سخنگوی صنعت تایر گفت: قطعی مکرر برق باعث کاهش تولید تایر شده است.

وی افزود: در 4 ماهه نخست سال تولید تایر به 102 هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است.
آقای تنها گفت: بدون مشکل قطعی برق در واحدهای تولیدی، افزایش تولید به 13 تا 15 درصد می رسید.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون روند تولید تایر نزولی است، افزود: با ادامه و تشدید قطعی برق در مردادماه، قطعا افت تولید بیشتر خواهد بود. اما آمار تولید مرداد ماه اعلام نشده است اما به گفته تولیدکنندگان افت تولید داشته ایم که بسته به برنامه ها و ظرفیت هایی که فعال کرده ایم افت تولید بیشتر خواهد بود.
وی گفت: مشکل دیگر تخصیص ارز به صنعت تایر است. ارز تخصیصی به صنعت تایر در سه ماهه نخست سال جاری حدود 80 میلیون دلار برای تولید 79 هزار تن بوده و در عین حال ارز تخصیصی به واردات 57 هزار تنی تایر 197 میلیون دلار بوده است. .
سخنگوی صنعت تایر افزود: جالب است بدانید ارز تخصیصی به صنعت تایر از ماه 1402 از 28 هزار و 500 تومان به 40 هزار تومان افزایش یافت، در حالی که واردات لاستیک کامیون و اتوبوس تا فروردین 1403 همچنان با ارز روز 28 بود. هزار و 500 تومان ساخته شد.
تنها وی افزود: تفاوت نرخ ارز مصرفی که به نوعی باعث سرکوب تولید و تشویق واردات می شود، در شرایطی رخ می دهد که از سال گذشته عوارض واردات تقریبا به صفر یا حدود 5 درصد کاهش یافته است و به این ترتیب تولید ملی با لاستیک های وارداتی رقابت می کند. خیلی سخت شد. یعنی تولید با 40 هزار تومان و واردات با 28 هزار و 500 تومان انجام می شود.
سخنگوی صنعت تایر گفت: قطعی مکرر برق باعث کاهش تولید تایر شده است.

وی افزود: در 4 ماهه نخست سال تولید تایر به 102 هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است.
آقای تنها گفت: بدون مشکل قطعی برق در واحدهای تولیدی، افزایش تولید به 13 تا 15 درصد می رسید.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون روند تولید تایر نزولی است، افزود: با ادامه و تشدید قطعی برق در مردادماه، قطعا افت تولید بیشتر خواهد بود. اما آمار تولید مرداد ماه اعلام نشده است اما به گفته تولیدکنندگان افت تولید داشته ایم که بسته به برنامه ها و ظرفیت هایی که فعال کرده ایم افت تولید بیشتر خواهد بود.
وی گفت: مشکل دیگر تخصیص ارز به صنعت تایر است. ارز تخصیصی به صنعت تایر در سه ماهه نخست سال جاری حدود 80 میلیون دلار برای تولید 79 هزار تن بوده و در عین حال ارز تخصیصی به واردات 57 هزار تنی تایر 197 میلیون دلار بوده است. .
سخنگوی صنعت تایر افزود: جالب است بدانید ارز تخصیصی به صنعت تایر از ماه 1402 از 28 هزار و 500 تومان به 40 هزار تومان افزایش یافت، در حالی که واردات لاستیک کامیون و اتوبوس تا فروردین 1403 همچنان با ارز روز 28 بود. هزار و 500 تومان ساخته شد.
تنها وی افزود: تفاوت نرخ ارز مصرفی که به نوعی باعث سرکوب تولید و تشویق واردات می شود، در شرایطی رخ می دهد که از سال گذشته عوارض واردات تقریبا به صفر یا حدود 5 درصد کاهش یافته است و به این ترتیب تولید ملی با لاستیک های وارداتی رقابت می کند. خیلی سخت شد. یعنی تولید با 40 هزار تومان و واردات با 28 هزار و 500 تومان انجام می شود.