اخبار اقتصادی روز

وضعیت فرسوده ناوگان حمل و نقل، به ویژه در بخش راه، باید نوسازی شود

معاون حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی درباره اشتغالزایی در صنعت حمل و نقل در حومه شهر گفت: بیش از 380 هزار کامیون در کشور وجود دارد که برای هر کامیون یک تا دو نفر کار می کنند و بیش از 500 هزار دستگاه کامیون مشغول به کار هستند. شاغلین در بخش حمل و نقل جاده ای هستند و در حمل و نقل مسافری 14400 اتوبوس، 30000 مینی بوس و 34000 مسیر بین شهری در حال تردد هستند.

وی حفظ و نگهداری راه ها را امری مهم برای جلوگیری از کاهش کیفیت راه ها دانست تا احتمال تصادفات کاهش یابد.

افندی زاده هدف گذاری 20 میلیون تنی را برای ترانزیت در سال 1402 عنوان کرد و افزود: تحقق این هدف مستلزم توسعه شبکه ریلی و جاده ای در کریدور شمال – جنوب و توسعه ناوگان ریلی و جاده ای است.

وی پایانه های مسافربری را برجسته کرد و گفت: پایانه های مسافربری در شهرها تحت نظارت شهرداری ها هستند، فرصت های زیادی برای سرمایه گذاری در این پایانه ها وجود دارد و تلاش شده است تا از سامانه های هوشمند در پایانه های مسافربری و پایانه های بار استفاده شود.

حمل و نقل عمومی اولویت اصلی دولت سیزدهم است

این مسئول خاطرنشان کرد: البته باید منابع کافی برای این کار وجود داشته باشد و باید بخش خصوصی را وارد جاده های اصلی کرد. به طور کلی ما 60 هزار کیلومتر راه اصلی داریم که به ما امکان می دهد سیستم حمل و نقل پایداری داشته باشیم.

به گزارش ای بی اس نیوز، شهریار افندی زاده با تبریک روز حمل و نقل و ذکر تاریخچه این روز گفت: در آذرماه سال 62 کالاهای ضروری در بنادر انباشته شد که پس از آن حضرت امام خمینی (ره) با صدور پیامی از کامیون داران خواستند به بنادر جنوبی سفر کنند و مشارکت در انتقال کالا به سراسر کشور در پی این پیام کامیون داران از سراسر کشور وارد بنادر شدند و کالاهای ضروری را به استان های کشور منتقل کردند. در سال ۱۳۷۶ به پیشنهاد وزارت راه و ترابری سابق، ۲۶ آذر به عنوان روز ملی حمل و نقل از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور انتخاب شد و همه ساله مردم این روز، جهاد و ایثار کامیون داران و حمل و نقل ملت را گرامی می دارند. از کارکنان بخش تجلیل می شود .

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به قانون مشارکت 50 درصدی بخش خصوصی در ساخت بزرگراه ها گفت: بزرگراه دارای بالاترین کیفیت و ظرفیت است و پس از آن راه های برزگره، اصلی و فرعی قرار دارند. بزرگراه های زیادی در کشور وجود دارد که توسط بخش خصوصی اداره می شود و در ازای آن از عوارض و مجتمع های خدماتی و رفاهی اطراف خود بهره مند می شوند.

افندی زاده خاطرنشان کرد: بیش از 50 هزار کیلومتر راه اصلی داریم که مراکز استان ها را به هم متصل می کند. در مورد راهسازی هم نیاز به طرح جامع حمل و نقل داریم که در وزارت راه و شهرسازی تدوین شده و تا پایان سال 1402 این طرح را در قسمت عملیاتی خواهیم داشت.

وی از وجود پیوست زیست‌محیطی برای تمامی طرح‌های راه‌ها خبر داد و گفت: جاده می‌تواند بدون آسیب‌رسانی به محیط‌زیست از جنگل عبور کند و تخریب متجاوزان به پسابرجام مرتبط است که در حال نگهداری است. منطقه جاده های آن

توسعه 3300 کیلومتر شبکه ریلی در آینده نزدیک

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی استفاده از سامانه های هوشمند در کشور را در حمل و نقل کالا و مسافر بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: تلاش زیادی برای بهره گیری از فناوری روز انجام شده است. و بنگاه های دانش بنیان و از فردا 7 تا 9 آذرماه نمایشگاه بزرگ حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته با حضور 311 شرکت برگزار می شود که 90 شرکت دانش بنیان و استارت آپ هستند.

وی با بیان اینکه 90 درصد کالا و مسافر در حمل و نقل برون شهری از طریق جاده جابجا می شود، می افزاید: 6 درصد در حوزه ریلی و 4 درصد در حوزه هوایی. به این ترتیب حمل و نقل جاده ای یک حمل و نقل محوری است و البته پروژه های زیادی برای توسعه حمل و نقل ریلی داریم.

افندی زاده افزود: باید زمینه جذب سرمایه فراهم شود و مدت ضمانت این کارها برای پایداری سرمایه گذاری افزایش یابد تا سرمایه گذار مطمئن باشد که این قوانین تا سالیان سال جاری خواهد بود.

وی ادامه داد: سیستم های هوشمند در دنیا استفاده شده است و در ترانزیت نیز در راهروها از همین روش استفاده می کنیم به طوری که کامیون ها به سرعت از مرز عبور می کنند و اظهارنامه مالیاتی و بارنامه ها قبل از کامیون توسط سامانه ها بررسی می شود. وارد مرز می شود تا بتوان از راهروی سبز استفاده کرد. برای کشف با کشورهای دیگر.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه تقاضای مسافر ما به سمت هوا و ریل خواهد رفت، افزود: حمل و نقل موتور محرکه اقتصاد است و افزایش ناوگان و توسعه زیرساخت ها می تواند نقش موثری در توسعه 3300 کیلومتر شبکه ریلی در چند سال آینده در برنامه های این حوزه است و در بخش هوایی به هواپیماهای زیادی نیاز داریم.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در خصوص استفاده از سرمایه بخش خصوصی نیز گفت: باید برای تامین منابع و بازگشت سرمایه به سرمایه گذاران تدابیری اندیشیده شود و به همین منظور وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد داده است. تبصره بودجه 1402 به بخش خصوصی واگذار شود.

در این بیانیه آمده است: خودروسازان و دارندگان کارت های تجاری واقعی ممکن است کامیون را با استانداردها و شرایط اعلام شده وارد کنند، اما باید خدمات پس از فروش داشته باشند. باید واردات و استفاده از تولیدات داخلی را در توسعه ناوگان تلفیق کنیم و وزارت دفاع باید در این زمینه هماهنگی کند.

افندی زاده خاطرنشان کرد: امکانات خوبی در این نمایشگاه ایجاد شده تا همه بتوانند آخرین تکنولوژی را از نزدیک تجربه کنند و همچنین میزگردهای تخصصی نیز در این نمایشگاه برگزار می شود. در سال های اخیر در حوزه استارتاپ ها با رشد چشمگیری همراه بوده ایم و در سازمان راهداری نیز تمامی اطلاعات راه و ترافیک توسط دوربین رصد می شود. امسال با توجه به تعیین سال از سوی مقام معظم رهبری، در تلاش هستیم تا مکانی برای انجام تحقیقات جدید در مراکز وابسته به وزارت راه و شهرسازی ایجاد کنیم تا در سال آینده به فناوری های بیشتری در این حوزه دست یابیم.

اقدام وزارت راه و شهرسازی برای استفاده از سرمایه بخش خصوصی در توسعه و نگهداری راهها

استفاده از سامانه های هوشمند کشور در حمل و نقل کالا و مسافر

افندی زاده با اشاره به اینکه توسعه و نوسازی ناوگان در چند سال گذشته مورد توجه دولت و مجلس قرار گرفته است، گفت: در این حوزه اول باید تولید ملی را با همان استانداردهای کشور تقویت کنیم. طبق قانون مجلس کامیون های تا 3 سال می توانند وارد کشور شوند و این قانون به قوت خود باقی است. تاکنون حدود 20 هزار کامیون از این سامانه ثبت سفارش، 15 هزار کامیون ترخیص و 6 هزار کامیون نیز ثبت نام شده است.

افندی زاده با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری بخش خصوصی در تمامی شیوه های حمل و نقل گفت: سرمایه بخش خصوصی باید به سمت توسعه، سازندگی و توسعه کشور سرازیر شود و البته برای سرمایه گذاران دارای بازگشت سرمایه باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص نوسازی ناوگان، قدمت ناوگان حمل و نقل کشور به ویژه در حوزه راه را برشمرد و گفت: میانگین سنی کامیون ها 15 تا 20 سال است و اگر نوسازی انجام شود. اتفاق نیفتد، هم آسیب زیست محیطی ناشی از افزایش مصرف سوخت و هم به ایمنی آسیب وارد می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سن ناوگان حمل و نقل کشور به ویژه در حوزه راه، گفت: میانگین سنی کامیون ها 15 تا 20 سال است و اگر نوسازی صورت نگیرد، این امر باعث می شود که آسیب زیست محیطی ناشی از افزایش مصرف سوخت و آسیب به ایمنی.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در دولت سیزدهم حمل و نقل عمومی یکی از اهداف مهم است و با توجه به وضعیت کشورمان به راحتی می توانیم بار زیادی را به شمال، شرق و غرب اختصاص دهیم. راهروها

وی درباره تصادفات جاده ای نیز گفت: سه عامل راه، انسان و وسیله نقلیه در تصادفات موثر است. در کمیسیون ایمنی راه های وزارت راه و شهرسازی که تمامی دستگاه ها در آن حضور دارند، نقاط حادثه خیز و تحلیل علل تصادفات صورت گرفته است.

توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل

افندی زاده با حضور در شبکه یک سیما ادامه داد: با احتساب خانواده ها، شاید بیش از 5 تا 6 میلیون نفر جامعه حمل و نقل بسیار بزرگی را در حوزه حمل و نقل جاده ای تشکیل می دهند و البته تعداد زیادی نیز در حوزه راه سازی و زیرساخت فعالیت می کنند. .

انتهای پیام

وی افزود: اول دی ماه روز راه نیز نامیده می شود و با توجه به 2200 کیلومتر راه های کشور و تخلیه کالاهای ضروری از کشتی و انتقال آنها از بنادر با حمل و نقل جاده ای، از تلاشگران این حوزه تقدیر می کنیم. این روز.

پروژه های راه سازی متعهد به محیط زیست هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *