مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: احداث خط ریلی شلمچه – بصره یکی از پروژه های مهم برون مرزی راه آهن جمهوری اسلامی ایران است که به سرعت در حال انجام است.
به گفته این روزنامه نگار خبرگزاری صداوسیما; سیدمیاد صالحی مدیرعامل شرکت راه آهن در خصوص روند ساخت این خط گفت: ایران و عراق بیش از 50 سال است که منتظر احداث این خط بوده اند تا شاهد ایجاد راه آهن اتصال باشند.
وی مین زدایی را یکی از موانع تحقق این طرح برشمرد و افزود: از سال گذشته با تلاش های صورت گرفته توانسته ایم در عمق تقریبی 4 کیلومتری خاک عراق مین روبی کنیم.
صالحی همچنین کشف بیش از 6 هزار نوع مین و خمپاره جنگی را مورد تاکید قرار داد و گفت: تاکنون ذخایر کشف شده را در سه مرحله منهدم کرده ایم و به تدریج بقیه نیز کشف و منهدم خواهد شد.
وی افزود: بیشتر این مین ها در منطقه شلمچه و مرتبط با عملیات کربلای 5 هستند، بنابراین 5 لایه مین زدایی تا عمق 6 متر، عرض 50 متر و عرض 4 کیلومتر داشتیم.
مدیرعامل شرکت راه آهن همچنین درباره ویژگی های پلی که برای این خط ساخته می شود گفت: ساخت پل روی اروندرود در شمال بصره در حال انجام است که دارای 17 پایه روی زمین و آب است و این پروژه از نظر فنی بسیار پیچیده است و در حال حاضر در حال انباشته شدن است. می دانیم که این شمع ها در حال ساخت هستند که هر کدام به قطر یک و نیم متر و عمق 45 متر هستند.
صالحی در پایان افزود: امیدواریم با توجه به سرعت خوب اجرای این پروژه بتوانیم 36 کیلومتر حلقه مفقود شده دو کشور را با حرکت مستقیم قطار تهران – کربلا به نزدیکی وصل کنیم. آینده
مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: احداث خط ریلی شلمچه – بصره یکی از پروژه های مهم برون مرزی راه آهن جمهوری اسلامی ایران است که به سرعت در حال انجام است.
به گفته این روزنامه نگار خبرگزاری صداوسیما; سیدمیاد صالحی مدیرعامل شرکت راه آهن در خصوص روند ساخت این خط گفت: ایران و عراق بیش از 50 سال است که منتظر احداث این خط بوده اند تا شاهد ایجاد راه آهن اتصال باشند.
وی مین زدایی را یکی از موانع تحقق این طرح برشمرد و افزود: از سال گذشته با تلاش های صورت گرفته توانسته ایم در عمق تقریبی 4 کیلومتری خاک عراق مین روبی کنیم.
صالحی همچنین کشف بیش از 6 هزار نوع مین و خمپاره جنگی را مورد تاکید قرار داد و گفت: تاکنون ذخایر کشف شده را در سه مرحله منهدم کرده ایم و به تدریج بقیه نیز کشف و منهدم خواهد شد.
وی افزود: بیشتر این مین ها در منطقه شلمچه و مرتبط با عملیات کربلای 5 هستند، بنابراین 5 لایه مین زدایی تا عمق 6 متر، عرض 50 متر و عرض 4 کیلومتر داشتیم.
مدیرعامل شرکت راه آهن همچنین درباره ویژگی های پلی که برای این خط ساخته می شود گفت: ساخت پل روی اروندرود در شمال بصره در حال انجام است که دارای 17 پایه روی زمین و آب است و این پروژه از نظر فنی بسیار پیچیده است و در حال حاضر در حال انباشته شدن است. می دانیم که این شمع ها در حال ساخت هستند که هر کدام به قطر یک و نیم متر و عمق 45 متر هستند.
صالحی در پایان افزود: امیدواریم با توجه به سرعت خوب اجرای این پروژه بتوانیم 36 کیلومتر حلقه مفقود شده دو کشور را با حرکت مستقیم قطار تهران – کربلا به نزدیکی وصل کنیم. آینده