انتهای پیام
مقایسه دو قایق هتل بزرگ جام جهانی در قطر
این کشتی مسافربری از مرداد ماه در حال تعمیر است. ضرغامی اکنون گفته است که این کشتی آماده خدمت رسانی به گردشگران است اما دولت قطر به دلیل مشکلات داخلی خود امکان پهلوگیری کشتی ها و شناورهای ایرانی را ندارد و مقامات قطری نیز به دلیل این شرایط و اینکه آنها نمی توانند گردشگران را از دریا جذب کنند، آنها عذرخواهی کردند.”
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می گوید: البته آنچه در این زمینه انجام داده ایم مربوط به جام جهانی قطر نیست و توسعه طرح ها در حوزه گردشگری امکانات جمهوری اسلامی ایران آماده است. سفرهای دریایی به قطر انجام شود و این ظرفیت نه تنها برای قطر بلکه برای سایر کشورها و حتی جزایر داخلی و خارج از منطقه نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
بیشتر بدانید:
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره این اتفاق گفت: طرف قطری مشکل اسکان جدی دارد و تنها تعداد محدودی کشتی بسیار بزرگ که به عنوان هتل فعالیت می کنند در آنجا پهلو می گیرند و مشکل اسکان تماشاگران را حل می کنند. در دو هفته گذشته علیرغم هماهنگی های قبلی، آنها (قطری ها) اعلام کردند که نمی توانند در این زمینه همکاری کنند.
پیش از این مهدی فراهانی، سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی از اعطای بندر دوحه به یک سری کشتیهای تفریحی که در این بندر پهلو میگیرند، خبر داده بود و پیشبینی کرد که حدود 12 هزار تخت در این کشتیها وجود داشته باشد. تا مسافرانی که مسابقات را تماشا می کنند در این هتل های دریایی پذیرفته شوند. کشتی های ما قرار بود به بنادر “الرویس” و “الحمد” در شهر بروند به دلیل فاصله ای که از بندر دوحه دارند، الرویس حدود 150 کیلومتر و حمد حدود 25 کیلومتر با محل برگزاری مسابقه فاصله دارند.» این بنادر نمی توانند وسیله نقلیه ای برای انتقال مسافران به دوحه فراهم کنند.
با وجود اینکه مسئولان وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و سازمان بنادر گفته اند که تجهیز تسهیلات انتقال مسافران جام جهانی از طریق آبی از ابتدای سال جاری آغاز شده و مذاکراتی در این راستا با سازمان بنادر انجام شده است. طرف قطری اما پیگیری ای بی اس نیوز از معاونت گردشگری و ادارات زیر حضور کشتیهای ایرانی در جام جهانی قطر حاکی از تاخیر در آمادهسازی کشتیهای مسافربری و مشکلاتی است که بر سر راه یارانهها وجود دارد. عرضه سوخت و همچنین برخی ناهماهنگی ها و همچنین محدودیت های قطر منجر به از دست دادن زمان و فرصت لذت بردن از قطع می شود.جهان 2022 منجر به ایران شد.
هدف ایران از استفاده از کشتیهای مسافربری ضمن برقراری ارتباط دریایی بین دو کشور، ایجاد شرایطی برای سفر ارزانتر به جام جهانی قطر بود که گرانترین جام جهانی فوتبال نامیده میشد. علیرغم اینکه عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بازدید از کشتی «سانی» که قرار بود بخشی از مسافران جام جهانی را جابجا کند، گفت: مشکل سوخت کشتی های مسافربری ناشی از آن است. به دستور رئیس جمهور و تصویب هیئت مدیره. دولت حل کرده و با توجه به تخصیص سوخت یارانه ای، فعالیت این شناورها صرفه اقتصادی دارد، اما پیگیری ها نشان می دهد که «سانی» همچنان با مشکل تامین سوخت یارانه ای مواجه است و مذاکره با وزارت نفت در این خصوص. ادامه داد.و یکی از چالش های این کشتی برای صعود به جام جهانی تامین سوخت یارانه ای بود که قرار بود با سفر ضرغامی به هرمزگان برای جام جهانی 2022 حل شود و در نهایت اعلام شد که این کشتی به قطر می رود. برای جام جهانی لغو شد.
آیا کشتی کروز ایران به جام جهانی می رسد؟
بیشتر بدانید:
به گزارش ای بی اس نیوز، عزت الله ضرغامی – وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی – طی سخنانی درباره لغو تردد کشتی های ایرانی به قطر در روز پنجشنبه 28 آبان ماه در سفر به استان هرمزگان از کشتی “سانی” کروز ایران نام گرفت و قرار بود مسئولیت جابجایی و اسکان مسافران در جام جهانی 2022 قطر را بر عهده بگیرد.
طبق قول وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، کشتی بزرگ ایرانی قرار بود از هفته آینده حمل مسافران جام جهانی را به قطر آغاز کند، اما بر اساس گزارش جدید وی، احتمال پهلوگیری این کشتی در بنادر این کشور وجود دارد. قطر برای میزبانی مسابقات جام جهانی 2022 منتفی شد. اما چرا؟