روسی را مناسب، طولانی و مثمر ثمر دانست و گفت: در خصوص تکمیل راه آهن رشت – آستارا، طرف روسی برنامه مالی این موضوع را ارائه کرد. پروژه و تایید شد ما آن را بررسی کردیم و نتیجه را اعلام کردیم و در کل مذاکرات خیلی خوب پیش رفت.

به گفته مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور، روس‌ها از راه‌آهن رشت – آستارا بازدید کردند و انتظار می‌رود در خصوص جنبه‌های فنی این پروژه اظهارنظر کرده و نحوه تامین مالی خود را اعلام کنند.

در همین رابطه خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در گفت وگو با ای بی اس نیوز، اظهار کرد: روس ها چند ماه پیش به ایران آمدند و از رشت – آستارا بازدید کردند و نقشه ها و اسنادی که داشتیم را به آنها نشان دادیم. داشتیم و اندازه گیری های انجام شده را به آنها نشان دادیم و قرار شد در مورد قسمت های فنی نظر بدهند و نحوه تامین مالی خود را نیز اعلام کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا