اخبار اقتصادی روز

چرا فروش اینترنتی بلیط اتوبوس متوقف و محدود شده است؟

به گزارش ای بی اس نیوز، بررسی ها نشان می دهد که فروش اینترنتی بلیت اتوبوس پس از یک روز توقف کامل در حال حاضر در این پلتفرم ها محدود شده است. یکی از این شرکت‌های مسافربری آنلاین توضیح می‌دهد: فروش بلیت اتوبوس از تهران متوقف شده و تنها بلیت دو شرکت اتوبوسرانی به صورت محدود عرضه می‌شود، زیرا این دو شرکت حمل‌ونقل مسافر به دستور انجمن مسافری معترض هستند. شرکت‌های حمل‌ونقلی.» با حذف واسطه‌ها و حفظ شرایط قبلی، به فروش مستقیم بلیت این سکوها ادامه می‌دهند. ما به‌عنوان یک کسب‌وکار اینترنتی، فروش بلیط اتوبوس از سایر شرکت‌ها در تهران، در حال حاضر تنها از این دو شرکت بلیت اتوبوس می‌فروشیم.»

بحث کاهش نرخ بلیت اتوبوس در حالی ادامه دارد که کسب‌وکارهای آنلاین و انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل مسافری همچنان می‌گویند در ازای کاهش هزینه‌های فروش اینترنتی، قیمت بلیت اتوبوس را کاهش نمی‌دهیم. سازمان حمل ونقل کشور چندی پیش با وجود رفع محدودیت های کرونا، با بیان اینکه رانندگان در ایام کرونا به دلیل کاهش تعداد مسافر و قیمت بلیت اتوبوس ضرر کرده اند، گفته بود که قیمت بلیت اتوبوس کاهش نمی یابد. کمتر از هزینه هر نفر در هر کیلومتر بود. .

در 29 دی ماه 1400، انجمن شرکت های مسافربری به آژانس های مسافرتی و آژانس های مسافرتی اطلاع داد که کمیسیون فروش بلیت اینترنتی خود را 2 درصد کاهش داده است، در حالی که برخی از شرکت های آنلاین گفته اند که کارمزدها قبلاً 3 تا 5 درصد و با وضعیت جدید بوده است. و کاهش کرایه ها و با وجود هزینه های کمک و خدمات و ضررهای مالی گاه و بیگاه، فروش اینترنتی بلیط اتوبوس نمی تواند جذاب باشد.

3- محدودیت در تهیه بلیط آنلاین، بازگشت ازدحام جمعیت به پایانه ها، افزایش مشکلات غربالگری و افزایش خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب.

در این میان مهم ترین حمایت وزارتخانه و نهادهای سیاسی از شرکت های اینترنتی ایرانی، کاهش تداخل، رفع ده ها مجوز و محدودیت غیرضروری و تغییرات بی هدفی است که هر روز بر این صنعت تحمیل می شود. بزرگترین سرمایه این گروه اعتماد کاربران و امید همکاران ماست. این گونه اقدامات منفی علاوه بر آسیب رساندن به اعتماد کاربران، امید نیروی فعال این صنعت را کاهش داده و جامعه را دچار مشکلات جبران ناپذیر و خطرات جبران ناپذیری می کند.

1- مضرات فعالیت آنلاین در این دسته از محصولات و عدم تمایل شرکت ها به ارائه خدمات با این شرایط (با توجه به اینکه کلیه هزینه های کمک مسافر بر عهده شرکت های آنلاین ارائه دهنده این خدمات می باشد).

2- در شرایط فعلی و سردرگمی بازار بلیت اتوبوس راه دیگری برای سرویس آنلاین وجود نداشت

absnews

جمعی از شرکت‌های مسافربری آنلاین در اعتراض به کاهش سفارش‌های کارمزد شرکت‌های آنلاین فعال در فروش بلیت اتوبوس و ایجاد انحصار و محدودیت و مسدودسازی، فروش اینترنتی بلیت اتوبوس از مبدا تهران را تا اطلاع ثانوی متوقف و محدود کردند. ارائه خدمات

با این حال، نوذری، رئیس اتحادیه شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر، گفت: این تصمیم هیچ تاثیری بر ارائه خدمات عمومی ندارد و سه شرکت از شش شرکت بزرگ فروش و همچنین پایانه‌ها همچنان مشغول فروش بلیت هستند. با این حال، این شرکت های مسافرتی آنلاین معتقدند با توقف فروش آنلاین در سه پلتفرم که بیش از 70 درصد بازار را پوشش می دهند، نه تنها درگاه فروش آنلاین بلیط اتوبوس از بین می رود، بلکه مردم دوباره به پایانه ها بازگردانده می شوند. بازار لازم است، واسطه ها قدرت خود را افزایش می دهند و ما 10 سال آینده نگری خواهیم داشت.

