ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم، میگوید که airdrops یک کاربرد عملی برای اعتبارنامههای دانش صفر (ZK) ارائه میکند.
پروژه های ارزهای دیجیتال تاکید زیادی بر انگیزه دادن به کاربران برای توسعه علاقه به برند و محصولات خود دارند. Airdrops به عنوان یک استراتژی دو منظوره عمل می کند: آنها کاربران را به پروژه معرفی می کنند و به آنها پاداش می دهند و به طور موثر به عنوان یک توانمند عمل می کنند. سیستم بازاریابی و پاداش ترکیبی کار می کند
امسال تعداد زیادی ایردراپ به کاربران صنعت کریپتوکارنسی داده شد. ویتالیک بوترین، بنیانگذار اتریوم، پتانسیل airdrops را به عنوان یک مورد استفاده اولیه برای Zero-Knowledge (ZK) و چارچوب های هویت، اعتماد و گواهی مبتنی بر بلاک چین برجسته کرد.
بوترین در 28 آگوست در شبکه اجتماعی X توضیح داد اهداف اصلی airdrops پرداخت او بر اهمیت هدف قرار دادن اعضای جامعه، پاداش دادن به مشارکت ها و حفظ تعادل بین توزیع برابر و مقاومت در برابر روش های کشاورزی تاکید کرد.
او معتقد است که استفاده از صدور توکن airdrop یک فرصت ایده آل برای آزمایش بتا و بهبود این چارچوب ها در یک محیط چالش برانگیز است. بوترین این ایده را توسعه داد توکن های رایگان ارائه دهید این تنها روش موثر نیست. او پیشنهاد کرد که فروش با تخفیف نیز می تواند یک روش خوب و قابل اجرا باشد.
این رویکرد نه تنها به توزیع گستردهتر عرضه توکن کمک میکند، بلکه به مشارکتکنندگان غیرمالی نیز پاداش میدهد و در عین حال اطمینان میدهد که شرکتکنندگان در بازی هستند. بوترین همچنین خاطرنشان کرد که تکنیکهای مورد استفاده در ایردراپها را میتوان در این فروشهای تخفیف اعمال کرد.
]
منبع خبر: https://bitpin.ir/academy/vitalik-buterin-staunch-support-of-airdrop/