به گزارش خبرگزاری ای بی اس نیوز به نقل از راشاتودی، شبکه خبری BFMTV روز جمعه به نقل از مرکز تحلیل موسسه سیرکانا گزارش داد که حجم خرید در فروشگاه های زنجیره ای بزرگ فرانسه در سه ماهه نخست امسال کاهش یافته است. سال به دلیل افزایش قیمت ها
در این گزارش فرانسوی ها در سه ماهه اول سال 2023 در مواجهه با تورم خرید خود را کاهش دادند. طبق گزارش موسسه سیرکانا، فروش سوپرمارکت ها در سه ماهه اول سال جاری نسبت به سال 2022 5 درصد کاهش داشته است.
این گزارش همچنین نشان میدهد که افزایش قیمتها باعث افزایش درآمد خردهفروشان بزرگ به میزان 9.1 درصد در مدت مشابه سال قبل شده است.
بر اساس این داده ها، فروش نفت بیشترین تاثیر را از افزایش قیمت داشته به طوری که 53.1 درصد از فروش این محصولات کاهش یافته است.
بر اساس گزارش ها، فروش محصولات بهداشتی 52.8 درصد و فروش نشاسته 26.4 درصد کاهش داشته است.
بحران هزینه زندگی در فرانسه بدتر شده است. بر اساس گزارش اخیر INSEE، تورم در دومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو با سرعتی بی سابقه به رشد خود ادامه داد و در ماه فوریه بیش از حد انتظار افزایش یافت که عمدتاً به دلیل افزایش قیمت مواد غذایی بود.
بر اساس این گزارش، افزایش قیمت مواد غذایی، خدمات و کالاهای تولیدی از عوامل اصلی افزایش تورم بوده است.
مقامات فرانسوی قبلاً یک سبد غذایی موسوم به “ضد تورم” را شامل حدود 50 قلم کالای ضروری معرفی کرده اند و به خرده فروشان بزرگ دستور داده اند که قیمت اقلام ضروری را افزایش ندهند.
absnews