اخبار اقتصادی روز

پیروزی تویوتا در رقابت با تسلا

به گزارش ای بی اس نیوز، تویوتا با تسریع در پذیرش فناوری های افزایش عملکرد برای خودروهای الکتریکی به دنبال راه هایی برای بهبود رقابت پذیری خودروهای الکتریکی برنامه ریزی شده برای این دهه است. با این حال، یکی از افراد گفت، این تغییرات می تواند شامل تاخیر در برخی از برنامه های توسعه خودروهای الکتریکی باشد که در ابتدا برای یک دوره سه ساله برنامه ریزی شده بودند. برترین خودروساز ژاپنی انتظار می رود تا اوایل سال 2026 تغییراتی را در طرح خودروهای الکتریکی خود ارائه دهد.

انتهای پیام

به گفته تحلیلگران، تسلای میلیاردر ایلان ماسک تقریباً هشت برابر بیشتر از تویوتا در سه ماهه سوم سود به ازای هر وسیله نقلیه کسب کرد که بخشی از آن به دلیل توانایی آن در ساده‌سازی تولید خودروهای الکتریکی و کاهش هزینه‌ها بود.

دو نفر از آشنایان به این موضوع گفتند که انتظار می‌رود شرکت تویوتا موتور در اوایل سال آینده تغییراتی را در استراتژی خودروهای الکتریکی خود برای سازندگان بزرگ ایجاد کند زیرا تلاش می‌کند فاصله قیمت و عملکرد را با رهبران صنعت تسلا و BYD کاهش دهد.

به گفته افراد آشنا، این تغییرات دو خودروی برقی تویوتا، bZ4X و لکسوس RZ را تحت تاثیر قرار خواهد داد و هدف آن کاهش فاصله با تسلا از نظر هزینه و عملکرد است.

رویترز در ماه اکتبر گزارش داد که تویوتا در حال بررسی یک طرح سه فازی 30 میلیارد دلاری برای توسعه و بازاریابی خودروهای الکتریکی است که اواخر سال گذشته اعلام کرد. اکثر خودروسازان بزرگ انتظار دارند تا سال 2030 خودروهای برقی بیشترین فروش خودرو را تشکیل دهند.

تویوتا قرار است یک گردهمایی بزرگ تامین کنندگان را در ماه فوریه برگزار کند که اولین کنفرانس جهانی تامین کنندگان از زمان همه گیری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *