کسب و کارها وظیفه دارند در قبال جامعه محلی و ملی مسئولیت پذیر باشند
اولیایی با تاکید بر اینکه تلاش می کنیم فعالان اقتصادی را به همکاری در حوزه مسئولیت های اجتماعی تشویق کنیم، گفت: اگر بنگاه های اقتصادی و سازمان های مردم نهاد همکاری موثر داشته باشند، هر دو جناح حاکمیتی را تقویت می کند. غیرممکن است که دولت همه حوزه ها را تحت کنترل درآورد و اقدام کند و مشاغل و مردم در همه جا مشغول به کار هستند.
انتهای پیام
محمود علیایی صبح 28 آبان در همایش مسئولین اجتماعی اولین گام در توسعه اتاق بازرگانی کرمان اظهار داشت: استان کرمان در همه عرصه های اجتماعی و اقتصادی پیشرو است و همکاران اتاق کرمان از موثرترین افراد در اتاق بازرگانی ایران هستند.
وی در ادامه سخنان خود گفت: حکمرانی خوب دارای سه رکن حاکمیتی، مردمی و شرکتی است که در نگاه اول به نظر می رسد مسئولیت اجتماعی شرکتی، مسائل خیریه است، اما موضوع گسترده تر است و از دهه 90 این دیدگاه بیشتر شده است. مفهومی متفاوت و جدید که در حوزه کارآفرینی و مسئولیت اجتماعی پدید آمده است.
اولیایی تصریح کرد: کمترین میزان مسئولیت اجتماعی شرکت ها ایجاد اشتغال و ارائه خدمات لازم به جامعه و بالاترین سطح رعایت الزامات قانونی است. بالاترین سطح هرم مسئولیت اجتماعی احترام به مسائل اخلاقی است و کسب و کارها علاوه بر امور اقتصادی و احترام به قانون باید اخلاقی باشند و بالاترین سطح مسئولیت اجتماعی مربوط به امور بشردوستانه در جامعه، ملی و بین المللی است. مرحله. سطوح
ای بی اس نیوز/ کرمان رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی اتاق ایران گفت: در دنیا شرکتی که متعهد به انتخاب فناوری دوستدار محیط زیست باشد مورد توجه است و اکنون چشم انداز مطالبه گر است و شرکت ها وظیفه دارند و در قبال محلی، ملی و حتی مسئول هستند. جامعه جهانی و این دیدگاه را در کمیته مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی دنبال می کنیم.
وی در پایان گفت: کمیسیون پاسخگویی اجتماعی اتاق کرمان یکی از موفق ترین کمیسیون های استانی است.
وی بیان کرد: طی هشت سال گذشته این رویکرد در دنیا نیز پیشرفت کرده است و میگوید شرکتی که متعهد به انتخاب فناوری دوستدار محیطزیست باشد مورد پسند قرار گرفته و اکنون چشمانداز مطالبهگری شده و شرکتها در قبال جامعه محلی وظیفه دارند. ، در سطح ملی و حتی جهانی پاسخگو هستند و این دیدگاه را در کمیته مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی دنبال می کنیم.
رئیس کمیته مسئولیت اجتماعی اتاق ایران گفت: در نظر فعلی خدمت به جامعه یکی از وظایف شرکت ها است و شرکت هایی که به جامعه توجه دارند و در حوزه مدرسه سازی، محیط زیست و … خدمت می کنند. و مستعد شر هستند هر چه بیشتر انجام دهند محبوبیت بیشتری دارند.