اخبار اقتصادی روز

کاهش شاخص اعتماد مصرف کننده فرانسه در آستانه انتخابات

به گزارش خبرگزاری ای بی اس نیوز به نقل از یورونیوز، بر اساس گزارش اخیر INSEE از شاخص اعتماد مصرف کننده در این کشور برای ماه ژوئن، مصرف کنندگان فرانسوی در آستانه انتخابات محتاط و بدبین هستند.

بر اساس این گزارش، شاخص اعتماد مصرف کننده در فرانسه در این ماه به 89.5 رسید که نسبت به رقم ثبت شده در ماه می یعنی 90.1 و مطابق با انتظارات تحلیلگران کاهش یافت.

این رقم بسیار پایین‌تر از میانگین بلندمدت ۱۰۰ است و مصرف‌کنندگان در سراسر کشور به‌ویژه نگران چشم‌انداز کیفیت زندگی خود هستند که در ژوئن از ۴۶- در ماه می به منفی ۵۰ رسید.

علاوه بر این، تعداد خانوارهایی که مایل به خرید عمده در ژوئن بودند نیز کاهش یافت.

پیش بینی های تورم نیز از منفی 53 در ماه می به منفی 47 در ژوئن کاهش یافت (عدد منفی نشان دهنده بدتر شدن شاخص اطمینان است، بنابراین هر چه این عدد کمتر باشد، اطمینان کمتری خواهد داشت).

همچنین پیش بینی می شود مصرف کنندگان در آینده نزدیک ظرفیت پس انداز کمتری داشته باشند و شاخص ظرفیت پس انداز آتی از 11 اردیبهشت به 7 خرداد کاهش یابد.

با این حال، نگرانی ها در مورد بیکاری در این کشور از 27 ماه می به 25 در این ماه کاهش یافت، در حالی که چشم انداز ثبات مالی آتی از 14- در ماه می به 13- در ژوئن کاهش یافت.

اگرچه اقتصاد فرانسه در ماه‌های اخیر عملکرد نسبتاً خوبی داشته است، اما مصرف‌کنندگان فرانسوی در مقایسه با سایر اقتصادهای بزرگ اروپایی نسبت به تورم و رشد شغل بدبین هستند.

بر اساس این گزارش، انتخابات پارلمانی فرانسه باید در دو دور در روزهای 30 ژوئن و 7 ژوئیه برگزار شود.

absnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *