بر اساس پیام امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی، دفاع همه مسلمانان در مقابل مردم لبنان و حزب الله «الزامی» است که مشمول شرع و واجب است.
به گزارش ای بی اس نیوز، پس از جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان و کشتار غیرنظامیان در ضاحیه در روز گذشته، رهبر معظم انقلاب با صدور پیامی تاکید کردند: جنایتکاران صهیونیست باید بدانند که کوچکتر از آن هستند که آسیب قابل توجهی به آنها وارد کنند. ساختار قوی حزب الله لبنان.” همه نیروهای مقاومت در منطقه در کنار حزب الله ایستاده و از آن حمایت می کنند. سرنوشت این منطقه را نیروهای مقاومت تعیین می کنند و در راس آنها حزب الله قرار دارد.
وی در بخشی دیگر از این پیام گفت: بر همه مسلمانان واجب است که با سربلندی در کنار مردم لبنان و حزب الله بایستند و در مقابله با رژیم غاصب، ظالم و شیطان صفت یاری کنند.
«فرض» در فقه شیعه به چه معناست؟
اگرچه معانی «مفروض» و «واجب» مشابه است، اما این دو اصطلاح نیز معانی متفاوتی دارند.
سید علی اکبر قرشی، از علمای شیعه، در کتاب معجم القرآن که معنای لغات قرآنی را بیان می کند، آورده است که «فرد و واجب در بسیاری از موارد، به ویژه اگر جدا از هم (نه با هم) به کار رفته، به معنای بریدن و تعیین است». (1) ) و معنای اصطلاحی آن روشن است یعنی واجب بودن جزء آن است.
وی در این اثر می افزاید: «اما در برخی از کتب لغت به تفاوتی بین این دو اشاره شده است: فرق فرد و واجب این است که فرد با جعل دروغ است، اما «واجب» احتمالاً بدون جعل است (و عقلی است). تصمیم) ) مانند وجوب شکر، (2) که از احکام عقلی است، بنابراین رابطه آنها مطلق و خاص است، (3) به این معنا که هر فرضی واجب است، اما هر تکلیفی تکلیفی نیست. به معنای جعل قانون).
منظور از فراد نزد اهل سنت چیست؟
در نظر اهل سنت در تعریف فرد و واجب اختلافاتی وجود دارد که عبارتند از:
– عملی که دعوی امری آن با دلیل خاص ثابت شود، «فرض» و عملی که ادعای واجب آن با ظن معتبر ثابت شود، «واجب» است.
– طبق این تعریف، «فرض» مترادف با وجوب دین و «واجب» مترادف با غیر وجوب دین است.
– آنچه را قرآن ثابت می کند واجب است و آنچه را که با حدیث و اجماع و عقل ثابت می شود واجب می گویند.
– بعضى نيز گفتند: اگر لازمه واجب، قاطع و اهميت زيادى داشته باشد، آن را فرد و در غير اين صورت واجب مى گويند.
-فرد از واجباتی است که شرعاً واجب است، اما «واجب» عام است و در مورد واجبی مانند قند شیرین که وجوب آن به دلیل عقل ثابت شده است، نیز مصداق دارد.
بنابراین، از نظر فقه شیعه و سنی، «فاض» از ضروریات دینی مسلمانان است. حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در پیام خود بر وظیفه همه مسلمانان در دفاع از ملت لبنان و حزب الله تأکید کردند. این بدان معناست که لازم است همه مسلمانان با تمام امکاناتی که در اختیار دارند از مردم لبنان در مقابل جنایات صهیونیست ها دفاع کنند. خطاب به همه مسلمانان از همه کشورها و مذاهب بود، زیرا اسرائیل دشمن همه مسلمانان است و پس از جنایت و نسل کشی در میان مسلمانان سنی غزه خطاب به شیعیان حزب الله پرداخت.
هدف این رژیم کشتن مسلمانان و تخریب تأسیسات آنهاست تا بتواند به زندگی دروغین خود ادامه دهد. کشتار حدود 41000 نفر از ساکنان غزه، ترور رهبران حماس و حزب الله از جمله اسماعیل هنیه و سید حسن نصرالله از جمله جنایاتی است که اسرائیل طی سال گذشته مرتکب شده است. راه مقابله با این رژیم اتحاد مسلمانان و حمایت از دست اندرکاران جنگ با صهیونیست هاست.
(1). قرشی، سید علی اکبر، قاموس القرآن، ج 5، ص 138. 161، دارالکتب الاسلامیه، تهران، 1412ق.
(2). یعنی عقل حکم می کند: باید شکرگزار کسی بود که به انسان نعمت داد.
(3). قاموس القرآن، ج 2، ص 138. 2، ص.
انتهای پیام
بر اساس پیام امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی، دفاع همه مسلمانان در مقابل مردم لبنان و حزب الله «الزامی» است که مشمول شرع و واجب است.
به گزارش ای بی اس نیوز، پس از جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان و کشتار غیرنظامیان در ضاحیه در روز گذشته، رهبر معظم انقلاب با صدور پیامی تاکید کردند: جنایتکاران صهیونیست باید بدانند که کوچکتر از آن هستند که آسیب قابل توجهی به آنها وارد کنند. ساختار قوی حزب الله لبنان.” همه نیروهای مقاومت در منطقه در کنار حزب الله ایستاده و از آن حمایت می کنند. سرنوشت این منطقه را نیروهای مقاومت تعیین می کنند و در راس آنها حزب الله قرار دارد.
وی در بخشی دیگر از این پیام گفت: بر همه مسلمانان واجب است که با سربلندی در کنار مردم لبنان و حزب الله بایستند و در مقابله با رژیم غاصب، ظالم و شیطان صفت یاری کنند.
«فرض» در فقه شیعه به چه معناست؟
اگرچه معانی «مفروض» و «واجب» مشابه است، اما این دو اصطلاح نیز معانی متفاوتی دارند.
سید علی اکبر قرشی، از علمای شیعه، در کتاب معجم القرآن که معنای لغات قرآنی را بیان می کند، آورده است که «فرد و واجب در بسیاری از موارد، به ویژه اگر جدا از هم (نه با هم) به کار رفته، به معنای بریدن و تعیین است». (1) ) و معنای اصطلاحی آن روشن است یعنی واجب بودن جزء آن است.
وی در این اثر می افزاید: «اما در برخی از کتب لغت به تفاوتی بین این دو اشاره شده است: فرق فرد و واجب این است که فرد با جعل دروغ است، اما «واجب» احتمالاً بدون جعل است (و عقلی است). تصمیم) ) مانند وجوب شکر، (2) که از احکام عقلی است، بنابراین رابطه آنها مطلق و خاص است، (3) به این معنا که هر فرضی واجب است، اما هر تکلیفی تکلیفی نیست. به معنای جعل قانون).
منظور از فراد نزد اهل سنت چیست؟
در نظر اهل سنت در تعریف فرد و واجب اختلافاتی وجود دارد که عبارتند از:
– عملی که دعوی امری آن با دلیل خاص ثابت شود، «فرض» و عملی که ادعای واجب آن با ظن معتبر ثابت شود، «واجب» است.
– طبق این تعریف، «فرض» مترادف با وجوب دین و «واجب» مترادف با غیر وجوب دین است.
– آنچه را قرآن ثابت می کند واجب است و آنچه را که با حدیث و اجماع و عقل ثابت می شود واجب می گویند.
– بعضى نيز گفتند: اگر لازمه واجب، قاطع و اهميت زيادى داشته باشد، آن را فرد و در غير اين صورت واجب مى گويند.
-فرد از واجباتی است که شرعاً واجب است، اما «واجب» عام است و در مورد واجبی مانند قند شیرین که وجوب آن به دلیل عقل ثابت شده است، نیز مصداق دارد.
بنابراین، از نظر فقه شیعه و سنی، «فاض» از ضروریات دینی مسلمانان است. حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در پیام خود بر وظیفه همه مسلمانان در دفاع از ملت لبنان و حزب الله تأکید کردند. این بدان معناست که لازم است همه مسلمانان با تمام امکاناتی که در اختیار دارند از مردم لبنان در مقابل جنایات صهیونیست ها دفاع کنند. خطاب به همه مسلمانان از همه کشورها و مذاهب بود، زیرا اسرائیل دشمن همه مسلمانان است و پس از جنایت و نسل کشی در میان مسلمانان سنی غزه خطاب به شیعیان حزب الله پرداخت.
هدف این رژیم کشتن مسلمانان و تخریب تأسیسات آنهاست تا بتواند به زندگی دروغین خود ادامه دهد. کشتار حدود 41000 نفر از ساکنان غزه، ترور رهبران حماس و حزب الله از جمله اسماعیل هنیه و سید حسن نصرالله از جمله جنایاتی است که اسرائیل طی سال گذشته مرتکب شده است. راه مقابله با این رژیم اتحاد مسلمانان و حمایت از دست اندرکاران جنگ با صهیونیست هاست.
(1). قرشی، سید علی اکبر، قاموس القرآن، ج 5، ص 138. 161، دارالکتب الاسلامیه، تهران، 1412ق.
(2). یعنی عقل حکم می کند: باید شکرگزار کسی بود که به انسان نعمت داد.
(3). قاموس القرآن، ج 2، ص 138. 2، ص.
انتهای پیام