چرا کارمندان اپل به سرنوشت گوگلی ها دچار نشدند؟
دلیلی وجود دارد که اپل با فشار کمتری برای اخراج کارکنان در شرایط سخت اقتصادی کنونی نسبت به سایر غول های فناوری مانند گوگل مواجه است.
به گزارش ای بی اس نیوز، در دوران همهگیری کووید-۱۹، زمانی که شرکتهای فناوری در مواجهه با افزایش تقاضا، افراد زیادی را استخدام کردند، اپل نسبت به سایر شرکتهای بزرگ فناوری کارمندان کمتری اضافه کرد. علاوه بر این، تجزیه و تحلیل بلومبرگ نشان می دهد که اپل به ازای هر استخدام جدید در مقایسه با همتایان خود درآمد بیشتری ایجاد می کند.
این رویکرد محتاطانه تر اکنون نتیجه داده است. اگرچه اپل استخدام در برخی زمینه ها را متوقف کرده و هزینه های محدودی را به خصوص در خارج از تحقیق و توسعه انجام داده است، اما همچنان با اخراج گسترده در آمازون، گوگل، متا پلتفرم ها و سایر غول های فناوری مواجه است. فناوری، مورد استفاده قرار نگرفت.
پیتر گارنری از بانک ساکسو گفت: «این نشاندهنده کیفیت بهتر مدیریت اپل در مقایسه با سایر شرکتهای فناوری است که ظاهراً سیگنالها را در طول همهگیری به درستی نمیخواندند».
هفته گذشته، اپل اعلام کرد که قصد دارد با استخدام اولین مدیر ارشد منابع انسانی، منابع انسانی را تقویت کند. HR قبلا توسط Deirdre O’Brien، مدیر ارشد خرده فروشی نظارت می شد.
بسیاری از شرکتهای فناوری به استخدام بیش از حد در طول همهگیری اعتراف کردهاند، زیرا آنها بر تغییرات سبک زندگی، از جمله کار کردن از خانه، خرید آنلاین و عادات بازی تأثیر میگذارند. اکنون این شرکت ها شاهد افت این موج هستند. Zoom Technology که یکی از برندگان بزرگ دوره قرنطینه Covid-19 است، هفته گذشته اعلام کرد که نیروی کار خود را 15٪ کاهش می دهد.
از سوی دیگر، اپل محتاط تر بود و تعداد کارمندان آن از سال 2020 تا 2022 تنها 20 درصد افزایش یافت، در حالی که این افزایش در آلفابت 60 درصد و در آمازون تقریبا دو برابر شد. این دو شرکت از اخراج تقریباً 30000 کارمند خود خبر دادند.
طبق گزارش بلومبرگ، اپل همچنین در طول همه گیری کووید-19 به ازای هر کارمند جدید درآمد بیشتری نسبت به اکثر شرکت های فناوری کسب کرده است. با این حال، تعداد کارمندان به تنهایی نمی تواند برتری اپل را نسبت به رقبای خود به طور کامل توضیح دهد. این شرکت گردش مالی بالایی دارد که نشان می دهد کارایی آن فراتر از سیاست های استخدام است.
انتهای پیام