در سه ماهه سوم سال 2024، فروش آیفون اپل در چین 0.3 درصد کاهش یافت، در حالی که رقیب آن هواوی رشد 42 درصدی را ثبت کرد. Vivo که عمدتاً گوشیهای ارزان قیمت را به فروش میرساند، با سهم بازار 18.6 درصد در جایگاه اول قرار گرفت. پس از ویوو، اپل در رتبه دوم و هواوی در رتبه سوم قرار دارند.
بر اساس تجزیه و تحلیل IDC، هوآوی با سهم 15.3 درصدی از سهم بازار چین در جایگاه سوم قرار دارد – پس از اپل با سهم 15.6 درصدی از سهم بازار. با این حال، فروش گوشی های هوشمند این شرکت چینی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 42 درصد رشد داشته است.
با معرفی سری Pura 70، غول فناوری چینی موقعیت اپل را بیشتر به چالش کشیده است. از سوی دیگر، اپل در چین با مشکلات دیگری از جمله محدودیت های اعمال شده برای استفاده از آیفون توسط برخی سازمان های دولتی مواجه شده است.
حجم فروش گوشی های اپل و هوآوی در چین
طبق گزارش IDC، اپل از نظر سهم بازار در سه ماهه سوم سال 2024 رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. این غول فناوری در این دوره 15.6 درصد از بازار چین را در اختیار داشت که نسبت به 16.1 درصد در سه ماهه سوم سال گذشته کاهش یافته است. .
از سوی دیگر، هوآوی با سهم بازار 15.3 درصد در رتبه سوم قرار دارد. با این حال، فروش گوشی های هوشمند این شرکت نسبت به سال قبل 42 درصد رشد کرد و این شرکت به بهبود خود در بزرگترین بازار گوشی های هوشمند جهان ادامه می دهد.
از زمانی که غول فناوری چینی گوشی هوشمند Mate 60 خود را که مجهز به یک تراشه اصلی بود، معرفی کرد، اپل و هواوی در حال نبرد شدید در این بازار بودند. هواوی در چند سال گذشته تحت تحریم های آمریکا قرار گرفته است و دسترسی این شرکت به نیمه هادی های پیشرفته را محدود کرده است. با این حال، میت 60 هواوی را در بازار داخلی چین احیا کرد و از آن زمان این شرکت گوشی های جدیدی از جمله یک گوشی تاشو دوگانه به نام میت XT را روانه بازار کرد.
منبع خبر: https://digiato.com/finance-investment/apple-loses-ground-in-china-while-huawei-soars-during-q3
تحریریه ABS NEWS | ای بی اس نیوز