ای بی اس نیوز/ سمنان مدیرعامل بیمه ایران از پرداخت بیش از 30 فقره خسارت به بیمه شدگان بیمه ایران در سال جاری خبر داد و گفت: بیمه ایران بیشترین سهم را از شرکت های بیمه در کشور دارد.
حسن شریفی در حاشیه سفر به سمنان با حضور تنی چند از فعالان اقتصادی و اصحاب رسانه در محل اتاق بازرگانی سمنان با اعلام این خبر گفت: بیمه ایران به طور متوسط 105 میلیارد تومان به بیمه شدگان خود خسارت پرداخت کرد. در سال 1402
وی با بیان اینکه 38 شرکت بیمه فعال در کشور وجود دارد، افزود: شرکت های بیمه به طور میانگین روزانه بیش از 400 میلیارد تومان به بیمه شدگان خود پرداخت می کنند. بیش از 105 میلیارد تومان از این پرداخت روزانه تنها مربوط به بیمه ایران و 300 میلیارد تومان نیز مربوط به 37 شرکت بیمه دیگر کشور است.
مدیرعامل بیمه ایران این بیمه را به عنوان تنها شرکت بیمه همگانی کشور معرفی کرد و گفت: مهمترین هنر ما شرکت های بیمه ایفای تعهدات است و بیمه ایران تلاش کرده به طور کامل به تعهدات خود عمل کند.
وی با بیان اینکه شرکت های بیمه باید هنگام پرداخت خسارت در کنار بیمه شده باشند، افزود: ما بیمه گذاران ایرانی بر این امر اصرار داریم. بیمه نامه ایران هنگام پرداخت خسارت باید مشتری مدار و کاملاً در کنار بیمه گذار باشد.
شریفی با بیان اینکه در دو سال گذشته تلاش کرده ایم نگاه خود را نسبت به بیمه شدگان اصلاح کنیم و نقاط ضعف را اصلاح کنیم، ادامه داد: تلاش ما در بیمه ایران این است که به یک الگوی فکری صحیح دست پیدا کنیم تا به تمام تعهدات خود در قبال بیمه شدگان عمل کنیم.
وی با بیان اینکه چندین سامانه بیمه ایرانی در این راستا طراحی شده است افزود: هنر ما باید این باشد که با پرداخت به موقع خسارت به بیمه شده کمک کنیم.
شریفی انتظار بیمه شده در خصوص سرعت عمل در پرداخت خسارت را انتظاری بحق دانست و گفت: متأسفانه برخی از شرکت های بیمه وظایف خود را در این بخش به خوبی انجام نمی دهند و از این رو باید نظارت مناسبی در خصوص تمامی شرکت های بیمه انجام شود. و از طریق شورای عالی. شرکت های بیمه یا سایر نهادهای نظارتی باید به مردم گزارش دهند که کدام شرکت ها وظایف خود را به درستی انجام می دهند و کدام شرکت ها به درستی در این بخش فعالیت نمی کنند.
مدیرعامل بیمه ایران با اشاره به وقوع حادثه امسال در معدن البرز شرقی استان سمنان که منجر به فوت چند معدنچی دامغانی شد، گفت: همکاران ما در بیمه ایران در همان روز حادثه در محل حضور داشتند. و ضمن همدردی با خانواده های قربانیان، سعی کردیم به سرعت مشکل را حل کنیم: جبران خسارت بیمه شدگان.
وی ادامه می دهد: بیمه شدگان به طور مستمر حق بیمه خود را پرداخت می کنند و ما بیمه ها موظفیم با مداخله به موقع در حوادث خسارت آنها را جبران کنیم.
شریفی بر تسریع در پرداخت خسارت تاکید کرد و خاطرنشان کرد: بیمه ایران مشکل مالی ندارد و همکاران ما در سراسر کشور وظیفه دارند با پرداخت خسارت به موقع آرامش خاطر بیمه شدگان را تامین کنند.
وی ادامه می دهد: اگر قرار است شرکت های بیمه در بین مردم خود احساس امنیت کنند باید با تسریع در پرداخت خسارت به بیمه شدگان در حوادث کمک کنند.
مدیرعامل بیمه ایران به برخی از اقدامات بیمه ایران در این زمینه پرداخت و گفت: از نمایندگان خود در استان ها خواسته ایم در صورت بروز حوادث یا زیان های بزرگ تا حد امکان در کنار بیمه شدگان باشند و حداقل 50 درصد از هزینه ها را پوشش دهند. هزینه ها خسارات در روزهای اول باید به عنوان ودیعه در اختیار بیمه گذار قرار گیرد. همین رویه در خصوص حوادث معدنی در استان سمنان نیز اجرا شد.
شریفی با بیان اینکه سرعت عمل بیمه ایرانیان را در پرداخت خسارت درمانی افزایش داده ایم، افزود: با سامانه هایی که ایجاد شده دیگر نیازی به مراجعه حضوری نیست و بیمه شده تصویر مدارک را از طریق گوشی خود بارگذاری می کند و همکاران ما به سرعت ما اسناد را بررسی می کنیم و خسارت را پرداخت می کنیم.
مدیرعامل بیمه ایران با بیان اینکه در بیمه ایرانیان سه تا چهار روز خسارت درمانی پرداخت می شود، خاطرنشان کرد: در برخی موارد پرداخت خسارت درمانی به کمتر از دو روز می رسد.
وی با اشاره به تاکید وزیر اقتصاد بر تفویض اختیارات به مدیریت شعب در استان ها گفت: دولت سیزدهم به ویژه بیمه ایران در این دولت بیشتر به دنبال چابک سازی است و در این راستا اکثر ادارات کل. اختیارات به مدیران استانی تفویض شده است و از مدیران استانی نیز خواسته ایم تا حد امکان اختیارات را به افسران تفویض کنند.
انتهای پیام