مدیر موقت راه آهن میانه اردبیل پیشرفت فیزیکی این خط ریلی را 88 درصد اعلام و تصریح کرد: تمامی زیرسازی های محور تا پایان شهریور 1402 تکمیل می شود.
به گزارش ای بی اس نیوز، علی کاظمی در تشریح مشخصات فنی و وضعیت زیرساخت های این پروژه ریلی گفت: محور راه آهن مرکزی به طول 175 کیلومتر حد فاصل اردبیل تا 12 قطعه عملیاتی که از سال 1383 به بهره برداری رسیده است.
مدیرعامل راه آهن میانه اردبیل ظرفیت مسافری این خط ریلی در سال اول بهره برداری را 600 هزار نفر اعلام کرد و گفت: در سال بیستم این ظرفیت به یک میلیون و 500 هزار نفر می رسد.
بر اساس گزارش وزارت راه و شهرسازی، کاظمی با اشاره به اینکه ظرفیت حمل بار راه آهن اردبیل میانه در سال اول بهره برداری 2.5 میلیون تن و در سال 20 بهره برداری 4 میلیون تن برآورد شده است، گفت: ظرفیت حمل و نقل راه آهن اردبیل میانه در سال 2017 به 200 میلیون تن می رسد.
وی سرعت قطار مسافری این خط ریلی را 160 کیلومتر بر ساعت و سرعت قطار باری را 120 کیلومتر بر ساعت اعلام کرد.
مدیر اجرایی راه آهن میانه اردبیل همچنین درباره نحوه تامین اعتبار این پروژه توضیح داد: تاکنون از ظرفیت ماده 56 و مشارکت بانک ها و همچنین اعتبارات دولتی از سازمان برنامه ریزی و بودجه برای تکمیل این پروژه و تامین اعتبار استفاده شده است. منابع مالی.
وی ساختمان مهم فنی این محور را برجسته کرد و گفت: راه آهن میانه اردبیل دارای 62 تونل به طول حدود 24 هزار متر است که در مجموع حدود 23 هزار و 794 متر حفاری دارد.
کاظمی میزان لاینینگ تونل را تقریباً 22 هزار و 533 متر اعلام کرد و افزود: در مجموع حدود 123 متر حفاری تونل باقی مانده و یک هزار و 384 متر لاینینگ در کل محور باقی مانده است.
مدیرعامل راه آهن میانه اردبیل طول پل های بزرگ دره ای این پروژه ریلی را 4.3 کیلومتر اعلام کرد و گفت: 94 درصد از این پل ها تکمیل شده است.
وی حجم کل عملیات خاکی را حدود 36 میلیون متر مکعب برشمرد و افزود: این عملیات خاکی شامل 29 میلیون مترمکعب خاکریزی و 7 میلیون مترمکعب خاکریزی است.
کاظمی گفت: پیشرفت فیزیکی محور زیرساخت به 94 درصد رسیده است.
گاردریل 125 کیلومتری خط راه آهن اردبیل میانه
سرپرست راه آهن مرکزی-اردبیل در ادامه به وضعیت راهداری این محور پرداخت و گفت: تاکنون حدود 125 کیلومتر ریل گذاری انجام شده و تامین ریل، تراورس و ادوات نیز تحت نظارت مستمر است. و عمل
کاظمی افزود: همچنین 266 هزار مترمکعب بالاست تولید و عرضه شده است که مساحت کل لایه اول بالاست حدود 128 کیلومتر و لایه دوم 81 کیلومتر است.
وی پیشرفت فیزیکی بخش روسازی را 65.2 درصد اعلام کرد.
سرپرست راه آهن مرکزی-اردبیل تصریح کرد: در محور فوق 8 ایستگاه شامل 2 ایستگاه ساماندهی مسافربری به نام های سبز و اردبیل، 3 ایستگاه مسافربری درجه 2 به نام های فیروزآباد، گنجگاه، مهماندوست و 3 ایستگاه میانی در نظر گرفته شده است.
وی افزود: از بین ایستگاه های فوق، ایستگاه سازمانی اردبیل با پیشرفت 67.7 درصدی و ایستگاه های سطح 2 فیروزآباد، گنجگاه و مهماندوست با حدود 60 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا هستند و به این ترتیب ساخت ایستگاه ها به 81 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است. تاریخ. .
کاظمی خاطرنشان کرد: پیشرفت فیزیکی کل محور اعم از بهره برداری از راهداری و احداث ایستگاه ها به حدود 88.23 درصد رسیده است.
سرپرست راه آهن میانه – اردبیل هزینه این راه را 40 میلیارد و 770 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: ارزش فعلی آن حدود 150 هزار میلیارد ریال است.
وی افزود: بر اساس جدول زمانی در صورت تخصیص به موقع و مناسب اعتبار، تمامی زیرسازی های محور برای ریل گذاری تا پایان شهریور 1402 تکمیل می شود.
انتهای پیام