دبیر انجمن سراسری بسته بندی گوشت و پروتئین صنعت گوشت در پاسخ به این سوال که آیا افزایش قیمت گوشت و مرغ بسته بندی دلیل کاهش تقاضا برای این محصولات در بازار نیست، گفت: از نظر ما بسته بندی محصول هزینه اضافی ندارد، زیرا بسته بندی از ضایعات سود می برد. به عبارت دیگر مردم وقتی یک مرغ کامل می خرند، پوست و ضایعات آن را دور می اندازند، اما شرکت های بسته بندی ضایعات را می فروشند و پول آن را برای بسته بندی مصرف می کنند.
دبیر انجمن ملی صنایع بسته بندی گوشت و پروتئین از کاهش مصرف گوشت و مرغ در کشور خبر داد.
وی ادامه داد: این افت تقاضا برای شرکت های بسته بندی با مشکل مواجه شده است. زیرا شرکت های بسته بندی برای «برخی» تولیدات پول می دادند، اما تولید آنها نیز به دلیل افت تقاضا کاهش یافت. اگر این شرکتها خود را تثبیت کنند، نمیتوانند به راحتی جذب نیرو کنند و اگر کارمندان خود را حفظ کنند، دخل و خرجشان همخوانی ندارد.
انتهای پیام
مسعود رسولی در گفت وگو با ای بی اس نیوز، در پاسخ به این سوال که آیا افزایش قیمت گوشت باعث تغییر تقاضا برای خرید شده است یا خیر؟ وی گفت: مصرف گوشت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50 درصد و مصرف مرغ 30 درصد کاهش داشته است.