5- خسارت اقتصادی به شرکت های حمل و نقل مسافر

سه شرکت مسافرتی آنلاین که اکنون مدعی کنترل بیش از 70 درصد از بازار آنلاین بلیت اتوبوس هستند، با صدور بیانیه ای به این تصمیم اعتراض کردند و گفتند: کشور ما و در سال های اخیر با ارائه راهکارهای نوآورانه و ارزان قیمت، موجب توسعه بازار شده اند. صنعت حمل و نقل

امضاکنندگان این بیانیه صریحاً تأیید می‌کنند که رشد و توسعه در یک محیط رقابتی ایجاد می‌شود و کیفیت خدمات با تسهیل و متنوع‌سازی انتخاب‌های کاربران بهبود می‌یابد. انحصار، محدود کردن ارائه دهندگان خدمات آنلاین و مسدود کردن خدمات آنها به هیچ وجه به صنعت حمل و نقل کمکی نکرده و نخواهد کرد. با تکیه بر نیروی انسانی و دانش مبتنی بر داده ها از سلایق هموطنان، در فضای رقابتی سالم، افق جلب اعتماد کاربران را نقشه راه خود می دانیم که بی شک بدون نیاز به مداخلات منفی امکان پذیر است و همچنان در حال تکامل است. مسیر رشد شرکت های خدمات فروش اینترنتی.بلیت خواهد بود.

در این بیانیه همچنین از تصمیم گیران سازمان راهداری و راهداری کشور خواسته شده است که «از تجربیات ناموفق گذشته درس گرفته و برای ورود به این موضوع، از اقدامات مغایر با منطق دنیای دیجیتال امروز خودداری کنند».

اما اکنون اقلیتی دوباره دست به کار شده اند و در اقدامی بی سابقه با ترجیح منافع اتحادیه های سنتی بر مصالح جامعه، تصمیم گرفته اند فروش اینترنتی بلیت اتوبوس های بین شهری را محدود کنند تا منتظر بازگشت اتوبوس سیاه باشند. بازار و سردرگمی در آستانه سفر نوروزی. . تصمیم اخیر “صیانت از حقوق مسافر و شرکت های حمل و نقل مسافر” توسط “انجمن شرکت های اتوبوسرانی” ما شرکت های آنلاین و همچنین عموم مردم و شرکت های خدماتی را به شدت نگران آینده خدمات اتوبوسرانی کرده است.

4- فراهم آوردن بستر فساد در تهیه بلیط اعم از خرید با رابطه، پشت صحنه و بدون شفافیت. افزایش دلالی و در نتیجه افزایش نارضایتی عمومی

امضاکنندگان این بیانیه در پایان با بیان اینکه «تا رفع مشکلات و رعایت حقوق مسافران از فروش اینترنتی بلیت اتوبوس (از تهران) بر روی پلت فرم خود تا «توصیه ثانویه» صرف نظر می‌کنند، اعلام کردند: کاملاً اعلام می‌کنیم. آمادگی برای ارائه مشاوره و کمک فنی به مراجع ذیصلاح.

کاهش بی رویه بیش از 50 درصدی کارمزد فروش محصولات شرکت های اینترنتی در این زمینه شامل مشکلات متعددی است که در روزهای اخیر از زوایای مختلف مورد بررسی کارشناسان مختلف قرار گرفته است، اما باز هم باید تاکید کنیم که این اقدام بدون ابهام است. به نفع مردم باشد نه به نفع صنعت حمل و نقل و تدوین کنندگان آن. زیرا آسیب این پروژه به جامعه محلی و کسب و کارها بسیار بیشتر از کمک به آنهاست.

در حالی که برخی از این شرکت‌های آنلاین بر این باورند که جابه‌جایی انحصار و بازی دلالان است، احمد نوذری، رئیس انجمن حمل‌ونقل مسافر، گفت: شرکت‌های آنلاین هر بلیط اتوبوس را تا پنج درصد می‌فروشند که سود زیادی را به همراه دارد. فشار بر شرکت های حمل و نقل، بنابراین در بیانیه ای جدید تصمیم گرفته شد این هزینه به 2 درصد کاهش یابد.

وی همچنین افزود: قیمت اتوبوس ها به 10 میلیارد تومان افزایش یافته و هزینه های شرکت های حمل و نقل به شدت افزایش یافته است.

برخی از معایب طرح فوق:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *