6. از تجربیات مثبت و منفی افراد قبلی کجا استفاده کنیم؟
ده چرا با وجود این همه تغییر در دولت های مختلف، عده ای همچنان در سطوح مدیریتی اصلی کشور حضور دارند و هیچ گاه کنار گذاشته نمی شوند؟
۲. معیارهای شناسایی این کارگروه و معیارهای آن برای تغییر رهبری چیست؟
1. تشکیل کارگروه تغییر بر چه اساسی است؟
9. چرا این تغییرات ساختار مدیریتی کشور را در طول سالیان متمادی تغییر نداده است؟
این سؤالاتی را ایجاد می کند:
absnews
4. چرا بازنشستگی یا استعفا برای برخی از مدیران بی معنی است و باید آنها را به زور از دفتر خود برکنار کرد تا کار به چنین جایی نرسد؟
عجیب نیست که با تغییر دولت، رویکردهای دولت جدید مدیران ارشد و وزرا تغییر کرده است، اما سالهاست که در ایران مرسوم شده است که با تغییر هر مدیری، بدون داشتن تغییر از بالا به پایین تغییر می کنند. تجربه و تخصص به طور خاص، آنها از مکانی به مکان دیگر حرکت می کنند.
3. چگونه مردم یک شبه بدون تجربه خاص یا مرتبط به رهبری ارشد می رسند و آیا این چرخه تکراری با هر تغییر حکومت ادامه می یابد؟
7. حداقل هر 8 سال یک بار این اتفاق می افتد. آیا این باعث هرج و مرج در ساختار مدیریتی کشور نمی شود؟
به گزارش ای بی اس نیوز، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سوالی درباره وضعیت تداوم دولت قبل در ساختار اجرایی کشور گفت: رئیس جمهور خاطرنشان می کند که بنیانگذاران وضعیت فعلی نمی توانند مشکلات را حل کنند. کسانی که کارایی لازم را دارند ممکن است ابقا شوند و در غیر این صورت نمی توانند با دولت همکاری کنند.
8. هزینه های مادی برای دولت و هزینه های معنوی برای نیروها چقدر است؟
بهادری جهرمی همچنین یادآور شد: اخیراً دستوری از سوی رئیس جمهور به معاونت اجرایی رئیس جمهور برای تشکیل کارگروهی برای مدیرانی که تعیین تکلیف نشده اند صادر شده است.
5. مدیران واجد شرایطی که موفق شده اند و به دلیل برکناری مدیران جدید امکان برکناری دارند چطور؟
جایگزینی کادرها و افراد زیرمجموعه آنها پس از تغییر دولت به کارگزاری عجیب در ساختار اداری کشور تبدیل شده است. مشکلی که به عنوان “تغییر اتوبوس” شناخته می شود. تغییراتی که اکنون باید در این کارگروه نیز ایجاد شود!